digitale teller aansluiten

Greenspirit

MF'er
26 apr 2011
30
0
almere
goedenavond
ik heb een asura daytona teller gekocht en aangesloten op mijn Kawasaki zx9r uit 2000.
hu werkt alles behalve de km teller in de kawabijbel is te zien dat er 3 draden van de
speedsensor af komen die naar de originele teller liepen. dit is een zwart gele draad(massa)een roze en een gele. ik heb de gele gebruikt omdat die vanuit de teller naar de
eci(ecu)gaat maar ondanks 3 verschillende setups gebeurd er niks en durf de roze niet te
gebruiken omdat ik ergens gelezen had dat je dan je teller frituurd.(ik heb al iets in die
richting gevraagd maar door 2 operaties en het inbouwen van een usd vork van een zx10 was
ik daar nog niet aan toe gekomen)heeft iemand misschien een tip voor mij?
vrg willem
 
Een snelheidssensor met 3 draden is een actieve sensor en heeft dus een voeding nodig (draden zijn voeding, massa en signaal). Als er geen voeding is zal er ook geen signaal uitkomen.

Of de sensor op 5 of 12V werkt en welke kleur wat is durf ik niet te zeggen, check het schema.
 
Laatst bewerkt:
wat dacht je van even meten in de originele setup. met een multimeter zie je zo wat de plus is wat de massa en de draad die overblijft is de signaal draad. en je kan ook meteen zien of of de output 5 of 12V was of een andere spanning.
 
je kan niet zien wat die roze in de teller doet

het is niet omdat je het niet ziet dat je het niet kan weten.

B/Y is altijd massa bij Kawa.
dan heb je nog Y en P
als je je teller open doet zal je zien dat beide daarop toekomen.
kontakt opzetten en voltmeter tussen zwart/geel en geel of zwart/gel en roze. de combinatie met constante spanning zijn de voedingsdraden, de andere draad is dan je signaal draad. als je je wiel verdraait zou je op "de andere" draad wel/geen/wel/geen/... spanning moeten meten.

maar ik ben er 99% zeker van dat Y de plus is en P de signaal draad ;)
 
Laatst bewerkt:
BK/Y = massa
P => gaat alleen naar de meterunit (snelheidsmeter)
Y => gaat naar de meter unit (daar niet aangesloten) en naar de IC-ignitor als I/R (daar 2e draad van rechts in het schema). (I ? = niet bekende draadkleur)

P = signaaldraad
Y = voeding uit de IC-ignitor, waarbij de Y op de tellerunit een (toekomstige ?) nevenfunctie zal bedienen. Functie = bij gestopte motor met contact aan geen voeding op de pulsgenerator.

Je kan de Y -draad controleren met een universeelmeter. Hier moet dus bij draaiende motor een constante 12 V op staan en op de P-draad een lage (pulsvormige) gelijkspannng.
 
Laatst bewerkt:
BK/Y = massa
P => gaat alleen naar de meterunit (snelheidsmeter)
Y => gaat naar de meter unit (daar niet aangesloten) en naar de IC-ignitor als I/R (daar 2e draad van rechts in het schema). (I ? = niet bekende draadkleur)

P = signaaldraad
Y = voeding uit de IC-ignitor, waarbij de Y op de tellerunit een (toekomstige ?) nevenfunctie zal bedienen. Functie = bij gestopte motor met contact aan geen voeding op de pulsgenerator.

Je kan de Y -draad controleren met een universeelmeter. Hier moet dus bij draaiende motor een constante 12 V op staan en op de P-draad een lage (pulsvormige) gelijkspannng.
 
Terug
Bovenaan Onderaan