Langere gaskabels Aprilia

mark-k

MF veteraan
17 jul 2009
4.666
578
Ik ben een breder en hoger stuur op mijn Falco aan het bouwen en dat gaat allemaal prima. Elektra kabels pasten, remleidingen op maat laten maken, allemaal mooi, maar nu heb ik mij verkeken op hoe lastig gaskabels te fixen zijn. De kabels van mijn Falco zijn te kort, ik had al mille kabels besteld maar buiten het feit dat de verkoper mij een setje kapotte opgestuurd had zijn ook die te kort. De enige passende optie zou van een Capo Nord zijn, maar die worden dan meteen veel te lang dus dat doe ik ook liever niet. (Tuono en Mille zijn dezelfde gaskabels btw).

Nou dacht ik rij ff langs n motorzaak dan kunnen ze vast wel langere maken, maar blijkbaar zijn die elleboogjes niet te krijgen en is hergebruiken ook een pokkewerk. Ik zoek dus naar een optie om een gaskabel te verlengen, op maat te laten maken, of een passende te vinden van een andere motor. Iemand ideeën?

(Oh en ik had m eigenlijk zondag klaar willen hebben om naar Eindhoven te rijden voor de start van de Storm World Tour, maar de kans dat dat gaat lukken is nu vrij klein gok ik).
 
Alles is te maken, en elk onderdeeltje is los te krijgen.

Alleen niet voor as zondag, vrees ik.

Zondag als leveringsdatum wil ik best opgeven, is jammer maar de trein rijdt gelukkig ook. Zou wel graag mn motor rijdend krijgen met dit andere stuur.

Het probleem schijnt zich te zitten in de tonnetjes die geen gangbare vmaat zouden zijn, en de elleboogjes die geperst zouden zitten:

10051868.jpg


Had al naar Guzzi kabels zitten kijken maar die hebben elke keer maar 1vd2 kanten juist. Als er hier iemand is die dit zou kunnen maken met een 65cm buitenkabel tussen de elleboogjes ipv de huidige 40 houd ik me aanbevolen.


Edit: Van een ander merk ofzo vind ik ook prima, als de kant van de throttle body maar past en hij lang genoeg is is het goed zat, heb er geen problemen mee om een ander merk gashendel erop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
er is een nederlands bedrijf die elke kabel die je maar wilt op maat kan maken. Met welk tonnetje op het eind dan ook. Hij adverteert in "het motorrijwiel" vrijwel elke keer.
Kan het nu ff niet vinden/ heb haast.
 
er is een nederlands bedrijf die elke kabel die je maar wilt op maat kan maken. Met welk tonnetje op het eind dan ook. Hij adverteert in "het motorrijwiel" vrijwel elke keer.
Kan het nu ff niet vinden/ heb haast.

Bovenstaande (visser-tijhof) doet dat iig ook.
Blijkbaar zijn er nog meer. Wel mooi dat het nog gedaan wordt.
 
Zondag als leveringsdatum wil ik best opgeven, is jammer maar de trein rijdt gelukkig ook. Zou wel graag mn motor rijdend krijgen met dit andere stuur.

Het probleem schijnt zich te zitten in de tonnetjes die geen gangbare vmaat zouden zijn, en de elleboogjes die geperst zouden zitten:

[afbeelding]

Had al naar Guzzi kabels zitten kijken maar die hebben elke keer maar 1vd2 kanten juist. Als er hier iemand is die dit zou kunnen maken met een 65cm buitenkabel tussen de elleboogjes ipv de huidige 40 houd ik me aanbevolen.


Edit: Van een ander merk ofzo vind ik ook prima, als de kant van de throttle body maar past en hij lang genoeg is is het goed zat, heb er geen problemen mee om een ander merk gashendel erop te zetten.
een goede motorzaak doet dat ff voor een goede klant
 
Terug
Bovenaan Onderaan