Vonken creëren bij haarspeldbochten

16 apr 2012
203
0
Spijkenisse
Beste mensen,

Eind september ga met een groep in Duitsland beetje rond crossen..
Nu leek het me leuk om tijdens de haarspeldbochten eens wat mooie vonkjes te creëeren.. Nu dacht ik altijd dat hier speciale blokjes voor waren.. En ik dacht dat dit altijd Magnesium was, maar als ik daarover op Google ga zoeken vind ik er niks over.. Wie weet wat ik bedoel en kan mij verder helpen??

Dit zijn dan een soort blokjes wat je bijv. aan je voetsteuntjes monteerd. En als je hiermee dan over de grond gaat krijg je zo'n mooie vonken regen..

Ik hoor het graag!
Alvast dank!
Groet,
Kevin
 
Euh, ik denk dat je slijtnokken bedoelt? Die hebben veel motoren onder de voetsteun zitten, en dat is geen gadget ofzo. Hoeft ook niet per sé magnesium te zijn btw.

(Of hap ik nu keihard in een bullshittopic? :+ )
 
doorslijpmachine.jpg

meenemen en de bocht afsnijden!
 
Aan bovenstaande replies heb je dus geen reet, maar wat je zoekt is titanium. Als dat in je slider zit zal hij gaan vonken!

Alleen knietje aan de grond in een haarspeldbocht is lastig, een lange doordaaier gaat makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Aan bovenstaande replies heb je dus geen reet, maar wat je zoekt is titanium. Als dat in je slider zit zal hij gaan vonken!

Alleen knietje aan de grond in een haarspeldbocht is lastig, een lange doordaaier gaat makkelijker.
Gezien het plaatje en onderschrift van de TS zijn het geen sliders die de grond raken, maar de slijtnokken. Een Supermagna is HEEL makkelijk met de voetsteunen aan de grond te rijden in bochten. het kost meer moeite om dat niet te doen dan wel.
 
Magnesium vonkt niet, dat stuift. Zoals gezegd, Titanium geeft mooie witte vonken, gewoon ijzer vonkt ook, maar dan oranje.
Ik vermoed dat je nog nooit haarspeldbochten gereden hebt, het valt niet mee om die met steppies aan de straat te nemen, daar heb jue ruimere bochten voor nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan