75W90 in wasmachine - help..

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.828
237
Amsterdam
Na een lumineus idee stinkt mijn wasmachine (kleding - niet de vaatwasser) naar afgewerkte 75W-90.

Hoe krijg ik deze lucht er uit? -O- .
 
Laatst bewerkt:
Wat zit er in dat zo stinkt?
Gebruik je vloeibaar wasmiddel? Veeg eens door de vouw in de manchet. Als daar vettige zooi zit is dat vetluis wat veroorzaakt word door vloeibaar wasmiddel. Beter gebruik je poeder.
Het enige waar ik goede resultaten mee heb gezien is met enzime reiniger voor de wasmachine.
 
Ik heb enkele versnellingsbakken overgekocht van iemand die ze in een vochtige afgesloten ruimte heeft bewaard. Na het versjouwen is de kleding (met enkele vlekken) de was ingegaan. Ik had de hardnekkigheid van die lucht zwaar onderschat. Ik heb dit met bijv. voorvorkolie nog niet meegemaakt.

Kookwas en schoonmaakazijn hebben niet geholpen, dus de paniek begint een beetje toe te slaan. Ik heb nu een handdoek met een lichte overdosis soda draaien. Eens kijken wat daar uit komt.

Bedankt voor de tips :)
 
In tegenstelling tot andere MF'ers pleit ik niet voor een vaatwasmachine tablet maar voor deze:

finish-machine-reiniger-243-800x800.jpg


Ligt bij je plaatselijke appie in het schap. Wasmachine op het heetste programma laten draaien.

Je hebt ze ook met citroengeur mocht je er van houden ;)
 
Laatst bewerkt:
Been there done that. Toevallig ook afgewerkte 75w-90, douche ervan gehad tijdens het sleutelen. Je haar glimt er mooi van.

Moeders dacht het shirt wel gewoon te wassen...

...Samen met de lakens.

Geur was er na 4 keer opnieuw wassen redelijk uit.
De rest wen je aan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan