twijfel twijfel twijfel...

ZwolleRob

MF'er
19 mei 2016
115
0
Zwolle
Ik liet mijn oog vallen op een Honda VFR uit 1994 aldus adverteerder.

Alleen dacht eerst dat zijn km stand een type fout was.

Maar nu zie ik ook VFR's met als laatste een wit blokje als laatste cijfer.
Nu lijkt deze teller dat ook te hebben.... Dus vermoed dat hij klokje rond is geweest.

HELP! advies want weet nu niet of witte blokje km's zijn of niet...

http://link.marktplaats.nl/m1077230282
 
Deze is gegarandeerd het klokje rond geweest, maar dat is voor een goed onderhouden VFR geen probleem. Mits vering e.d. goed in orde zijn, kan je hier een hele goede motor aan hebben.
 
Weet je dat of... op grond waarvan deze uitspraak ?

Vanaf een foto is het niet echt met zekerheid te zeggen, maar ik vind m er niet uitzien als een motor die al het klokje rond is geweest.

Als ik zo naar de oxidatie op de voorvork kijk, en welk balhoofdlager gaat geen 5k mee :? Op zijn Facebook staat overigens geen info over de motor. Verder kan je George ook bellen he? En gewoon even vragen wat hij van de historie weet.
 
Laatst bewerkt:
nou vond hem er ook ERG ERG goed uit zien.. ook al is hij klokje rond geweest. Alleen is het misschien gek als ik als beginnende motorrijder een beetje bang is om hem te kopen? :(
 
Neem iemand mee die verstand van zaken heeft :) KM stand zegt niet altijd alles. Onderhoud is belangrijker.

het probleem meldt zich... zijn een groep van 5 die net allemaal hun rijbewijs hebben... ken verder niemand die veel op de motor rijdt :?

Denk dat ik de beste man ga bellen en gewoon ga kijken en de standaard punten ga nakijken.

- remmen
- ketting
- schades
- uitlaat (bochten)
- vering
- enz
- enz

En dan kijken of hij onderhoud boekjes enz heeft...

Ook al zal ik er maar 3 jaartjes op rijden... Ik wil gewoon ervaring op doen... :X
 
RC316/1 is van '90 tot '93 gemaakt .. of zo iets..
Dit is geen motor uit '94 ( dan zou het een rc36/2 moeten zijn )

- eh, even uit het blote koppie trouwens, niet 100% zeker -


Geeft niks, goeie motor, maar dan zoek je naar eventueel de verkeerde reserve onderdelen :)

Kijk ook even naar de collector, die is vaak rot, en erg duur om te vervangen.
Vraag ook of ie het buddy zit afdek kapje nog hebt, die is ook vrij lastig te vinden
( en, zeker in die kleur.. )



Dit is een RC36/2
Honda_VFR_750_RC36_II.jpg



Oh ja, die dingen hebben geen 35kw..
Maar 100pk of zo iets. ( tenzij, aangepast )
 
Laatst bewerkt:
sluit dit topic maar....

Heb de knoop doorgehakt...

Krijg te veel kriebels....
Moet toch vertrouwen hebben in de verkoper en dat is nu even VER VER te vinden |(

Dus we gaan maar weer verder zoeken :Y
 
Weet je dat of... op grond waarvan deze uitspraak ?

Vanaf een foto is het niet echt met zekerheid te zeggen, maar ik vind m er niet uitzien als een motor die al het klokje rond is geweest.


Balhoofdlager vervangen, voorband net vernieuwd, achterband kan nog even mee, ketting en tandwielen zijn nog redelijk goed. Allemaal uitspraken, die passen bij een motor, die meer dan 5 k heeft gereden. Voorkant van de voorvork is verweerd, de achterkant niet, dat komt bij deze voorvorken door er mee te rijden, dan komen er beschadigingen in de lak en gaat het aluminium onder de lak oxideren.

Een VFR met een ton op de klok kan er overigens nog prachtig uitzien en kan motorisch vaak nog wel 2 ton mee. Alles is overbemeten aan die fietsen.


@ TS voor het geld heb je een prachtige beginnersfiets, die ook nog eens erg goed rijdt, zeker gezien de leeftijd van deze fietsen. En afgezien van af en toe een spanningsregelaar, nagenoeg storingsvrij fietsen. Mocht je niemand met verstand van motoren mee kunnen krijgen, ik woon op 15 minuten rijden van Staphorst en wil met alle plezier met je mee kijken.
 
Laatst bewerkt:
Rob, Als je echt serieus aan het rondkijken bent naar een VFR kijk dan ook zeker even op de website van de VFROC en het bijbehorende forum. Daar staat nog wel eens wat te koop. En een bult info over de verschillende types VFR.
 
Weet je dat of... op grond waarvan deze uitspraak ?

Vanaf een foto is het niet echt met zekerheid te zeggen, maar ik vind m er niet uitzien als een motor die al het klokje rond is geweest.

ik weet het niet zeker.

ik weet ook niet zeker of Honda's ooit nieuw met continentals als banden geleverd zijn, maar ik dacht van niet. dus denk ik dat hij al eens een achterband vervangen heeft ook. kan zijn omdat hij te oud was (zeker DOT nummer van huidige band nakijken, zegt veel over hoe lang hij er mogelijkerwijs nu reeds op ligt), kan ook zijn omdat de vorige versleten was. op een VFR op 5.000km een achterband verslijten en toch zo'n schaamranden hebben ?

het kan zijn dat het klopt, maar dan zal de verkoper toch serieuze overredingskracht nodig hebben. ik zou vooral kijken naar onderhoudsgevoelige bouten : als bv te zien is dat de bouten van het kettingwiel achter "wat last van gebruikssporen" hebben, weet je al genoeg ;)
 
Laatst bewerkt:
dank allemaal...

Heb bij de eerst genoemde advertentie mijn bod verwijderd.
Dit omdat het mij niet lekker zat.

En tuurlijk kijk ik verder. alleen ja staphorst - zwolle is nog wel te doen zonder het roze pasje O-)

Kijk als ik eind van de week mijn pasje heb kan ik ook verder kijken dan 25 km _O-

~edit: Oh ja heb nog een oogje op 1 uit Zwolle.... Maar goed daar moeten de Voorvorkkeering vervangen worden en uitlaatpakking moet nagekeken worden...

Dus ja dat is weer extra geld :( en die heeft ook bijna een ton gelopen.. 96.400 ongeveer...

MAAR wel een RVS spruitstuk enz :~
 
Laatst bewerkt:
dank allemaal...

Heb bij de eerst genoemde advertentie mijn bod verwijderd.
Dit omdat het mij niet lekker zat.

En tuurlijk kijk ik verder. alleen ja staphorst - zwolle is nog wel te doen zonder het roze pasje O-)

Kijk als ik eind van de week mijn pasje heb kan ik ook verder kijken dan 25 km _O-

\edit: Oh ja heb nog een oogje op 1 uit Zwolle.... Maar goed daar moeten de Voorvorkkeering vervangen worden en uitlaatpakking moet nagekeken worden...

Dus ja dat is weer extra geld :( en die heeft ook bijna een ton gelopen.. 96.400 ongeveer...

MAAR wel een RVS spruitstuk enz :\

Voorvork keerringen vervangen is niet zo heel moeilijk, maar bij een VFR een uitlaat pakking bij de cilinderkop vervangen is geen leuke klus, omdat je er moeilijk bij kunt. Als de originele collector al vervangen is door een rvs exemplaar, heb je geluk, want dan kom je niet met een rotte collector te zitten. Dat kost je 4 a 500 euries voor een nieuwe bochtenset. Die ton is geen enkel probleem, mits er onderhoud is gedaan. Staat van de rest van de motor is belangrijker. Zijn monoshock en voorvork nog goed, of al eens gereviseerd/vervangen. (Motorblokken worden soms tegen schrootprijs aangeboden, omdat het een zeldzaamheid is, als er een stuk gaat. )
 
Kappen daarintegen, mits in uitmuntende staat, zijn zo kostbaar als een complete motor.

Iemand durfde voor een buddyseatcover, in het wit, 200euro aan me te vragen😞.

OT, VFRs zijn leuke motoren! Laten zich makkelijk berijden, leuke sound, redelijk rechtop, en beestachtig sterke blokken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan