Aanlopende schroeven achterrem

MTFDarkEagle

MF veteraan
9 okt 2013
7.078
2.440
Almelo
Dames, heren, ik heb jullie hulp even nodig.

Ik zat zojuist aan het achterwiel van mijn motor te draaien en mij viel op dat deze op plekken moeilijk te draaien was en er een wat schrapend geluid te horen was, ter hoogte van de achterrem.
Na onderzoek kom ik erachter dat de schroeven waarmee de achterremschijf bevestigd zijn aanlopen bij een bevestigingsbracket van de klauw.

Het gaat om een Kawasaki ZX-10R uit 2004.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

IMG_20160904_192845087.jpg
 
welke schroeven?
ik zie op de verzonken inbussen niks geen aanloopsporen.

Maar als dat wel aanloopt daar : is het een originele schijf? hij lijkt me dan aan de dikke kant waardoor de kop van de bout niet ver genoeg insteekt.

Of er is een keer met terugplaatsen iets niet goed gegaan.

Denk ik.
 
Laatst bewerkt:
welke schroeven?
ik zie op de verzonken inbussen niks geen aanloopsporen.

Maar als dat wel aanloopt daar : is het een originele schijf? hij lijkt me dan aan de dikke kant waardoor de kop van de bout niet ver genoeg insteekt.

Of er is een keer met terugplaatsen niet goed gegaan.

Denk ik.

Het wiel is er recent wel uit geweest, maar ik kan me zeker niet herinneren dat dit toen niet aan de orde was.
De verzonken inbussen lopen inderdaad aan. Je kan net op de foto wat slijtage zien. Ik zal zo een duidelijkere foto hiervan maken.
En het gaat hier om de originele schijf.

Alle 4 de schroeven lopen aan.

Bracket verkeerd om gemonteerd?
Kan voor zover ik kan bedenken maar op 1 manier.
 
Zijn het de originele remblokjes?
Als de remblokjes dikker zijn dan origineel moet de remzuiger verder terug de remcilinder in waardoor de schroeven gaan aanlopen.
 
Weet je 100% zeker dat je de spacers van links en rechts niet omgewisseld hebt?

Er zit nog veel frictiemateriaal op de blokken en toch steekt de zuiger al een eindje uit. En de klauw zit al een flink stuk naar buiten op de glijpennen.
 
Zijn het de originele remblokjes?
Als de remblokjes dikker zijn dan origineel moet de remzuiger verder terug de remcilinder in waardoor de schroeven gaan aanlopen.
Geen idee.. Ik heb de blokjes in de tijd dat ik de motor heb niet vervangen (nov. 2014). (de klauw is ook niet uit elkaar geweest, alleen eraf)
 
Weet je 100% zeker dat je de spacers van links en rechts niet omgewisseld hebt?

Er zit nog veel frictiemateriaal op de blokken en toch steekt de zuiger al een eindje uit. En de klauw zit al een flink stuk naar buiten op de glijpennen.
Ik heb ze eerder geprobeerd te wisselen.. Volgens mij passen ze echt niet andersom. Ik ga het morgen nog een keer proberen.
 
Dat het wiel naar rechts staat is een symptoom, niet een oorzaak ;)
De oorzaak ben ik juist naar op zoek :P
Als je zelf niet kan bedenken waardoor het wiel te ver naar rechts staat is het misschien beter om hem weg te brengen.
Je afstandbussen zijn verwisseld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan