Onzuiver geluid

Jeffe

Rookie
28 aug 2016
4
0
het lijkt uit het blok te komen. Zal eens controleren of er niet gewoon iets los zit maar is het dan niet raar dat het enkel tussen de 4000 en 5000 ratel?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, mijn motor maakt een onzuiver geluid tussen de 4000-5000 toeren.
Een soort geratel. Onder de 4000 en boven de 5000 is het geratel niet te horen.
Heeft iemand hier een uitleg voor? :)

Sorry, de batterij van mijn glazen bol is leeg dus die hangt even aan de lader.
Ik kom er om 21:00 even op terug.
 
Geef eens wat meer informatie.
Hoe is het geluid gekomen?
Gaat het met het toerental mee?
Is het een ratel, klop of tik?
Misschien kan je er een filmpje van maken?
Kilometerstand en e.v.t laatse onderhoud van de motor?

Maakt allemaal wat duidelijker wat er aan de hand is.
 
De oorzaak van het geratel ken ik niet, ik merkte het plots op.
Het duikt plots op als ik ongeveer 4000 toeren haal en net over de 5000 is het weer verdwenen.
Een filmpje maken gaat moeilijk zijn vermits het enkel bij het rijden zelf is. Er staan nog maar 6000km op de teller en heeft in april een onderhoud gehad.
 
De oorzaak van het geratel ken ik niet, ik merkte het plots op.
Het duikt plots op als ik ongeveer 4000 toeren haal en net over de 5000 is het weer verdwenen.
Een filmpje maken gaat moeilijk zijn vermits het enkel bij het rijden zelf is. Er staan nog maar 6000km op de teller en heeft in april een onderhoud gehad.

Gezien het toerental en aangezien het een honda kwaaltje is zou ik zeggen dat het de NAKS (=Nokkenaskettingspanner) is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet weet of dat tegenwoordig nog zo is, ik mag toch hopen dat ze bij honda inmiddels die dingen iets betrouwbaarder gemaakt hebben. Ook is na 6000 km al vrij snel als je het mij vraagt.
 
het lijkt uit het blok te komen. Zal eens controleren of er niet gewoon iets los zit maar is het dan niet raar dat het enkel tussen de 4000 en 5000 ratel?

kort ,bondig, duidelijk.

full


het lijkt er op dat er iets resoneert.

Voor iedereen met een glazen bol, met bovenstaande probleem van vaak leeg zijn, raad ik een li-ion accu aan *D
 
De oorzaak van het geratel ken ik niet, ik merkte het plots op.
Het duikt plots op als ik ongeveer 4000 toeren haal en net over de 5000 is het weer verdwenen.
Een filmpje maken gaat moeilijk zijn vermits het enkel bij het rijden zelf is. Er staan nog maar 6000km op de teller en heeft in april een onderhoud gehad.

Bij een motorzaak neem ik aan?
veel kilometers sinds die beurt?, is het een grote moeite om even langs te rijden en die mensen te laten luisteren? Dat kan nooit veel gaan kosten.
Hier wordt je toch niet veel wijzer met een wazige omschrijving van het probleem.
 
Gezien het toerental en aangezien het een honda kwaaltje is zou ik zeggen dat het de NAKS (=Nokkenaskettingspanner) is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet weet of dat tegenwoordig nog zo is, ik mag toch hopen dat ze bij honda inmiddels die dingen iets betrouwbaarder gemaakt hebben. Ook is na 6000 km al vrij snel als je het mij vraagt.

Helemaal mee eens, moet de naks wel zijn.

Honda heeft die dingen tich keer verbeterd maar ik ga al lang voor de handmatige :)
 
Gezien het toerental en aangezien het een honda kwaaltje is zou ik zeggen dat het de NAKS (=Nokkenaskettingspanner) is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet weet of dat tegenwoordig nog zo is, ik mag toch hopen dat ze bij honda inmiddels die dingen iets betrouwbaarder gemaakt hebben. Ook is na 6000 km al vrij snel als je het mij vraagt.
Helemaal mee eens, moet de naks wel zijn.

Honda heeft die dingen tich keer verbeterd maar ik ga al lang voor de handmatige :)
Jullie hebben dikke accu's in die glazen bol, of hangt ie gewoon aan de 220?
 
Op basis van de (summiere) omschrijving van TS, en mijn ervaring met een ratelende NAKS bij honda's verdenk ik deze.

Ik zie nu inderdaad in mijn vorige reply dat ik niet duidelijk gezegd had dat ik denk dat het de NAKS is maar aan de andere kant: ik heb ook niet geroepen dat het 100% zeker de NAKS is...
 
Laatst bewerkt:
Dat die kettingspanners niet best zijn zou kunnen, maar na 6000km al stuk is wel heel erg snel.

Omschrijving is gewoon niet duidelijk genoeg om er iets zinnigs op te zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan