1 bougie zwart , 1 bougie bruin..

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Beste mensen ,
Laatst mijn carb rijker gezet.
Helaas was het veertje weg geknald....
Echter vond ik het veertje weer terug de volgende dag , Wel wat vervrommeld maar niet dusdanig krom ofzo.
Nu heb ik dit veertje weer terug geplaatst de motor stottert nu als een gek.
Zou het probleem liggen bij dit veertje?
1 bougie is mooi gekleurd de ander pikzwart (nieuwe bougie)
Misschien iets wat blijft hangen door een niet recht veertje?
Zwart is neem ik aan te rijk ?
 
Laatst bewerkt:
En misschien nog een vraag ?
Ik heb 2 slangen onder mijn tank.
Echter dacht ik ze goed op de foto genomen te hebben maar schijn bedriegt.
Ik heb ze terug geplaatst en de motor reed 2 minuut :( terug lopen dus.
Nu heb ik de slangen gewisseld nu loopt de motor wel gewoon
Als je deze slangen verkeerd om doet trekt ie dan geen benzine en is die na 2 min uitgereden?
 
Laatst bewerkt:
Om op je eerste post te reageren , dat je 2 minuten kon rijden komt omdat je de vacuumslan op de verkeerde aansluiting had zitten en dan gaat je benzinekraan niet open, dus valt die stil als de vlotterbakken leeg zijn

je 2e vraag, de mengschroef heeft een gecalibreerde vorm, en als je die te strak aandraaid kun je heel makkelijk het belangrijkepuntje beschadigen, en dan is het over en uit, nieuwe kopen, en hopen dat je de lucht/benzine kanalen in de carb niet hebt beschadigd, dan krijg je hem nooit meer goed
 
Beste mensen ,
Laatst mijn carb rijker gezet.
Helaas was het veertje weg geknald....
Echter vond ik het veertje weer terug de volgende dag , Wel wat vervrommeld maar niet dusdanig krom ofzo.
Nu heb ik dit veertje weer terug geplaatst de motor stottert nu als een gek.
Zou het probleem liggen bij dit veertje?
1 bougie is mooi gekleurd de ander pikzwart (nieuwe bougie)
Misschien iets wat blijft hangen door een niet recht veertje?
Zwart is neem ik aan te rijk ?
Zo te lezen heb je geen idee wat je aan het doen bent, en doe je het nog verkeerd ook :)

Niet om zuur te doen, maar hier valt geen enkel ander advies te geven dan: laat iemand er naar kijken die verstand van zaken heeft.
 
Bedankt voor alle tips ! De motor rijd weer.
Ik ben echt niet zo a technisch dat ik ga beunen hoor. De dop op de naald moest ik aandrukken in het huisje van de naald.
De schroef heb ik idd iets te strak gedraaid maar dat heeft geen schade geleden , bougies zijn bruin
Elke keer viel die ernaast waardoor het veertje ertussen uit knalt.
De motor rijd nu weer top
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle tips ! De motor rijd weer.
Ik ben echt niet zo a technisch dat ik ga beunen hoor. De dop op de naald moest ik aandrukken in het huisje van de naald.
De schroef heb ik idd iets te strak gedraaid maar dat heeft geen schade geleden , bougies zijn bruin
Elke keer viel die ernaast waardoor het veertje ertussen uit knalt.
De motor rijd nu weer top
De schroef waarmee je luchtmengsel regelt, heeft idd een veertje.
Alleen dat veertje KAN niet er uit vallen, wegfloepen of wat dan ook, tijdens het draaien aan die schroef.

Je bent denk ik aan iets anders aan het draaien, wellicht de schroeven om de carburateurs te synchroniseren?
 
suzuki-gs500-2002-k2-usa-e03-carburetor_big3IMG00902088_fbc1.gif


nr 27 is de luchtmengselschroef.
Die valt, met rubbertje, rinmgetje en veertje, geheel in een uitsparing van de carburateurbehuizing.
Dit is de schroef waarme je -voor met name lage toeren- het mengsel kunt regelen. Vaak aangegeven als '2,5 slagen uit'.

nr 45 is om de gaskleppen van de carburateurs op elkaar af te stemmen. Die veertjes kunnen wegspringen als er rare dingen mee gedaan worden.

Waar heb jij aan zitten draaien?
 
het ging om nr 4 en 6.
Ik heb de clip verzet (rijker)
Nr 4 moet je goed in de piston drukken anders flikkert dat veertje eruit en verzuipt hij.

Het gehele probleem was dus nr 4 en 6.
Nu zit alles weer goed in elkaar en de mengselschroeven staan 3 slagen uit.
De bougie is mooi koffiebruin die was eerst lijk wit.
Zojuist 60 km gestuurd en dat ging allemaal vlekkenloos
Toch bedankt dat je goed mee wil denken, respect :)

De motor loopt erg lekker nu en geeft een lekkere normale roffel bij gas terug ( geen klappen ) .
 
Laatst bewerkt:
Om op je eerste post te reageren , dat je 2 minuten kon rijden komt omdat je de vacuumslan op de verkeerde aansluiting had zitten en dan gaat je benzinekraan niet open, dus valt die stil als de vlotterbakken leeg zijn

je 2e vraag, de mengschroef heeft een gecalibreerde vorm, en als je die te strak aandraaid kun je heel makkelijk het belangrijkepuntje beschadigen, en dan is het over en uit, nieuwe kopen, en hopen dat je de lucht/benzine kanalen in de carb niet hebt beschadigd, dan krijg je hem nooit meer goed

De slangen zaten goed , 1 was reserve de ander was on.
Het maakte dus weinig uit welke waar zat ( als je de brandstofkraan dan maar anders bediende )
 
het ging om nr 4 en 6.
Ik heb de clip verzet (rijker)
Nr 4 moet je goed in de piston drukken anders flikkert dat veertje eruit en verzuipt hij.

Het gehele probleem was dus nr 4 en 6.
Nu zit alles weer goed in elkaar en de mengselschroeven staan 3 slagen uit.
De bougie is mooi koffiebruin die was eerst lijk wit.
Zojuist 60 km gestuurd en dat ging allemaal vlekkenloos
Toch bedankt dat je goed mee wil denken, respect :)

De motor loopt erg lekker nu en geeft een lekkere normale roffel bij gas terug ( geen klappen ) .
Ok, dan snap ik het.
Je hebt de naald hoger gezet. En je had het over het dingetje dat de naald fixeert.
 
Juustem :) moeilijk uit te leggen via internet :]

helemaal niet...
Hallo ik heb de gasnaalden hoger gezet, en nu is een van de circlips weggespronge, maardie heb ik later weer terug gevonden, welliswaar wat verfromelt, maar lijkt nog goed zijn werk te doen.....

Dan snapt iedereen wat je bedoeld, nu dachten we dat je met de co/stationair sproeiers aan de gang bent geweest
 
helemaal niet...
Hallo ik heb de gasnaalden hoger gezet, en nu is een van de circlips weggespronge, maardie heb ik later weer terug gevonden, welliswaar wat verfromelt, maar lijkt nog goed zijn werk te doen.....

Dan snapt iedereen wat je bedoeld, nu dachten we dat je met de co/stationair sproeiers aan de gang bent geweest


Ik begrijp het , Het is lastig uit te leggen via internet.
Had er beter een plaatje bij kunnen posten :)
En dan nog was het niet de circlip :) de veer op de foto 8-)
Evengoed heb ik met de co schroef gespeeld daar niet van :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan