500 euro challenge 2017: FJ1200 1988 "oilboat"

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, die zaten ook op m'n motor. Helaas was het blauwe lampje feller dan het gele knipperlicht, dus ik heb ze maar weer van m'n motor gehaald... :+
Ik heb t blauwe niet aangesloten. Maar goed ook dan :)
 
morgen vuurdoop / test rit

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
For the record, het aanhangertje is een Velorex zijspannetje geweest. Ik vind wel dat je hem een paar plastidip vlakken moet geven om de motor te matchen.
 
Laatst bewerkt:
Zie ik het goed dat ie al een serieuze rem-update heeft gehad ? R1/R6 / FJR klauwen zo te zien.
 
For the record, het aanhangertje is een Velorex zijspannetje geweest. Ik vind wel dat je hem een paar plastidip vlakken moet geven om de motor te matchen.
Kan. In de bodem zit wel een erg mooie uitsparing voor de disselstang.
 
Zie ik het goed dat ie al een serieuze rem-update heeft gehad ? R1/R6 / FJR klauwen zo te zien.
Ja.
Maar ik moet flink knijpen voor veel remdruk. Niet erg, verder wel strak.


Nu eerste rit gehad. Lijkt 1 op 15 ong te lopen. Meer zekerheid na vaker tanken.

Rammeltje uit koppeling (korf, lagertje?).
Rammeltje nak, ff naks nakijken.

Af en toe klokje in dash geen stroom, brakke stekker. Ik weet al welke.


Geen olielampje. Ook niet bij starten. Dus ff tjekken.
 
Mooi hoor zo'n aanhangert!!
Is ook stevig.
Heb er zaterdag de president van mijn chapter mee van z'n motor gekegeld... :')

Automobiliste nam per se voorrang waar e dat niet had, reed tegen mijn linker wieltje aan, aanhanger stuitert naar rechts, en daar reed net iemand anders... Onderuit.

Mevrouw is vrolijk doorgereden. Weer een crimineel in NL er bij.

Schade valt gelukkig mee, maar wel köt.
 
Net n nieuwe koppeling op de aanhanger gezet. Want zwaar verbogen...

spatbordje nog vastzetten, zit n beetje los.

Misschien wat reflectortjes aan de zijkant er bij. Tip van vriendin.


En trilling stuur. Stuurgewichtjes heb ik er los bij gehad (nieuwe hvv geplaatst), die moeten er echt weer in..
 
En nieuwe sluitingen voor het deksel besteld. Eén was al afgebroken, de ander bijna. mHet met een spanband er omheen gereden...
 
als ik die verhalen hier soms lees rij ik te weinig of heb ik veel geluk..

aanhangers zijn een leuk gezicht :P
er vielen er alleen zoveel af bij de vorige challenge :/
 
als ik die verhalen hier soms lees rij ik te weinig of heb ik veel geluk..

aanhangers zijn een leuk gezicht :P
er vielen er alleen zoveel af bij de vorige challenge :/
Deze is gewoon goed.

Stabiel, goed op de weg, merk ik amper wat van bij het rijden.

Heel schuin gaat niet, ivm hoek dissel/trekhaak, en altijd ff letten op de breedte (bij bijv filerijden).

Maar ik rijd al wat jaartjes met aanhanger, dus heb wel al ervaring.
 
Net n nieuwe koppeling op de aanhanger gezet. Want zwaar verbogen...

spatbordje nog vastzetten, zit n beetje los.

Misschien wat reflectortjes aan de zijkant er bij. Tip van vriendin.


En trilling stuur. Stuurgewichtjes heb ik er los bij gehad (nieuwe hvv geplaatst), die moeten er echt weer in..

Wat dacht je van die oranje fietsvlaggetjes :+ valt wel op.
 
Deze is gewoon goed.

Stabiel, goed op de weg, merk ik amper wat van bij het rijden.

Heel schuin gaat niet, ivm hoek dissel/trekhaak, en altijd ff letten op de breedte (bij bijv filerijden).

Maar ik rijd al wat jaartjes met aanhanger, dus heb wel al ervaring.

dat is mooi , maar ik doelde meer op de trekkende voertuigen ;)
De constructie van jottum was/is wel mooi, daar draait de dissel om zijn as.
 
dat is mooi , maar ik doelde meer op de trekkende voertuigen ;)
De constructie van jottum was/is wel mooi, daar draait de dissel om zijn as.
Oh... :)

Nou, mijn trekhaak zit gewoon vast. Dissel kan niet torderen. De max hellingshoek weet ik sinds afgelopen zaterdag, ook wat t met de motor doet :)

Ik ben meegeweest naar Eifel/Moeselweekend met dezelfde aanhanger, andere motor. Maar trekhaak net zo vast. Kan best een eind komen, soms voel je m ff tegen wringen. Dat is dan de grens.

Maar deze aanhanger ligt goed, geen zwabber, heeft geen last van de motor. En de motor heeft geen last van de aanhanger. :)
 
Gaat z'n ding niet stuiteren in de bochten? of schuiven?
Oftwel, je hebt nu een motor met een bats vermogen.
Hoe voorzichtig moet je nu doen?
 
Gaat z'n ding niet stuiteren in de bochten? of schuiven?
Oftwel, je hebt nu een motor met een bats vermogen.
Hoe voorzichtig moet je nu doen?
Nee, ligt strak.

Vermogen vd motor maakt niet uit. Wat zou dat voor verschil moeten maken?
 
Wel, als je harder door de bocht kan gaan/sneller acceledingesen, kan ik me voorstellen dat 't spul te weinig zwaartekracht en te veel zijdelingse kracht krijgt..
 
Wel, als je harder door de bocht kan gaan/sneller acceledingesen, kan ik me voorstellen dat 't spul te weinig zwaartekracht en te veel zijdelingse kracht krijgt..
Nou, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen met m'n aanhanger achter een Silverwing. En ik hou me echt niet in op de dijken. En met een tuinstoelkussenkist is het zwaartepunt nog hoger dan Martell's aanhanger.

Een paar weken geleden heb ik het wel voor elkaar gekregen om de kar een stuk de lucht in te krijgen. Bij het binnenrijden van een bebouwde kom was een sluis met een betonnen pukkel in het midden van de weg. Ik reed als tweede en te dicht achter nummer één. De motor kon ik naast de pukkel sturen maar de aanhanger ging er met 60kmh en één wiel overheen. Ik had het amper in de gaten maar diegene die achter me reden zagen een heel apart schouwspel!
 
Het lampje bij deze FJ is bij mij ooit 1x aangegaan toen ik een hele lange doordraai bocht iets te hard nam. De sensor deed het toen dus wel, niveau zat op minimum toen ik het gelijk bij thuiskomst checkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan