Motor stottert bij gasgeven

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.556
954
Zevenhoven (Zuid Holland)
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn Diversion dat spontaan is ontstaan, als ik rijd en ik geef gas dan begint de motor te stotteren, dit gebeurd in elke versnelling. Het is net alsof hij op 3 poten loopt.

Ik kan wel met langzaam gasgeven harder rijden maar moet dan heel rustig steeds meer gas geven.

Wat ik al gevonden heb op het internet aan mogelijk oorzaken;
- Bougies (hoe controleer of maak ik Iridium bougies schoon)
- Bougiekabels, ik heb de doppen al losgemaakt ingespoten van binnen met contactspray en weer op de kabel gedraaid.
- brandstoffilter
- Bobines
- Carbs
 
Als ik één poot mis dan kan ik gaan lopen. Maar dat terzijde... :+


Hoe gedraagt je motor zich als je in een lage toerental rijdt. Wanneer je water in je tank hebt, dan zul je het bij een lagere toerental merken.
 
Morgen haal ik Forte en zal dan dat in de tank gooien.

Mocht dat niet helpen dan haal ik de carbs eraf, en dan ga ik ze reinigen. Maar daar zie ik wel tegenop, nog nooit gedaan.

Dan kun je dat beter laten doen , vergeet dat Forte spul maar. Los halen en goed schoon maken is de enigste optie.
 
Ik had dat ook met mijn Diversion, bleek een slechte massaverbinding te zijn van de dynamo.
Dan krijgen waarschijnlijk de bobines niet genoeg stroom.
Die divjes zijn al een paar jaar oud en gaat er wel eens een contact corroderen.
 
Mr R rijdt er dagelijks mee.
Ik geloof niet dat er een of meerdere carburateurs zomaar in eens dicht gaan zitten.
Tenzij hij de tank tot de laatste druppel leeg gereden heeft.

Een gescheurd rubber van de membraamen of aansluitingen carburateurs is meer waarschijnlijker.


Klopt ik rijd er inderdaad elke dag mee,tank was wel bijna leeg toen het gebeurde, laten we zeggen nog 2-3 liter erin, dacht eerst dat hij leeg was, maar ook op reserve deed hij dit.

Gisteren even filter losgemaakt en er kwam toch wat bruine prut uit het filter. Zo gezegd ik gooi er eerst Forte in, baat het niet schaadt het niet, dan heb ik nog een 2e hands carbarateur set liggen, de staat weet ik niet maar is het proberen waard. Mocht hij dan nog steeds beroerd lopen dan zijn de carbs in ieder geval uit gesloten en ga ik ook eens kijken naar de massapunten, het gekke is wel dat ik op zondag nog lekker getoerd heb en neregens last van had en maandag middag is het in eens een offtheroad als je gas geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan