ANWB motorverzekering - slechte ervaring

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.327
290
Beegden
Moest mijn motor opnieuw verzekering (WA+diefstal) dus maar via ANWB gedaan, niet de goedkoopste maar wel goed dacht ik. Krijg ik vandaag (dus 2 dagen later) een melding dat de verzekering niet geaccepteerd is omdat ik geen schadevrije jaren heb. Rede is dat ik 0 schadevrije jaren heb, aangezien ik mijn schadevrije jaren gebruikt heb voor de auto kun je deze tegenwoordig niet meer gebruiken voor de motor '( .
Na een telefoontje dat ik 7 jaren heb op mijn auto wordt de verzekering alsnog afgewezen, blijkt dus ook nog dat ik dus 2 dagen onverzekerd rondgereden :(
Normaal gesproken ben je WA verzekerd zodra je je aanmeld en daarna worden formaliteiten geregeld.

Ten eerste vind ik het schandalig dat ze enkel motorrijders met minimaal 3 schadevrije jaren accepteren, hoe moet je ze anders opbouwen |(
Daarnaast moet je eerst de procedure door voordat ze je accepteren, dus hoe doe je dat als je een motor koopt :?
Denken niet mee met de klant voor een oplossing, kortom ben er klaar mee B|

Zo moest dit ff kwijt :r
 
Vreemd, wellicht een nieuwe regel want vier jaar geleden twee motoren verzekerd via de ANWB en dat was geen probleem. Ook zonder schadevrije jaren.
 
Heeft KNMV een jaartje geleden ook gedaan. De combi auto en motor schadevrije jaren. Ben direkt met alle voertuigen vertrokken naar een verzekeraar die dit soort geintjes niet flikt.
 
Tssk.. lees mijn vakantieverslagje van vorig jaar eens voor de gein(iets met; een nieuw, helaas kort avontuur van sammie..)
Voor mij geen anwnee meer..
Ik heb het vermoeden dat je ouders broer & zus moeten zijn voordat je daar mag komen te werken..
 
Hele rare policy. Wordt je dan ook de verzekering uitgeknikkerd als je een ongeluk krijgt waardoor je terugvalt maar 0 schadevrije jaren?
 
Policy moet dan wel zijn veranderd, ik heb m'n motor sinds dag 1 bij ze verzekerd gehad.
18 jaar oud, net een week m'n rijbewijs, 0 schadevrije jaren, was toen geen probleem.

Wel een manier om klanten te verliezen zeg B|
 
blijkt dus ook nog dat ik dus 2 dagen onverzekerd rondgereden :(
Normaal gesproken ben je WA verzekerd zodra je je aanmeld en daarna worden formaliteiten geregeld.


Vind dit nog wel een dingetje. Wat kreeg je te zien/in je mail nadat je je hebt aangemeld? Ik kreeg gewoon de melding dat ik voorlopige dekking had met bijbehorende papieren in mijn mailbox. (niet ANWB trouwens maar Unive)
 
Laatst bewerkt:
Moest mijn motor opnieuw verzekering (WA+diefstal) dus maar via ANWB gedaan, niet de goedkoopste maar wel goed dacht ik. Krijg ik vandaag (dus 2 dagen later) een melding dat de verzekering niet geaccepteerd is omdat ik geen schadevrije jaren heb. Rede is dat ik 0 schadevrije jaren heb, aangezien ik mijn schadevrije jaren gebruikt heb voor de auto kun je deze tegenwoordig niet meer gebruiken voor de motor '( .
Na een telefoontje dat ik 7 jaren heb op mijn auto wordt de verzekering alsnog afgewezen, blijkt dus ook nog dat ik dus 2 dagen onverzekerd rondgereden :(
Normaal gesproken ben je WA verzekerd zodra je je aanmeld en daarna worden formaliteiten geregeld.

Ten eerste vind ik het schandalig dat ze enkel motorrijders met minimaal 3 schadevrije jaren accepteren, hoe moet je ze anders opbouwen |(
Daarnaast moet je eerst de procedure door voordat ze je accepteren, dus hoe doe je dat als je een motor koopt :?
Denken niet mee met de klant voor een oplossing, kortom ben er klaar mee B|

Zo moest dit ff kwijt :r

Staat niks van in de polisvoorwaarden.
 
Het kan zijn dat je een motorfiets hebt die te zwaar of te sportief is voor iemand zonder ervaring.

Als je een vrji nieuwe supersport hebt wil de verzekeringsmaatschappij graag weten of je al wat ervaring hebt. Als je een Yamaha Diversion 600 wilt verzekeren zal dit een stuk minder meespelen.

Ik vind het niet zo raar als sommige combinaties (leeftijd, ervaring en soort motor) minder makkelijk te verzekeren zijn. De kans op een ongeval is dan veel groter.

Klopt mijn aanname dat je een snelle motorfiets hebt? Heb je eerder een verzekering via de ANWB gehad zodat ze hadden moeten weten dat je de ervaring wel hebt?
 
Het kan zijn dat je een motorfiets hebt die te zwaar of te sportief is voor iemand zonder ervaring.

Als je een vrji nieuwe supersport hebt wil de verzekeringsmaatschappij graag weten of je al wat ervaring hebt. Als je een Yamaha Diversion 600 wilt verzekeren zal dit een stuk minder meespelen.

Ik vind het niet zo raar als sommige combinaties (leeftijd, ervaring en soort motor) minder makkelijk te verzekeren zijn. De kans op een ongeval is dan veel groter.

Klopt mijn aanname dat je een snelle motorfiets hebt? Heb je eerder een verzekering via de ANWB gehad zodat ze hadden moeten weten dat je de ervaring wel hebt?

Bij de knmv en bij allianz was een gloednieuwe 200pk fiets met 20 jaar en 1 schadevrij jaar geen enkel probleem, als we de premie even niet noemen (maar dat weet je dat die niet goedkoop gaat zijn).
 
Dan toch ook maar even mijn duit in het bakje doen over wat ik heb meegemaakt in het verleden als ANWB lid:
Om te beginnen was ik al vele jaren lid van de ANWB toenertijd.
Had het uitbebreide pakket en al die jaren nimmer gebruik van hoeven te maken gelukkig.
Tot de beruchte dag dat het mis ging.

Ik was dat weekend met vriendin naar Limburg afgereist samen op 1 motor om daar eens paar dagen prettig rond te rijden.
Eenmaal aangekomen in Valkenburg ingechekt bij hotel.
Ik had even snel mijn kettingslot om het achterwiel geslagen en toen bij het hotel naar binnen om in te checken.
Eenmaal ingecheckt en de spullen op de hotelkamer gelegt kon ik de motor achter het hotel neerzetten want die dag zouden we toch niet meer gaan rijden.
Ik wandel naar buiten, stap op mijn motor, zet contact aan, in de 1ste versnelling en wil wegrijden.
Klabats........stond rap stil.
Bleek dus dat ik met mijn domme kop vergeten was om het kettingslot eraf te halen.

Dat slot had zich helemaal een halve slag verder vastgedraaid.
Met geen mogelijkheid los te krijgen.
Na veel gevloek, gepier en alles geprobeerd, besloten om de eigenaar van het hotel te vragen om hulp.
Die kende een kennis met een straaljager.
Na een tijdje kwam die kennis erbij en had binnen paar minuten het klusje geklaart want die straaljager ging door het kettingslot heen alsof het boter was.
Mijn dank was groot en de rust was wedergekeert.
Tenminste, dat dacht ik.
Want ging even een testritje maken of de boel niet ontzet was omdat het slot zichzelf behoorlijk had vastgedraaid.
Tijdens het korte testritje hoorde ik een ratelend geluid van de achteras afkomen en voelde ook wat trillen.
Omdat we dat weekend nog wilden rijden en ik het niet vertrouwde heb ik de ANWB gebeld en het hele verhaal eerlijk uitgelegt.
De mevrouw van de ANWB aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat zij niets voor mij kon betekenen omdat het probleem door mijn eigen schuld veroorzaakt was.
Dat begreep ik helemaal en legde haar uit dat ik ook had kunnen liegen zodat ze dan wel waren langsgekomen, maar het op eerlijk wilde spelen.
Ook legde ik haar uit dat er 2 mensen op de motor zaten die later dat weekend een eind rijden naar huis moesten met de motor, en ik liever op safe wilde spelen door er even iemand van de ANWB naar te laten kijken zodat die kon bevestigen dat het veilig genoeg was zonder eventueel een blokkerend achterwiel te krijgen of andere ongein tijdens het rijden.

Maar de mevrouw van de ANWB was onverbiddelijk.
Geen hulp in deze situatie.
Ik kon haar met geen mogelijkheid ervan overtuigen dat ik graag wilde dat de ANWB even langskwam maar het was onmogelijk.
Haar vriendelijk bedankt voor de niet gedane hulp en toen verder nagedacht.
Ik heb toen de hoteleigenaar aangesproken en gevraagt waar er motorzaken zaten in de stad.
Die vertelde mij van een paar zaken en ben daar de volgende dag heengegaan.
Het verhaal uitgelegt en zij hebben het achterwiel gecontroleerd maar konden ondanks het lichte geratel en tikkend geluid niets verontrustends vinden.
Volgens hun kon ik gewoon ermee rijden en ook het lange eind naar huis zou geen problemen moeten geven.

Paar dagen erna met z'n tweeen op de motor naar huis gereden en de motor bij mijn dealer langsgebracht.
Die heeft de boel opengemaakt en bekeken.
Omdat het een motorscooter betrof had de aandrijflijn een tik gehad en daardoor liep het niet zo soepel meer.
Ik ben die volgende dag gelijk naar de ANWB gegaan en heb daar in zo'n winkel van hun mijn verhaal en klacht uitgelegt.
Zij begrepen niet waarom de mevrouw van de ANWB die ik aan de telefoon had niet even iemand uit de regio langs liet komen om even te kijken naar de motor.
En al helemaal omdat het te maken had met de veiligheid van 2 personen erop.
Ik heb in de winkel mijn lange en vele jaren als klant van de ANWB per direkt opgezegt en zal nimmer en nooit meer klant willen worden van die organisatie.
Wat een ballentent zeg.
Mijn ervaring met de ANWB was dus klote en sluit mij liever aan bij een organisatie die mensen met hun vraag naar hulp wel serieus neemt.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
"Na veel gevloek, gepier en alles geprobeerd, besloten om de eigenaar van het hotel te vragen om hulp.
Die kende een kennis met een straaljager.
Na een tijdje kwam die kennis erbij en had binnen paar minuten het klusje geklaart want die straaljager ging door het kettingslot heen alsof het boter was.

Vindt het sowieso al een wonder dat hij nog startte nadat er een straaljager door je slot heen vliegt. _O- Misschien ben ik wat te visueel denkend. :P

Ontopic: is natuurlijk wel een raar verhaal en zeer slechte service van de ANWB
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel heel erg raar, ik heb ook 7 schadevrije jaren opgebouwd met de auto.
die had ik ook opgegeven bij de ANWB voor mijn motorverzekering (eerste motor).
dat werd teruggeschroeft naar 5, wat mogelijk is door een schade op de auto van een tijdje daarvoor wat geclaimed is op de verzekering.
maar op dat moment had ik toch echt geen jaren schadevrij gereden met de motort.
 
Hier 2-jaar verzekerd geweest bij de ANWB met een 750cc nu naar 1000cc gegaan en nu kan ik niet meer bij de ANWB verzekeren, omdat je daar 3-jaar ervaring voor nodig hebt.

doei ANWB hallo Univé.
 
/verhaal/

Vr Gr E

Dus, in het kort:
- je hebt een verzekering van de ANWB
- je maakt schade die de ANWB niet dekt
- je vertelt de ANWB dat je schade hebt gemaakt die niet wordt gedekt
- de ANWB komt niet want die schade wordt niet gedekt

Logica dicteert dat je niks te zeuren hebt en de ANWB heeft gehandeld zoals het van tevoren heeft gezegd te handelen.

Waarom je de veiligheid van 2 personen erbij sleept is mij een raadsel want het is niet alsof iemand je verplicht op een voertuig te stappen waarvan de technische staat twijfelachtig is.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de volledigheid: TS heeft waarschijnlijk niet z'n schadevrije jaren "gebruikt" maar z'n nog resterende Bonus/Malus korting om een schade af te laten handelen en is daarmee waarschijnlijk ónder het, door de ANWB vereiste, minimum terecht gekomen.

Misschien dat TS z'n volledige schadeverleden hier wil posten?

Last Resort is vrij duur als verzekeraar.... En zogenaamde "No-Claim" beschermers zijn niet overdraagbaar naar andere maatschappijen.
 
Laatst bewerkt:
Apart verhaal, zou maar eens een belletje met Apeldoorn doen.
Bij voertuigverzekeringen ook altijd even navragen wat het maximale premiebedrag kan worden bij negatieve schadevrije jaren, vallen er al een hoop prijsstunters door de mand.
 
Apart verhaal, zou maar eens een belletje met Apeldoorn doen.
Bij voertuigverzekeringen ook altijd even navragen wat het maximale premiebedrag kan worden bij negatieve schadevrije jaren, vallen er al een hoop prijsstunters door de mand.

Iedere verzekeraar zal 'm éérst op gaan zoeken in "ROY-DATA" en dus te zien gaan krijgen waarom de ANWB 'm als tussenpersoon nú niet accepteert met deze motor in combinatie met déze verzekering.

De ANWB verkoopt verzekeringen maar levert deze niet zélf!
 
Dus, in het kort:
- je hebt een verzekering van de ANWB
- je maakt schade die de ANWB niet dekt
- je vertelt de ANWB dat je schade hebt gemaakt die niet wordt gedekt
- de ANWB komt niet want die schade wordt niet gedekt

Logica dicteert dat je niks te zeuren hebt en de ANWB heeft gehandeld zoals het van tevoren heeft gezegd te handelen.

Waarom je de veiligheid van 2 personen erbij sleept is mij een raadsel want het is niet alsof iemand je verplicht op een voertuig te stappen waarvan de technische staat twijfelachtig is.

Flauwe kul, je bent immers verzekerd voor pechverhelping. In dit geval heb je pech en moet je dus geholpen worden. Moeten ze ook niet meer komen als je een lekke band hebt? Je hebt hem namelijk zelf lek gereden...
 
Overigens brengen ANWB en diverse andere "verzekeraars" de polissen onder bij een "echte" verzekeraar. Dus beter rechtstreeks zaken doen met een verzekeringsmaatschappij.

Ben zelf tevreden over Centraal Beheer, aardige dames aan de telefoonlijn die echt moeite doen om de klant te helpen. Via de online tool had ik een beter aanbod voor een nieuwe autoverzekering dan de telefoniste in het systeem kon zetten. Als u de online order doorzet, pak ik hem hier op en bel u zo terug.

Na terugbellen kwam ook de motorfiets verzekering ter sprake, kon ze niet goedkoper krijgen dan wat ik betaalde.

Een paar weken later wel een goed aanbod gekregen om beide voertuigen op 1 polis te zetten.
 
Overigens brengen ANWB en diverse andere "verzekeraars" de polissen onder bij een "echte" verzekeraar. Dus beter rechtstreeks zaken doen met een verzekeringsmaatschappij.

Ben zelf tevreden over Centraal Beheer, aardige dames aan de telefoonlijn die echt moeite doen om de klant te helpen. Via de online tool had ik een beter aanbod voor een nieuwe autoverzekering dan de telefoniste in het systeem kon zetten. Als u de online order doorzet, pak ik hem hier op en bel u zo terug.

Na terugbellen kwam ook de motorfiets verzekering ter sprake, kon ze niet goedkoper krijgen dan wat ik betaalde.

Een paar weken later wel een goed aanbod gekregen om beide voertuigen op 1 polis te zetten.

Centraal Beheer is nét zo goed een "label" wat onder de Achmea groep gevoerd wordt, net zoals FBTO, Interpolis, Zilveren kruis..... enz. dat zijn. Als je een béétje verder gaat kijken dan valt dat héle spel weer onder de "Eureko Groep" (waarvan Achmea feitelijk/op papier de moeder is).

Ik durf momenteel niet te zeggen wat het meerderheidsbelang van de Rabobank in die groep is.... O-)
 
Laatst bewerkt:
schadevrije jaren bouw je per vervoermiddel op. no-claim per polis. DUS:

als jij je motor bij je auto op de polis verzekert, heb je inderdaad 0 schadevrije jaren VOOR JE MOTOR. maar WEL de no-claimkorting die geldt voor je auto. zo heb ik 2 auto's op 1 polis. verschillende schadevrije jaren, maar wel voor beide de (maximale) noclaimkorting.
 
Centraal Beheer is nét zo goed een "label" wat onder de Achmea groep gevoerd wordt, net zoals FBTO, Interpolis, Zilveren kruis..... enz. dat zijn. Als je een béétje verder gaat kijken dan valt dat héle spel weer onder de "Eureko Groep" (waarvan Achmea feitelijk/op papier de moeder is).

Ik durf momenteel niet te zeggen wat het meerderheidsbelang van de Rabobank in die groep is.... O-)

Je hebt er echt onderzoek naar gedaan.

Heb zelf alleen onderzocht wat de maandelijkse kosten zijn en wat die maximaal kunnen worden na no-claim in puin rijden.

Ben in een ver verleden geweigerd door een verzekeraar na aankoop 1e auto, iets met een akkefietje verzwegen waarvan ik dacht dat het langer dan 5 jaar geleden was.
Melding van weigering kwam ook pas na 2 dagen, heb je dus 2 dagen onverzekerd rondgereden.

Na deze weigering kon ik bij geen enkele verzekeringsmaatschappij meer terecht.
Aangezien iedereen verplicht verzekerd moet zijn had je toen een soort vangnet verzekeraar genaamd Terminus. WA-premie was niet echt veel hoger dan bij reguliere verzekeringen, wel eigen risico bij WA schade en deze moest ook als borg gestort worden.

Vanaf deze ervaring ging ik dus echt wel op de biechtstoel bij normale verzekeringen, volgende auto wel tegen normaal tarief allrisk kunnen verzekeren en ook bij verzekeren 1e motorfiets gemeld dat ik nog geen rijbewijs met A-stempel had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan