Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

ik werk zelf iedere dag aan klassieke (en nieuwe) autos

sommige perfekt gerestaureerd en sommige zijn oude barrels...

hoe ik ermee omga maakt geen verschil want voor de klant is de barrel net zo waardevol als de gerestaureerde...

wat wij wel doen als mensen hun spullen brengen is er even samen omheen lopen...
dan kun je de eigenaar gelijk attenderen op schades die erop zitten waarmee je dan later discussies vermijd..

zoals TS hier is behandeld (er even van uitgaande dat dit het hele verhaal is) kan echt niet.
thundercat of nieuwe panigale, als je dergelijke beschadigingen heb gemaakt is het niet meer dan normaal dat je daarvoor staat.
bovendien, als iemand zo n schijt heeft aan het motorfietsje waar hij aan werkt kun je je afvragen hoe het beurtje is gedaan...
 
Ik ben benieuwd naar de gehele email wisseling, want dat die kip een hele nare klant is heb ik al jaren in de smiezen.
 
Ik ben benieuwd naar de gehele email wisseling, want dat die kip een hele nare klant is heb ik al jaren in de smiezen.
De hele mailwisseling zie je in de OP.

Volgens mij ken je mij verder helemaal niet en ben ik ook nooit klant bij jou geweest. Voor een reden. Dat wij online niet op 1 lijn zitten is een ander verhaal. Maar had geen andere reactie van jou verwacht hoor. Bevestigt weer waarom ik, en anderen, bij jou geen klant ben.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs ik snap het.. het is lullig als er op deze manier meer beschadigingen op je motor komen.
Maar als je dit wil voorkomen zit er denk ik maar 1 ding op;
Onderhoud zelf doen.

kan je alleen jezelf door de kop schieten als je iets fout doet. *O* :Y -O-



@TS. is de motor all-risk verzekerd?? dan gewoon de schade melden met de mogelijke 'dader' de motorfiets zaak. gaat de verzekeraar daar de schade proberen te verhalen.
 
Wat een briljante ideeën weer hier...

Ik heb overigens geen idee hoe het verhaal in elkaar steekt maar sommige schade lijkt mij niet nieuw als ik zou moeten gokken.
 
ik werk zelf iedere dag aan klassieke (en nieuwe) autos

sommige perfekt gerestaureerd en sommige zijn oude barrels...

hoe ik ermee omga maakt geen verschil want voor de klant is de barrel net zo waardevol als de gerestaureerde...

wat wij wel doen als mensen hun spullen brengen is er even samen omheen lopen...
dan kun je de eigenaar gelijk attenderen op schades die erop zitten waarmee je dan later discussies vermijd..

zoals TS hier is behandeld (er even van uitgaande dat dit het hele verhaal is) kan echt niet.
thundercat of nieuwe panigale, als je dergelijke beschadigingen heb gemaakt is het niet meer dan normaal dat je daarvoor staat.
bovendien, als iemand zo n schijt heeft aan het motorfietsje waar hij aan werkt kun je je afvragen hoe het beurtje is gedaan...

Monteur heeft waarschijnlijk gedacht, ff wat krassen maken op wat plekken zodat er gedacht word dat het spul open is geweest


:+
 
Ik ben benieuwd naar de gehele email wisseling, want dat die kip een hele nare klant is heb ik al jaren in de smiezen.

Ik vermoed dat El Pollo magnetisch is voor ellende,
Ik lees regelmatig dat ie wat ellende aantrekt.
Taxi,s die hem snijden, deuren die voor hem opengaan en nou dit weer.
Toeval?
 
Ik vermoed dat El Pollo magnetisch is voor ellende,
Ik lees regelmatig dat ie wat ellende aantrekt.
Taxi,s die hem snijden, deuren die voor hem opengaan en nou dit weer.
Toeval?
Dit jaar lijkt zeker een enorm pechjaar te zijn, maar normaal valt het best mee hoor ;) Kan bijna geen toeval meer zijn zou je denken!
 
Laatst bewerkt:
Als ik goed naar de foto's kijk het lijk mij de motorzaak gelijk heeft. Omdat dit verhaal moeilijk te beoordelen. Alleen heb ik paar opmerkingen op de foto's
1-Kras op de frame is geen nieuwe (verse kras). Motor frame gemaakt met aluminium en bij nieuwe krassen glimmende uit zien. ik zie donkere kleur op de kras.
2- ik heb zelf ook een tundercat en bij tundercat het scharnier beschadiging bij de balhoofd is bekende probleem. de laatste tundercat in 2003 gemaakt is ( en de tank 13 jaar nooit open geweest als geen krassen bij de balhoofd ziet??)
3- Kras van de kuip ook helemaal niet duidelijk.
4- Op de lak schade foto zie ik rondom roest vlekjes dus dit kan ook niet binnen paar dagen zo roest form krijgen.
Het resumerend moeilijke discussies wie de leugenaar is.

Klopt was mij ook al opgevallen, zijn geen recente beschadigingen. Kruiskop ook beschadigd motor is al eerder open geweest.
 
Ik vermoed dat El Pollo magnetisch is voor ellende,
Ik lees regelmatig dat ie wat ellende aantrekt.
Taxi,s die hem snijden, deuren die voor hem opengaan en nou dit weer.
Toeval?
en altijd de schuld bij een ander leggen :X
 
Als ik goed naar de foto's kijk het lijk mij de motorzaak gelijk heeft. Omdat dit verhaal moeilijk te beoordelen. Alleen heb ik paar opmerkingen op de foto's
1-Kras op de frame is geen nieuwe (verse kras). Motor frame gemaakt met aluminium en bij nieuwe krassen glimmende uit zien. ik zie donkere kleur op de kras.
2- ik heb zelf ook een tundercat en bij tundercat het scharnier beschadiging bij de balhoofd is bekende probleem. de laatste tundercat in 2003 gemaakt is ( en de tank 13 jaar nooit open geweest als geen krassen bij de balhoofd ziet??)
3- Kras van de kuip ook helemaal niet duidelijk.
4- Op de lak schade foto zie ik rondom roest vlekjes dus dit kan ook niet binnen paar dagen zo roest form krijgen.
Het resumerend moeilijke discussies wie de leugenaar is.

1- het is wel een nieuwe kras. Want er is een poetsdoek over gehaald en dan worden alu krassen zwart.
2- ok.....en
3- kras van de kuip komt doordat hij de topkuip laat zitten en de zijkuip er af heeft grhaald. Laatst bij mijn eigen thundercat gedaan deze moet je naar voren schuiven om hem er af te kunnen halen. En dus ook weer terug schuiven om hem er op te zetten en als je dan de top kuip laat zitten schuurt hij lekker over de zijkuip heen.
4- ik zie geen roest. Maar als je die plek op de tank bedoelt waar de lak weg is, is er ook een poetsdoek door iemand overheen gehaald want het poetsmiddel zit nog in de beschadiging.

Voor de rest nooit teveel op internet gooien over dit soort monteurs want zoals het gezegde gaat, ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen. Met andere woorden dit is ook reclame voor rena motoren. Niet zulke goede maar je maakt wel naams bekendheid voor hem.
 
Laatst bewerkt:
Als ik goed naar de foto's kijk het lijk mij de motorzaak gelijk heeft. Omdat dit verhaal moeilijk te beoordelen. Alleen heb ik paar opmerkingen op de foto's
1-Kras op de frame is geen nieuwe (verse kras). Motor frame gemaakt met aluminium en bij nieuwe krassen glimmende uit zien. ik zie donkere kleur op de kras.
2- ik heb zelf ook een tundercat en bij tundercat het scharnier beschadiging bij de balhoofd is bekende probleem. de laatste tundercat in 2003 gemaakt is ( en de tank 13 jaar nooit open geweest als geen krassen bij de balhoofd ziet??)
3- Kras van de kuip ook helemaal niet duidelijk.
4- Op de lak schade foto zie ik rondom roest vlekjes dus dit kan ook niet binnen paar dagen zo roest form krijgen.
Het resumerend moeilijke discussies wie de leugenaar is.

1 Kras op het frame zat er 1 week geleden niet.
2 Je beschadigt je balhoofd niet als je eerst de bout onder je tank loshaalt, dan de bout bij het balhoofd losdraait, tank optilt, kabels en leidingen ontkoppelt, en daarna pas de bout ERUIT haalt bij je balhoofd. Het feit dat jij dat doet betekent alleen maar dat je staat te prutsen.
3 Kras op kuip is een standaard probleem bij de cat, maar deze zat er niet aan deze kant. Links had het wel al.
4 Er zit geen roest.

5 Ik ben de vorige eigenaar, deze motor had totaal geen schade aan het frame toen ik deze een week geleden verkocht, dus al dat "dat is oude schade want" .. is loos gelul, want je kent de motor niet.

Trouwens, hoi Rena, wat toevallig dat je hier ook meteen bent aangezien je naam en het feit dat je beroerd Nederlands typt, en het feit dat dit je eerste post is :W
 
Daar kun je reageren, maar negatieve reacties worden meestal dezelfde dag verwijderd. Net als op de websites van restaurants, daar lees je alleen positieve reacties. Nou, ik zal de naam niet noemen, maar ik heb laatst in Hoorn gegeten en dat was gewoon heel matig. Wel een dure tent.

Dus dat reageren lijkt me zonde van de moeite.
Niet waar, bij Baatsen gebeurt dat niet. Je oordeelt over iets wat je niet kent.
 
Ah, Rena heeft zich inmiddels ook aan de discussie gevoegd, vermoed ik. Opnieuw de boodschap: je houding siert je niet. Wees een vent en kom eerlijk voor je fouten uit.
 
Trouwens, hoi Rena, wat toevallig dat je hier ook meteen bent aangezien je naam en het feit dat je beroerd Nederlands typt, en het feit dat dit je eerste post is :W

Het is altijd wel erg toevallig als er in dergelijke topics een nieuwe user aan komt zetten, die precies in dit ene topic, van alle tienduizenden topics op MF, reageert. En dan ook altjd met een standpunt dan lijnrecht tegenover TS staat.

In ieder geval is het IP van racerkawa te herleiden naar Bunnik, voor wat het waard is. Adres kan ik er ook nog wel bij vinden.

Het beroerde typen lijkt mij eerder een gevalletje zware dyslexie.
 
Laatst bewerkt:
1 Kras op het frame zat er 1 week geleden niet.
2 Je beschadigt je balhoofd niet als je eerst de bout onder je tank loshaalt, dan de bout bij het balhoofd losdraait, tank optilt, kabels en leidingen ontkoppelt, en daarna pas de bout ERUIT haalt bij je balhoofd. Het feit dat jij dat doet betekent alleen maar dat je staat te prutsen.
3 Kras op kuip is een standaard probleem bij de cat, maar deze zat er niet aan deze kant. Links had het wel al.
4 Er zit geen roest.

5 Ik ben de vorige eigenaar, deze motor had totaal geen schade aan het frame toen ik deze een week geleden verkocht, dus al dat "dat is oude schade want" .. is loos gelul, want je kent de motor niet.

Trouwens, hoi Rena, wat toevallig dat je hier ook meteen bent aangezien je naam en het feit dat je beroerd Nederlands typt, en het feit dat dit je eerste post is :W

..maar het is nog wat vroeg voor bier & chips..
 
Laat me raden: jullie zijn allemaal zo proffesioneel en correct dat jullie direct ritueel zelfmoord zouden plegen als jullie een fout zouden maken tijdens jullie werk?

Als ik op mijn werk een fout maak en een klant heeft er last van krijgt de klant gewoon mijn excuses en proberen we een oplossing te zoeken.

Als de garage die mijn airco heeft gesloopt een andere reactie had gegeven was het anders afgelopen. Ik kan me bijv best voorstellen dat er een sealtje lek raakt in een 15 jaar oude wagen als de druk maximaliseert. Ipv te analyseren waar het fout is gegaan gewoon zeggen dat de klant liegt, dan ben je een eersteklas lul.

Als de monteur van TS een ander verhaal had opgehangen was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Ik noem maar wat, misschien zijn krassen van dat scharnier op een gegeven moment onvermijdelijk, misschien zat de schade er al op, misschien is het onbewust gebeurt toen de monteur bezig was. Had hem een lakstift aangeboden of korting op een volgende beurt of wat dan ook, je kan elkaar gewoon tegemoet komen zonder dat vast komt te staan wie er schuld heeft, dat kan je van beide kanten toch niet bewijzen.
Ga ik er wel even vanuit dat de TS de monteur fatsoenlijk heeft benaderd want het moet wel van 2 kanten komen. Een complete spuitbeurt eisen is bijv niet realistisch, dan snap ik wel dat een monteur een klant de deur wijst :P
 
Ik ga er vanuit dat Pollo de waarheid spreekt. Ik weet niet hoe je dit moet oplossen, maar ik weet wel dat ik behoorlijk boos zou zijn als iemand een kras maakt en vervolgens doet alsof zijn neus bloedt. Of dat nu bij mijn nieuwe auto is of mijn motor uit 95 maakt niet zoveel uit. Een petrolhead (dat ben je toch meestal als motorrijder?) zal hier altijd van balen.

Pollo, ik geef je groot gelijk. Ik zou hem een mail terugsturen met dat je hem officieel aansprakelijk stelt voor de schade, omdat hij niet eens sorry kan zeggen.
 
Paar krassen bij je balhoofd kan je zo te zien al verwijderen met commandant scratch remover. De overige op je frame: even aantippen met een haartje gedoopt in een lakstiftje. Hierna napolijsten.

Reactie van de zaak: lomp
Mail sturen met je verhaal zoals geschreven waarbij je gelijk aangeeft dat een fout kan gebeuren is ook niet helemaal eerlijk. Hierbij geef je al bij voorbaat aan dat hij fout is. Gewoon langsgaan en in persoon even met m babbelen.

Verder: geniet van het weer. Qua zaak ga je nergens komen. Het is aan jou om aan te tonen dat hij het heeft gedaan en niet bevoordeeld een lompe Harry die even de zaak in gekomen is. Onwaarschijnlijk? Klopt. Maar het gebeurd vaak

Qua getuigen: je moet 2 getuigen hebben, niet familie of vriendenkring die kunnen aantonen dat jij je motor zonder schade hebt neergezet bij de zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan