500 euro challenge 2017: FJ1200 1988 "oilboat"

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Een aantal jaren terug heb ik een trip door een deel van Europa gedaan op een FJ1200.
En dat is me prima bevallen.

Daarom gisteren via mf een fj gekocht, bedoeld als reismotor.

Te koop: Yamaha FJ1200 3CW

Op zich een prikkie, iig niet te duur betaald.

Een achterlichtje vervangen.
Beide ventielen rot, dus vervangen. Meteen maar haakse, heb ik toch op voorraad.
Met voorwiel begonnen, en bij balanceren was t een kabaal van jewelste. Lagers aan gort.
Twee maal 6302 er in, en weer in de vork.
Meteen maar km tellerkabel de juiste route gegeven, en job done.

Morgen achterwieltje...


400 aanschaf
24,68 spiegels
4,51 tankpad
3,60 rekje kentekenplaat
3,78 raws achter
1,50 lampje achter
10 2x wiellager 6302 2rs
10 2x haaks ventiel
25 revisie koppelingspomp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook nog wat nep-plastidip staan.

Al n kapje geprobeerd, lukt wel aardig.

Zal niet benzine bestendig zijn, maar ja.

Ook in china twee andere spiegels met raw's besteld.
Zal m iets vlotter doen ogen.

En n metalen rekje voor kentekenplaat, en twee kleine knippers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens houd ik dit bij tbv mogelijke deelname aan 500 euro challange :)
 
:^ ik zat al te kijken :P :}

In ieder geval iemand met campeer ervaring.
hoe is jouw sleutelervaring ?
 
:^ ik zat al te kijken :P :}

In ieder geval iemand met campeer ervaring.
hoe is jouw sleutelervaring ?
Ha ha, leuke ;)

Qua kamperen; van jongs af aan weet ik niet beter. Hoewel de laatste jaren met pa ma broer en zus in vouwwagen +tent waren, maar goed.

Motor en kamperen, no problemo. En ook daar een kanttekening, een motorhotel vind ik top. Heeft natuurlijk ook met de andere gasten te maken, motor minded. En niet te duur.

Kamperen doe ik ong 2 tot 3 x per jaar.

Week, weekend, nacht.

En ik zit te denken om mijn trekhaak op de fj te zetten. Kan de aanhanger ook mee. En wat gereedschap...
 
:^ ik zat al te kijken :P :}

In ieder geval iemand met campeer ervaring.
hoe is jouw sleutelervaring ?
En volgens mij heb ik met twee vaste 500 gangers ook al eens op n camping gestaan. testweekend, paar jaar terug.

Iig the king of the kubb was er bij ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij in de buurt was eens zo'n ding te koop.. het leek me wel wat als probeersel.. iets met serieus vermogen en comfort.
maar iemand waarschuwde me dat een setje carb-membramen voor deze dingen 400 euro kostten. dit was haast net zo veel als de hele motor.
Gezien ik bij m'n bmnee deze membramen iedere 3-4 mnd moest vervangen, en de fj een oudere motor is, liet ik 'm gaan.

Ik hoop voor je dat ik verkeerd ben voorgelicht.
 
Bij mij in de buurt was eens zo'n ding te koop.. het leek me wel wat als probeersel.. iets met serieus vermogen en comfort.
maar iemand waarschuwde me dat een setje carb-membramen voor deze dingen 400 euro kostten. dit was haast net zo veel als de hele motor.
Gezien ik bij m'n bmnee deze membramen iedere 3-4 mnd moest vervangen, en de fj een oudere motor is, liet ik 'm gaan.

Ik hoop voor je dat ik verkeerd ben voorgelicht.
Die heb ik bij mij vorige fj ook al vervangen. Incl de rest vd carb, naalden, mengbuizen, etc.
Was voor een serieuze rit door europa. Kosten had ik halverwege al terug dmv verbruik.

Overigens kan het n stuk goedkoper. Bijv via dld. En weten welke membranen. En nee, niet elke paar maanden vervangen. Die dingen gaan lang mee...

voorbeeldje: http://www.ebay.de/itm/Yamaha-FJ-12...735025?hash=item1c69c70571:g:XTQAAOSwbYZXd9fG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ik, heb nog n fj carb liggen, bedenk ik net.
 
En n hogere ruit.
En n rvs uitlaatsysteem, er al op zit.
En n zadel.
En n onderkuip.

Maatje van me heeft beugels met koffers.
Ik een topkoffer, voor bijv twee helmen.


Ja ja, er ligt wat fj1200 meuk op de zolder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, achter een dergelijke motor een aanhanger hangen vereist denk ik wel een gevoelig handje.

Want ik vermoed dat je niet al te veel gaat merken van het feit dat er iets achter je "brik" hangt... :+

Heb dus weer een topic wat ik in de gaten moet houden ;)

En waarschijnlijk een open deur maar plaatjes maken het veel leuker O-)
 
Tsja, achter een dergelijke motor een aanhanger hangen vereist denk ik wel een gevoelig handje.

Want ik vermoed dat je niet al te veel gaat merken van het feit dat er iets achter je "brik" hangt... :+

Heb dus weer een topic wat ik in de gaten moet houden ;) r

En waarschijnlijk een open deur maar plaatjes maken het veel leuker O-)
Tja... :)

Ik ben geen racer. Aanhanger zat achter mn sportster met 50 pk en top van 150.
Nu dubbele pk en bijna 100 km u meer top speed.

Ik vind de constructie belangrijker :)
 
Check even je achterbrug, ik had ooit een FJ met stalen brug, die was vooraan volledig doorgerot aan de onderzijde. Kun je vervangen door een alu exemplaar van een ander bouwjaar, welk bj weet ik niet meer zeker.

En het linksysteem verdient ook wat aandacht. En de vering. Maar verder een prima motor :+ . Zeker voor die 400 euro, lijkt wel of de tweedehandsjes bijna gratis weggegeven worden...
 
Ik had de vraagprijs op 450 gezet. Moet zeggen dat de reacties erop echt minimaal waren...

Volgens mij was het al een allu Achterbrug, dat zou mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
ventiel achter ook gedaan.
Daar zitten al nieuwe lagers is, en was verder prima in orde.
achterremklauw en blokken ook.
Transmissiedempers ook ok.
 
Ga je motorisch ook nog het een en ander doen? Ben erg benieuwd hoe die staat is, hij verbruikte wel wat olie maar dat doen alle oudere motoren natuurlijk. Ben benieuwd hoe dat is na een eventuele revisie/vervangen van zuigerveren(als dat alleen al voldoende is).
 
full

full

Oude ventiel boven.

Nieuw ventiel onder.
full
 
Gespoten plastidip kapje links, en daaronder het origineel van de andere zijde.
full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan