Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

Dat idee van foto's maken is leuk maar geen bewijs denk ik

Hoe bewijs je dat de foto's voor dat je de motor weg gebracht hebt gemaakt hebt?
 
Laatst bewerkt:
Dat idee van foto's maken is leuk maar geen bewijs denk ik

Hoe bewijs je dat de foto's voor dat je de motor weg gebracht hebt gemaakt hebt?
Digitale foto's vanaf je gsm zijn voorzien van datum en tijdtip van opname.

Ook bij digitale fototoestellen maar die heb je, onderweg, niet altijd bij je.
 
Het gaat in het civiele recht bij 'bewijs' niet om het in absolute zin buiten iedere vorm van twijfel kunnen aantonen, maar om het in hoge mate aannemelijk maken.

Natuurlijk kan je datum en tijd van de foto's beïnvloeden. Je kan ook een foto maken van de krant van eergisteren als bewijs dan een dag. Of je kan een handtekening of factuur vervalsen.
 
Het gaat in het civiele recht bij 'bewijs' niet om het in absolute zin buiten iedere vorm van twijfel kunnen aantonen, maar om het in hoge mate aannemelijk maken.

Natuurlijk kan je datum en tijd van de foto's beïnvloeden. Je kan ook een foto maken van de krant van eergisteren als bewijs dan een dag. Of je kan een handtekening of factuur vervalsen.
Ik was, en ben nog steeds, in de veronderstelling dat daar wel vanuit wordt gaan :Y

Want fraude en oplichting valt dan weer onder het strafrecht })
 
Laatst bewerkt:
Haha, dat daar vanuit gegaan wordt denk/hoop ik ook ;)
Ik bedoelde te reageren op de stelling van -Daan- die lijkt te zeggen dat foto's met timestamp niet als bewijs kunnen worden toegelaten omdat je eventueel met die tijd zou kunnen rommelen. Daarom mijn opmerking dat 'bewijs' niet 'spijkerhard' is in het civiele recht.
 
Het is idd wel l@llig alsje je motor netjes in levert en met
krassen terug krijgt.
En dit is over het algemeen ook erg moeilijk te bewijzen.
Maar wat sommige hier zeggen, slaat nergens op.

Een motorzaak (groot of klein) hoort netjes met het spul om te gaan.

Heb zelf een oudje uit 1991, wat dus ook 25 jaar aan uiterlijk te zien is (jammer genoeg).
Zou dit dan beteken dat een monteur bij een beurt mijn kuipdelen gewoon
op de grond kan gooien (zitten immers toch al beschadigingen op)?

En dat de zelfde monteur een motor van 2016 eenbeurt geeft, en hier de kuipdelen wel
op een fluwelen doekje plaatst???

Nee, dit mag geen verschil uitmaken.

Maar wel erg lullig voor de TSer
 
Vandaag de schade gezien en ik moet zeggen dat ik erg sneu voor El Pollo Diablo, mede omdat je ziet dat het iets is wat onder normale omstandigheden niet beschadigd kan worden en iets wat heel simpel en mits excuses wel uitgeklaard had kunnen worden. Ik heb jaren geleden ook iets meegemaakt met een heel bekende zaak bij ons in België en ik kreeg toen ik als excuus, dat is niet bij ons gebeurd (een andere sticker er afgehaald, lak mee getrokken en dan ineens een sticker er over plakken van airoh).
Ik begrijp hem heel goed, maakt niet of die motor gloed nieuw is of 20 jaar oud met 180.000km, voor een ander zijn materiaal moet je respect hebben. En fouten maken is menselijk maar wees dan ook redelijk.
 
Ik heb ooit rechts en wetskennis gehad en ik weet niet of het inmiddels veranderd is, maar in het burgerlijk wetboek staat ergens dan als je iets in bruikleen hebt, in bewaring of iets dergelijks etcetera, dan 'dien je ervoor te zorgen als een goede vader'. Zo staat/stond het daar letterlijk.

Dat betekent dat als jij als eigenaar/monteur van een motorzaak zo zuinig als maar kan dient om te gaan met de spullen van een ander waar je op dat moment de zorg voor hebt.

Maak je desondanks schade, want iedereen maakt fouten, dan is dat jammer, maar dat gebeurt soms. Probeer je daar met een flauwe smoes onderuit te krabbelen, dan ben je wat mij betreft een lafbek.

Maar het bewijs hé? Dat is een probleem.
 
Als een nieuwe user mag ik ook mijn mening hierover geven. Ik geef mijn mening van wat ik op de foto zie........ de foto's zeggen meer dan duizenden woorden. Als ik niet eens ben met de topic-eigenaar dan ben ik maar de vriend van Rena en dan word ik gechanteerd over mijn IP-adres bla bla bla. Als ik het eens ben met de topic-eigenaar dan ben ik de vriend van de topic-eigenaar 8-) :) :) ik heb allemaal sites onderzocht en ik zie alleen jouw slechte reactie. Dat geeft een beeld bij mij over jou.

sorry maar deze topic gaat nergens over en over deze topic voel een bedrijven lastercampagne van een vriendengroep.

asje netzo sleuteld as dat je sgreifd ken je beterder anders werk gaan zoeke.
 
Ik geef mijn mening van wat ik op de foto zie........ de foto's zeggen meer dan duizenden woorden.
En wat zeggen de foto's volgens jou precies?

Je moet me even leren hoe jij zo'n diagnose kan stellen aan de hand van foto's, vooral omdat jij de enige bent in dit topic die aan de foto's kan zien dat de schade er al zat. Dag meneer Alkan :W
 
Jouw kennende geloof ik dat meteen, maar ik denk dat ik ook niet zo goed geweten zou hebben wat ik ermee aan moest en waarschijnlijk gewoon betaald zou hebben en een topic geopend.

Wellicht voor TS ook een idee? Even aangifte gaan doen of er op zijn minst mee dreigen?
Zoals gezegd, bij het ophalen van de motor zag ik alleen de plekjes op het frame, de rest pas toen ik thuis kwam. Van de plekken op het frame was ik al niet gecharmeerd en dit ook gezegd tegen Rena, maar deze bleef volhouden dat het er al zat en hij het niet gedaan kon hebben, want hij werkt met doeken.

Ik ga sowieso aangifte doen, kan geen kwaad. Hoor wel wat ze zeggen. En verzekering ga ik ook even om advies vragen ja.

Hoe meer ik er over denk, hoe kwader ik word: de schade an sich vind ik niet eens het ergste, wel dat er gewoon glashard ontkend wordt en ik beschuldigd wordt van oude schade op hem proberen te verhalen. Dan ben je echt een eersteklas hufter.
 
Laatst bewerkt:
Je doet aangifte van wat? Een strafbaar feit dat niet gepleegd is?

Kansloze missie, als je dan toch actie wil ondernemen dan via de civielrechtelijke weg en dat is het bedrijf aansprakelijk stellen dan wel een vordering instellen op grond van een onrechtmatige daad.

En de wereld zit vol hufters, daar doe je niets tegen.

Als het je niet gaat om financiële compensatie of reparatie van de schade maar om het principe van de zaak, zucht dan een keer diep en ga je vrouw/vriendin en/of kind(eren) een kus geven en laat deze gewoon gaan.
 
Laatst bewerkt:
~
Er zullen ook mensen zijn die wel twee keer na zullen denken voordat ze zaken doen met Pollo dus aan beide kanten is de mensheid weer geholpen door dit topic.

:+

Als je El Pollo Diablo kent dan weet je dat hij doodeerlijk is, beetje een debiel antwoord vind ik dit van jou.
 
Als je El Pollo Diablo kent dan weet je dat hij doodeerlijk is, beetje een debiel antwoord vind ik dit van jou.

Tja, it takes one to know one dus ik zal het speciaal voor jou even (langzaam!) uitleggen:

Er...meldde...zich...iemand...in...dit...topic......die...een...slechte...ervaring...met...Pollo...zou...hebben...gehad...met...betrekking...tot...een...verkoop...zoals...Pollo...dit...had...met...Rena...vandaar......ik...ken...Pollo...verder...niet...dus...zal...me...ook...niet...uitspreken...over...diens...al...dan...niet...aanwezige...eerlijkheid.

:+
 
Tja, it takes one to know one dus ik zal het speciaal voor jou even (langzaam!) uitleggen:

Er...meldde...zich...iemand...in...dit...topic......die...een...slechte...ervaring...met...Pollo...zou...hebben...gehad...met...betrekking...tot...een...verkoop...zoals...Pollo...dit...had...met...Rena...vandaar......ik...ken...Pollo...verder...niet...dus...zal...me...ook...niet...uitspreken...over...diens...al...dan...niet...aanwezige...eerlijkheid.

:+
Maar El Pollo had bewijzen en kon aantonen hoe men naar hem reageerde en die persoon deed dat niet,...
 
Er...meldde...zich...iemand...in...dit...topic......die...een...slechte...ervaring...met...Pollo...zou...hebben...gehad...met...betrekking...tot...een...verkoop...zoals...Pollo...dit...had...met...Rena...vandaar......ik...ken...Pollo...verder...niet...dus...zal...me...ook...niet...uitspreken...over...diens...al...dan...niet...aanwezige...eerlijkheid.

:+
Niemand hier, buiten Cpt. Screwboot en EasyCompany, hebben ervaringen met mij buiten dit forum.
 
Maar El Pollo had bewijzen en kon aantonen hoe men naar hem reageerde en die persoon deed dat niet,...

Het clownsgezichtje is indicatief voor de mate van ernst van de reactie...lees e.e.a. even opnieuw met dit nieuw verworven inzicht en misschien komt je eigen reactie je ineens debieler voor dan de mijne...(wait for it...)


!!!


:+ :+ :+
 
Het clownsgezichtje is indicatief voor de mate van ernst van de reactie...lees e.e.a. even opnieuw met dit nieuw verworven inzicht en misschien komt je eigen reactie je ineens debieler voor dan de mijne...(wait for it...)


!!!


:+ :+ :+
Nou, je gaat je creativiteit weer eens te buiten..
Verder heel inhoudelijk & nuttig ( :+ )
 
Nah ik zou ook pissed zijn, Wij kregen ook de auto terug zonder lak op het dak. Ook al is het spul oud, dat maakt niet uit vind ik, ze moeten er zorgvuldig mee opgaan.
Dat antwoord zou mij pas echt pissig maken en daarom al zou ik reageren met een instantie aangezien mijnheer al aangegeven heeft niet te willen reageren op verdere communicatie met onze kip.
 
Nah ik zou ook pissed zijn, Wij kregen ook de auto terug zonder lak op het dak. Ook al is het spul oud, dat maakt niet uit vind ik, ze moeten er zorgvuldig mee opgaan.
Dat antwoord zou mij pas echt pissig maken en daarom al zou ik reageren met een instantie aangezien mijnheer al aangegeven heeft niet te willen reageren op verdere communicatie met onze kip.
.


Je kan pissig worden, verdrietig noem maar op maar je hebt geen harde bewijzen, en dan
meteen je gram proberen te halen op MF dat lost volgens mij helemaal niks op.
Nu zet Reno zijn hakken helemaal in het zand. Ik zou het frame gaan polijsten,
staat mooi bij een Thundercat.
 
.


Je kan pissig worden, verdrietig noem maar op maar je hebt geen harde bewijzen, en dan
meteen je gram proberen te halen op MF dat lost volgens mij helemaal niks op.
Nu zet Reno zijn hakken helemaal in het zand. Ik zou het frame gaan polijsten,
staat mooi bij een Thundercat.

Hij had zijn hakken al in het zand staan, mail gelezen in openingspost?

Voor een civielrechtelijke procedure is minder bewijs nodig dan in het geval van strafrecht. Civielrechtelijk moet je denken aan "de rijdende rechter": u plaatst een nieuwe schutting.

Overigens (Pollo, lees ff mee) kan een expert wel vaststellen of iets oude schade is of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan