Koppelingskabel/plaat Yamaha FZ6 Naked 2004

jobias91

Rookie
25 aug 2016
10
0
Woerden
Hallo iedereen,

Vorige week heb ik mijn Yamaha FZ6 naked 2004 gekocht. Toen reed de motor heel soepel, schakelde mooi in z'n 1, en door naar 2, 3 etc. Nu reed ik er gister op en was plots de weerstand op de koppeling weg. Ik kon ook niet meer schakelen. Ik heb toen, omdat ik nog op de weg zag, met dat draairadertje bij de hendel de 'druk' er geprobeerd snel weer op te zetten. Dat ging redelijk, maar de druk is nog steeds laag. Ik vermoed nu dat ofwel de koppelingskabel versleten is (maar de motor staat pas op 26.000 km) of dat de koppelingsplaten blijven plakken. Als het goed is zijn de koppelingsplaten zelf namelijk niet versleten. Ik heb nog wel druk direct op het koppelingsdingetje bij de motor (vergeef me de vage beschrijving, ik weet niet hoe de onderdelen heten). Hebben jullie dit probleem ook wel eens gehad? Waar zou het aan kunnen liggen? Kunnen jullie überhaupt iets zeggen over m'n probleem?:)

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!

aanvulling: net een stukje gereden om te kijken of ik het probleem kon reproduceren. Het lijkt er op dat met lage snelheden er niets aan de hand is. Ik heb gewacht tot de motor gemiddeld warm was en heb hem toen even wat meer open getrokken naar 100-120. Na die versnelling was de druk op de koppeling weg, maar die kwam na een aantal meters wel weer terug. Schakelen kon toen ook weer...
 
Laatst bewerkt:
Naar de garage geweest. De asmoer die de koppelingsplaten op hun plek houdt bleek los te zitten. Is nu met zo'n luchtdrukapparaat vastgedraaid. Daarnaast door de lui van Leerkes Motofun nog een aantal andere dingen opgelost. Een en ander keurig onder de garantie! Niets dan lof daarvoor :) Voor de rest kan hier een slotje op, het probleem is opgelost!
 
Terug
Bovenaan Onderaan