Honda CBR 600 RR 2009 start niet

Bijornodv

Rookie
21 aug 2016
6
0
Tielt België
Een maand geleden werd mijn motor geleverd, deze heeft 10000 km op de teller en is nog in perfecte staat.
Bij de levering werd er me verteld dat er een nieuwe batterij geplaatst was.
Nu kon ik er nog niet mee rijden omdat ik op dat moment nog bezig was met mn rijbewijs.

We zijn nu een maand verder en de motor startte dus niet, kreeg wel verlichting en het dashboard lichtte perfect op, maar starten doet hij niet.

Nu dacht ik meteen dat de batterij leeg was na een maand stilstaan dus heb ik een druppellader gekocht om deze op te laden.

Na een volledige dag opladen gaf de druppellader aan dat de batterij volledig opgeladen was.
Deze heb ik dan bevestigd en dan geprobeerd om de motor te starten, wat geen succes was.

Nu heb ik wel een bevestiging stuk aan de batterij gehangen om de druppellader er makkelijk aan te pluggen.

Wanneer ik deze eraan hing, gaf deze aan dat de batterij leeg was....

Kan ik hieruit concluderen dat de batterij ( die zogenaamd nieuw was bij levering ) al volledig kapot is gegaan in een maand niet draaien?

Graag wat raad of advies
 
Een maand geleden werd mijn motor geleverd, deze heeft 10000 km op de teller en is nog in perfecte staat.
Bij de levering werd er me verteld dat er een nieuwe batterij geplaatst was.
Nu kon ik er nog niet mee rijden omdat ik op dat moment nog bezig was met mn rijbewijs.

We zijn nu een maand verder en de motor startte dus niet, kreeg wel verlichting en het dashboard lichtte perfect op, maar starten doet hij niet.

Nu dacht ik meteen dat de batterij leeg was na een maand stilstaan dus heb ik een druppellader gekocht om deze op te laden.

Na een volledige dag opladen gaf de druppellader aan dat de batterij volledig opgeladen was.
Deze heb ik dan bevestigd en dan geprobeerd om de motor te starten, wat geen succes was.

Nu heb ik wel een bevestiging stuk aan de batterij gehangen om de druppellader er makkelijk aan te pluggen.

Wanneer ik deze eraan hing, gaf deze aan dat de batterij leeg was....

Kan ik hieruit concluderen dat de batterij ( die zogenaamd nieuw was bij levering ) al volledig kapot is gegaan in een maand niet draaien?

Graag wat raad of advies

even voor de duidelijkheid,
starte de motor niet of wilde hij niet aanslaan.

Heb je geen garantie?
 
Je zou het kunnen proberen, als je het aandurft, met startkabels van de auto. Als hij het dan meteen doet is het gewoon je accu.
Moet je wel een auto hebben of iemand kennen met kabels ;)

En inderdaad als basis het rode knopje rechts op je stuur naar beneden duwen, maar ik ga er vanuit dat je dat al geprobeerd hebt :+ Heb je al geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
De motor wou niet aanslaan idd, maakte wel geluid maar de motor slaat niet aan

Heb wel garantie maar de garagist is net in vakantie tot 1 september... Hoe kan het ook anders

Kun je hem niet bellen?
sommige motorzaken verwijzen je , in vakantietijd, nog wel eens door naar een concullega.
Het zijn tenslotte net huisartsen, altijd op cursus of met vakantie. :+

Ik zou er zelf niet te veel aan klooien, vooral als je al niet zeker weet wat te doen, als het fout gaat verspeel je de garantie.
 
Je zou de reserve sleutel (niet de rode!!) eens kunnen proberen.

Een 600RR heeft HISS (startonderbreking). Wie weet is er iets mis met de chip in de sleutel. Startmotor gaat dan wel rond, maar de brandstofpomp hoor je dan niet bij het contact aan, dacht ik.

En anders zou ik toch eens een multimeter op de accu zetten tijdens het starten. Als je er geen hebt kan je zo'n ding kopen voor nog geen 10 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ok, net een nieuwe accu geplaatst, nog altijd exact hetzelfde probleem
Bougies kapot?
Heeft nog maar 1 maal gedraaid bij levering... Dan wel niet mee rondgereden, maar van 1 keer....

Kan jij je startpoging eens filmen en hier uploaden? (via youtube).

Soms kan een keer "aanduwen" het probleem verhelpen. Laatst een zxr tot leven gewekt. Klinkt als zelfde probleem. Nieuwe accu; maar gedragen alsof hij leeg is.

Even in de 6e versnelling een stukje geduwd. Vervolgens starten lopen met de elektrische start. Wat het geweest is geen idee, maar 4 maanden later is het probleem niet weer voor gekomen.

Loop ook dit topic even door Checklist niet startende motor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan