Aanlopende schroeven achterrem

MTFDarkEagle

MF veteraan
9 okt 2013
7.081
2.442
Almelo
Dames, heren, ik heb jullie hulp even nodig.

Ik zat zojuist aan het achterwiel van mijn motor te draaien en mij viel op dat deze op plekken moeilijk te draaien was en er een wat schrapend geluid te horen was, ter hoogte van de achterrem.
Na onderzoek kom ik erachter dat de schroeven waarmee de achterremschijf bevestigd zijn aanlopen bij een bevestigingsbracket van de klauw.

Het gaat om een Kawasaki ZX-10R uit 2004.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

IMG_20160904_192845087.jpg
 
Jawel :Y

Maar als je niet op de goede manier voelt, voel je het ook niet :$

Remco: :} Topp!! Mijn dank is groot *O* Hopelijk smaken de biertjes ;)

Dat komt helemaal goed :t

Heb je soms in de pekel gereden? Defecte wiellagers met zo'n jonge motor. Da's knap.

Ach, in 12 jaar kan er veel gebeuren met een lager. Meestal gaan wiellagers kapot door het falen van de afdichting (al dan niet icm hogedrukreiniger gebruik) en tref je roest aan in een kapot gelopen lager. Dit geval is geen uitzondering.
 
Heb je soms in de pekel gereden? Defecte wiellagers met zo'n jonge motor. Da's knap.
De rubbers zaten verkeerd tussen de tandwieldrager en het wiel. Daardoor zat er een kier tussen de tandwieldrager en het wiel. Daardoor had je van rechts naar links: spacer binnenlager afstandbuisje binnenlager RUIMTE binnenlager spacer. Het linker binnenlager in het wiel kon dus een stukje naar links opschuiven. Hierdoor werd het rechterbinnenlager van rechts opgeduwd door de spacer terwijl hij van links niet gesteund werd door het afstandbuisje.

En dan een paar 100 km rijden.
 
De rubbers zaten verkeerd tussen de tandwieldrager en het wiel. Daardoor zat er een kier tussen de tandwieldrager en het wiel. Daardoor had je van rechts naar links: spacer binnenlager afstandbuisje binnenlager RUIMTE binnenlager spacer. Het linker binnenlager in het wiel kon dus een stukje naar links opschuiven. Hierdoor werd het rechterbinnenlager van rechts opgeduwd door de spacer terwijl hij van links niet gesteund werd door het afstandbuisje.

En dan een paar 100 km rijden.

wtf, serieus ? geloof je dat zelf ? :')

alleen als de moer van de achteras NIET vastgezet was. indien wel, vervorm je die rubbers zonder dat je het merkt hoor.

stel nu nog dat het echt zo was, volgens mij had TS dan al lang een topic geopend over "mijn motor zwalpt nogal"
 
En dan drie willekeurige internet foto's van een of andere stickerkawasaki er bij zetten alsof je het allemaal zelf oplost. Net deze user:X B|


zo ken ik ons pas weer echt

Oooooow ik heb 'm door (dus ik zie het :t ) U is een beetje op de tenen getrapt door mijn eerste reaktie in dit topic. Was niet persoonlijk bedoelt hoor, maar toevallig net 3 argumenten die door 1 en dezelfde persoon geplaatst werden. Ik kijk nooit wie wát schrijft maar deze 3 vielen me op omdat deze genoemde oorzaken praktisch onmogelijk zijn. Nogmaals het was niets persoonlijks. ;)
 
Laatst bewerkt:
Oooooow ik heb 'm door (dus ik zie het :t ) U is een beetje op de tenen getrapt door mijn eerste reaktie in dit topic. Was niet persoonlijk bedoelt hoor, maar toevallig net 3 argumenten die door 1 en dezelfde persoon geplaatst werden. Ik kijk nooit wie wát schrijft maar deze 3 vielen me op omdat deze genoemde oorzaken praktisch onmogelijk zijn. Nogmaals het was niets persoonlijks. ;)
Je ziet het pas als je het snapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan