Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
En met vlot bedoel ik dan goed snel wegkomen, hij trekt inderdaad wel door in de zesde versnelling, maar niet altijd snel genoeg

dit vindt ik dan juist weer niet zo.... 80/90 -> 120+ in zn 6 duurt nogal even... laat staan 90 -> 160+ dat duurt echt kilometers....

inhalen in zn 6 waag ik me niet eens aan, doe ik meestal gewoon lekker in zn 4.. (om daarna wel gewoon weer rustig 80 te gaan rijden in zn 6 natuurlijk :+ )
 
Laatst bewerkt:
dit vindt ik dan juist weer niet zo.... 80/90 -> 120+ in zn 6 duurt nogal even... laat staan 90 -> 160+ dat duurt echt kilometers....

inhalen in zn 6 waag ik me niet eens aan, doe ik meestal gewoon lekker in zn 4.. (om daarna wel gewoon weer rustig 80 te gaan rijden in zn 6 natuurlijk :+ )

Ik heb misschien al te lang niet meer gereden, alweer 2 weken geleden,..maar heb niet echt het idee dat de motor niet goed trekt..nu rijd ik ook niet echt zuinig, de laatste tijd rond de 1 op 20. En ik zal waarschijnlijk ook meer terugschakelen dan ik denk. :+

Het terugschakelen om iemand in te halen is ook gewoon leuk. :)

80 in z'n 6 kan idd ook wel maar acceleren doet de motor niet als ie maar 4000 toeren draait. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb misschien al te lang niet meer gereden, alweer 2 weken geleden,..maar heb niet echt het idee dat de motor niet goed trekt..nu rijd ik ook niet echt zuinig, de laatste tijd rond de 1 op 20. En ik zal waarschijnlijk ook meer terugschakelen dan ik denk. :+

Het terugschakelen om iemand in te halen is ook gewoon leuk. :)

80 in z'n 6 kan idd ook wel maar acceleren doet de motor niet als ie maar 4000 toeren draait. :P

Ik reed met de 25kw afstelling een nette 1 op 25, nu de motor eindelijk weer goed loopt rij ik 1 op 18 of meer... (nou moet ik ook toegeven dat ik de begrenzer tegenwoordig wat vaker kietel) :+
 
Ik reed met de 25kw afstelling een nette 1 op 25, nu de motor eindelijk weer goed loopt rij ik 1 op 18 of meer... (nou moet ik ook toegeven dat ik de begrenzer tegenwoordig wat vaker kietel) :+


Ik probeer al sinds eind november "zuinig" te rijden om te kijken hoe ver we komen, maar meer dan 1 op 20,5 is mij tot op heden nog niet gelukt. Rij nu zowat standaard onder de 4500 toeren (behalve op de snelweg) maar zuiniger wordt ie er niet tot nauwelijks van. Terwijl als ik speels ga rijden verbruik ik hooguit 1 op 18/19, hoe bont ik het ook maak..

Daarnaast heb ik eigenlijk nooit echt het idee dat ik vermogen tekort kom, terugschakelen op de snelweg heb ik ook nog nooit gedaan voor zover ik me kan herinneren. Alleen als ik samen met een maat naast z'n Supersport ga rijden merk ik ergens wel ietwat verschil.. met dat gezegd is een beetje extra pit natuurlijk hartstikke leuk, maar echt nodig vind ik het in ons kleine landje niet..
 
Ik probeer al sinds eind november "zuinig" te rijden om te kijken hoe ver we komen, maar meer dan 1 op 20,5 is mij tot op heden nog niet gelukt. Rij nu zowat standaard onder de 4500 toeren (behalve op de snelweg) maar zuiniger wordt ie er niet tot nauwelijks van. Terwijl als ik speels ga rijden verbruik ik hooguit 1 op 18/19, hoe bont ik het ook maak..

Er zit een duidelijk verschil in afstelling tussen de oudere versie van de GS500 en de nieuwere.

Ik heb het een keer met een toertochtje meegemaakt.
Ik reed voor mijn doen zuinig: 1 op dik 20 of zo. Een andere GS500-rijder reed mee met een veel oudere GS500. Voor de toerrit en na afloop hebben we allebei getankt omdat ik zijn "bijna 1 op 30 " uitspraak niet geloofde.
Hij scoorde 1 op 27 terwijl hij veel meer met het gas had zitten spelen dan ik.



Bovendien: de vorige eigenaar van mijn GS-je was geen snelheidsmaniak. Toen ik hem kocht zat er zo'n groot windscherm op dat de motor erg instabiel werd bij 110 km/uur. De vorige eigenaar reed met deze GS500 naar eigen zeggen 1 op 24.
Mijn verbruik is vanaf de allereerste dag (dat windscherm heb ik er tijdens de rit onderweg naar huis al af gesloopt) rond de 1 op 20 ~ 1 op 22 geweest.
 
Er zit een duidelijk verschil in afstelling tussen de oudere versie van de GS500 en de nieuwere.

Ik heb het een keer met een toertochtje meegemaakt.
Ik reed voor mijn doen zuinig: 1 op dik 20 of zo. Een andere GS500-rijder reed mee met een veel oudere GS500. Voor de toerrit en na afloop hebben we allebei getankt omdat ik zijn "bijna 1 op 30 " uitspraak niet geloofde.
Hij scoorde 1 op 27 terwijl hij veel meer met het gas had zitten spelen dan ik.



Bovendien: de vorige eigenaar van mijn GS-je was geen snelheidsmaniak. Toen ik hem kocht zat er zo'n groot windscherm op dat de motor erg instabiel werd bij 110 km/uur. De vorige eigenaar reed met deze GS500 naar eigen zeggen 1 op 24.
Mijn verbruik is vanaf de allereerste dag (dat windscherm heb ik er tijdens de rit onderweg naar huis al af gesloopt) rond de 1 op 20 ~ 1 op 22 geweest.

Ik zit al jaren consequent rond de 1:25. In de winter iets eronder, in de zomer iets erboven.
Zijn wel altijd lange stukken. 60km in 1 keer. (120km per dag WW)

Marc
 
Ach ja, ze hebben het bij Suzuki waarschijnlijk gemeten met een Japannertje van 1,50m en 48kg. :}

Ed
 
Eerste keer dat ik al 5 dagen niet op de gs500 heb gereden en dit zal nog wel een paar weken aanhouden denk ik ( tot februari denk ik ).
Accu ligt inmiddels binnen op mijn kamer veilig en wel.
Ga denk een lithium accu via mijn werk scoren ( lekkere korting krijg ik dan denk ). Inkoop + 7%.
Zou dus de prijs betalen wat een AGM accu kost dan :P.
Accu van de gs is niet al te fris meer. Met de multi meter zat is zo tussen de 12,4v~12,5v.
 
Laatst bewerkt:
Heel veel slechter oor. Ik haalde laatst 1 op 14~15. Dat is tevens de laatste keer dat ik getankt heb voor mijn stop van paar weken of een maand.

Zaterdag even aftanken en dan fuel stabilizer erin.
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik het vorige bericht postte bedacht ik me dat ik mijn motor helemaal niet gezien heb toen ik net na werk vanaf de auto naar mijn flatje liep. Dus ik toch maar even naar buiten lopen om te kijken of ik hem over het hoofd had gezien, maar nee, hij is verdwenen. Ik ben net bijna een week niet thuisgeweest, dus weet niet precies wanneer ik hem voor het laatst gezien heb.

Ik zal morgen mijn complexbeheerder nog eens navragen of hij hem gezien heeft, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij gestolen is ;(.

Gestolen tussen 05-01-2017 en 11-01-2017, aan de noordwestkant van het Goffertpark in Nijmegen.
Opvallendheden:
-kenteken ML-16-KK, 1992
-zwart
-tussen de 60.000 en 65.000km op de teller
-handvatverwarming
-krassen op de tank door een avontuur met magnetische stenen en een tanktas
-een grote lichtgele sticker dwars over de tank met een parkeerwaarschuwing van het Radboud
-een kratje Grolsch geïnstalleerd op het bagagerekje
-een loobman (kettingolieër) geïnstalleerd in het bovengenoemde kratje
-licht verbogen remhendel op het stuur
-het plaatje met het Suzuki-logo aan de rechtskant van het motorblok is een derde slag gedraaid na een avontuur met een andere steen
-rubber van rechtervoetsteun ook beschadigd na bovengenoemd avontuur
-extreem vies, bijna zwart uitziend achterwiel (20.000km niet gewassen)
-relatief nieuwe kettingset en achterband
-relatief nieuwe accu
-blok lelijk zwart geverft
-remschijf achter heeft wel wat weg van de zee (golven)
Gu6l2Ld.jpg


Als je de bovenstaande lijst leest vraag je je toch af welke klapjostie zo'n motor steelt. Al moet ik er bij zeggen dat ook flink wat gewone fietsen voor mijn flatje gestolen worden. Maar de motor stond op stuurslot en ook al is dit er wel af te breken, het moet toch flink wat moeite hebben gekost om hem daadwerkelijk mee te nemen. Ik kon verder niks vinden op de plaats waar ik hem heb neergezet. Geen diefstalverzekering, dus dat zit ook niet mee..

Morgen maar even aangifte doen en kijken of ik de verzekering stop kan zetten. Ook maar eens een rondje door de buurt gaan lopen in de hoop dat ze hem ergens hebben achtergelaten.

;(
 
Bah, mensen moeten ervan afblijven.
Die van mij staat ook al een jaar buiten en toch wordt er regelmatig ingebroken hier in het dorp.
 
Nadat ik het vorige bericht postte bedacht ik me dat ik mijn motor helemaal niet gezien heb toen ik net na werk vanaf de auto naar mijn flatje liep. Dus ik toch maar even naar buiten lopen om te kijken of ik hem over het hoofd had gezien, maar nee, hij is verdwenen. Ik ben net bijna een week niet thuisgeweest, dus weet niet precies wanneer ik hem voor het laatst gezien heb.

Ik zal morgen mijn complexbeheerder nog eens navragen of hij hem gezien heeft, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij gestolen is ;(.

Gestolen tussen 05-01-2017 en 11-01-2017, aan de noordwestkant van het Goffertpark in Nijmegen.
Opvallendheden:
-kenteken ML-16-KK, 1992
-zwart
-tussen de 60.000 en 65.000km op de teller
-handvatverwarming
-krassen op de tank door een avontuur met magnetische stenen en een tanktas
-een grote lichtgele sticker dwars over de tank met een parkeerwaarschuwing van het Radboud
-een kratje Grolsch geïnstalleerd op het bagagerekje
-een loobman (kettingolieër) geïnstalleerd in het bovengenoemde kratje
-licht verbogen remhendel op het stuur
-het plaatje met het Suzuki-logo aan de rechtskant van het motorblok is een derde slag gedraaid na een avontuur met een andere steen
-rubber van rechtervoetsteun ook beschadigd na bovengenoemd avontuur
-extreem vies, bijna zwart uitziend achterwiel (20.000km niet gewassen)
-relatief nieuwe kettingset en achterband
-relatief nieuwe accu
-blok lelijk zwart geverft
-remschijf achter heeft wel wat weg van de zee (golven)
[afbeelding]

Als je de bovenstaande lijst leest vraag je je toch af welke klapjostie zo'n motor steelt. Al moet ik er bij zeggen dat ook flink wat gewone fietsen voor mijn flatje gestolen worden. Maar de motor stond op stuurslot en ook al is dit er wel af te breken, het moet toch flink wat moeite hebben gekost om hem daadwerkelijk mee te nemen. Ik kon verder niks vinden op de plaats waar ik hem heb neergezet. Geen diefstalverzekering, dus dat zit ook niet mee..

Morgen maar even aangifte doen en kijken of ik de verzekering stop kan zetten. Ook maar eens een rondje door de buurt gaan lopen in de hoop dat ze hem ergens hebben achtergelaten.

;(


Balen zeg! :/

Hopelijk wordt ie snel in één stuk teruggevonden..het is vast geen dief geweest met verstand van motoren want hier valt echt bijna niets aan te verdienen..

Sommige mensen hebben nog nooit gehoord dat je van andersmans spullen moet afblijven.. :N
 
Nadat ik het vorige bericht postte bedacht ik me dat ik mijn motor helemaal niet gezien heb toen ik net na werk vanaf de auto naar mijn flatje liep. Dus ik toch maar even naar buiten lopen om te kijken of ik hem over het hoofd had gezien, maar nee, hij is verdwenen. Ik ben net bijna een week niet thuisgeweest, dus weet niet precies wanneer ik hem voor het laatst gezien heb.

Ik zal morgen mijn complexbeheerder nog eens navragen of hij hem gezien heeft, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij gestolen is ;(.

Gestolen tussen 05-01-2017 en 11-01-2017, aan de noordwestkant van het Goffertpark in Nijmegen.
Opvallendheden:
-kenteken ML-16-KK, 1992
-zwart
-tussen de 60.000 en 65.000km op de teller
-handvatverwarming
-krassen op de tank door een avontuur met magnetische stenen en een tanktas
-een grote lichtgele sticker dwars over de tank met een parkeerwaarschuwing van het Radboud
-een kratje Grolsch geïnstalleerd op het bagagerekje
-een loobman (kettingolieër) geïnstalleerd in het bovengenoemde kratje
-licht verbogen remhendel op het stuur
-het plaatje met het Suzuki-logo aan de rechtskant van het motorblok is een derde slag gedraaid na een avontuur met een andere steen
-rubber van rechtervoetsteun ook beschadigd na bovengenoemd avontuur
-extreem vies, bijna zwart uitziend achterwiel (20.000km niet gewassen)
-relatief nieuwe kettingset en achterband
-relatief nieuwe accu
-blok lelijk zwart geverft
-remschijf achter heeft wel wat weg van de zee (golven)
[afbeelding]

Als je de bovenstaande lijst leest vraag je je toch af welke klapjostie zo'n motor steelt. Al moet ik er bij zeggen dat ook flink wat gewone fietsen voor mijn flatje gestolen worden. Maar de motor stond op stuurslot en ook al is dit er wel af te breken, het moet toch flink wat moeite hebben gekost om hem daadwerkelijk mee te nemen. Ik kon verder niks vinden op de plaats waar ik hem heb neergezet. Geen diefstalverzekering, dus dat zit ook niet mee..

Morgen maar even aangifte doen en kijken of ik de verzekering stop kan zetten. Ook maar eens een rondje door de buurt gaan lopen in de hoop dat ze hem ergens hebben achtergelaten.

;(

Zet hem ook even in dit topic: Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers
 
Kl*te! In welke plaats is je Gs gestolen? Aan het kratje Grolsch te zien ergens in het oosten?

Edit: Zie het al, nijmegen.
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik het vorige bericht postte bedacht ik me dat ik mijn motor helemaal niet gezien heb toen ik net na werk vanaf de auto naar mijn flatje liep. Dus ik toch maar even naar buiten lopen om te kijken of ik hem over het hoofd had gezien, maar nee, hij is verdwenen. Ik ben net bijna een week niet thuisgeweest, dus weet niet precies wanneer ik hem voor het laatst gezien heb.

Is hij niet toevallig verwijderd op last van de gemeente? Zulke dingen gebeuren wel eens, overijverige ambtenaren of zeurende bewoners, misschien staat hij gewoon ergens in een depot.
 
Laatst bewerkt:
Is hij niet toevallig verwijderd op last van de gemeente? Zulke dingen gebeuren wel eens, overijverige ambtenaren of zeurende bewoners, misschien staat hij gewoon ergens in een depot.
Hij stond niemand op welke manier dan ook in de weg, en ook niet op een lompe/asociale locatie. Ik ben gisternacht even een rondje door de buurt gaan fietsen om te zien of ik hem ergens zag staan. Tevergeefs helaas. Maar ik kwam tijdens dat rondje een politie-agent tegen, en heb hem gevraagd of hij hem gezien had. Dat antwoord was negatief. Hij heeft toen ook nog even in het politiesysteem gekeken of er meldingen van gedaan waren (als mensen hem ergens in de bosjes gevonden hadden o.i.d.), maar er kwamen ook geen meldingen naar boven.

Mijn complexbeheerder zonet gebeld, en die had hem ook niet gezien. Zonet geprobeerd aangifte te doen, maar kwam in de wachtrij uit :').
 
Oude, bijna uit elkaar vallende fietsen jatten ze ook
Ja goed, maar dat zijn vaak junkies die 10 euro nodig hebben. Een opvallende 200kg wegende motor die op stuurslot stond, kost toch al flink wat meer moeite en raak je ook niet zo 1 - 2 - 3 kwijt. Het was ook mijn tactiek om dat ding er voor dieven zo onaantrekkelijk mogelijk uit te laten zien, maar achteraf bleek dat de foute tactiek...
 
shitt ik dacht dat de GS compleet on-aantrekkelijk was om te stelen...

sterkte met je verlies, ik hoop dat je hem snel weer terug krijgt!
 
Tijd terug nog iemand gesproken via whatsapp waarbij zijn brommer was gestolen, en is nooit terug gevonden.
Uiteindelijk heeft hij dezelfde weer gekocht, maar toch een duur grapje zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan