Aanlopende schroeven achterrem

MTFDarkEagle

MF veteraan
9 okt 2013
7.078
2.440
Almelo
Dames, heren, ik heb jullie hulp even nodig.

Ik zat zojuist aan het achterwiel van mijn motor te draaien en mij viel op dat deze op plekken moeilijk te draaien was en er een wat schrapend geluid te horen was, ter hoogte van de achterrem.
Na onderzoek kom ik erachter dat de schroeven waarmee de achterremschijf bevestigd zijn aanlopen bij een bevestigingsbracket van de klauw.

Het gaat om een Kawasaki ZX-10R uit 2004.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

IMG_20160904_192845087.jpg
 
Ik denk dat je je daar behoorlijk in zou kunnen vergissen :X

Ik kan het je niet voorrekenen, maar naar mijn gevoel zouden die krachten toch behoorlijk kunnen oplopen.


Tja ddat vraag ik me dus af,
Kijk,, als ik vol in de voorrem ga moet ik me goed vasthouden anders beland ik met m,n gebit voor de motor op het asfalt,
Maar als ik met alleen achter rem kan ik bij wijze van spreken mijn sjekkie pakken en aansteken, dan gebeurt er qua krachten niet veel.

Zie ook de reactie van kapiteinkoek.
 
Laatst bewerkt:
Die waren daarvoor ook al stuk, TS heeft dat alleen nooit in de gaten gehad.
Daar vind ik de motor eigenlijk te jong voor. Maar als je door de pekel rijd en hem met de hogedrukspuit afspuit dan zou dat misschien best kunnen.
Maar 1,5mm speling in het wiellagers voel je toch wel?
Dan kan je band meer dan een centimeter heen en weer zwalken.
 
Laatst bewerkt:
Daar vind ik de motor eigenlijk te jong voor. Maar als je door de pekel rijd en hem met de hogedrukspuit afspuit dan zou dat misschien best kunnen.
Maar 1,5mm speling in het wiellagers voel je toch wel?
Dan kan je band meer dan een centimeter heen en weer zwalken.
Op beide dus nee.

Ligt het aan leeftijd of aantal kilometers?

#Edit: misschien dat het in de loop der tijd is gebeurd en ik eromheen heb "leren" rijden..? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan