Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met deze km-stand is de kans groot dat ie veel olie verbruikt. Als je op het internet leest zie je best veel verhalen van motoren die rond de 40-50k km (op GS-Twins.com 30k miles) al flink verbruiken en sommigen daarvan worden gereviseerd (Ik heb de mijne laten reviseren omdat de grootste kosten in het arbeidsloon zitten en daar had ik garantie op). Bij 77k en een eigenaar die er na 2 maanden vanaf wil kan ik me voorstellen dat zoiets meespeelt. Als het verbruik namelijk echt heel hoog is kan je niet eens een lange rit maken. Sommige mensen willen die zorgen niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze motor prima in orde is en dat de eigenaar gewoon iets anders wil/geld nodig heeft/gewijzigde situatie. Je zou de motor kunnen kopen indien hij goed onderhouden is geweest bij Bassie en de gok kunnen nemen. Er kan altijd nog dikkere olie in (tot max. 20w50).

Edit: in de tekst staat: 2 jaar geleden bij BPH gekocht en ik wil nu groter rijden? Terwijl de RDW zegt: 2 maanden geleden op naam gezet?
 
Laatst bewerkt:
Uit de reacties hier te lezen denk ik dat het verstandiger is om nog even door te sparen, gezien het weer deze week is dat ook geen ramp eigenlijk. In ieder geval bedankt voor de informatie en jullie horen vast nog wel van mij.
 
Goedemiddag,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Jan ben 20 jaar oud en ik kom uit het Westerkwatier (hoek Groningen Drenthe Friesland). Ik heb halverwege januari mijn a2 rijbewijs gehaald en ben sinds een dikke week eigenaar van een prachtige gs500 uit 1990. Die ik via het motor forum heb overgekocht van Theelepel.

CoYKM5k.jpg


UD7tKLC.jpg


Het enige probleem is het welbekende benzine kraan geneuzel. Maar ik heb gisteren een nieuwe(tweedehands) van een 2002+ model binnen gekregen. Maar deze past er niet direct op ik zit dan namelijk met de kraan tegen de reservetank aan. Iemand ervaringen of tips om deze passend te krijgen op een ouder model gs500?
 
Met deze km-stand is de kans groot dat ie veel olie verbruikt. Als je op het internet leest zie je best veel verhalen van motoren die rond de 40-50k km (op GS-Twins.com 30k miles) al flink verbruiken en sommigen daarvan worden gereviseerd (Ik heb de mijne laten reviseren omdat de grootste kosten in het arbeidsloon zitten en daar had ik garantie op). Bij 77k en een eigenaar die er na 2 maanden vanaf wil kan ik me voorstellen dat zoiets meespeelt. Als het verbruik namelijk echt heel hoog is kan je niet eens een lange rit maken. Sommige mensen willen die zorgen niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze motor prima in orde is en dat de eigenaar gewoon iets anders wil/geld nodig heeft/gewijzigde situatie. Je zou de motor kunnen kopen indien hij goed onderhouden is geweest bij Bassie en de gok kunnen nemen. Er kan altijd nog dikkere olie in (tot max. 20w50).

Edit: in de tekst staat: 2 jaar geleden bij BPH gekocht en ik wil nu groter rijden? Terwijl de RDW zegt: 2 maanden geleden op naam gezet?

Naast onderhoud ligt het er ook een beetje eraan hoe je rijd. Mijn motor verbruikt ook olie. Boven de 6000tpm veel meer. Ik zit nu op 150.000km en zit zo rond de 1l op 6000km. Wat ik nog acceptabel vindt. Gebruik toch geen dure olie dus dat litertje reken ik er wel bij _O-

Wel elke 2 weken olie controleren (en bijvullen) :9
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk eind deze maand mijn AVD halen en dan kan ik maart ook de weg op :)

Inmiddels al een stuk opgeschoten met de GS. Deze maand wil ik de carbs gaan schoonmaken en sychroniseren en de kleppen gaan stellen. Via eBay voor een keurige prijs twee revisiesetjes op de kop getikt. Van Bassie twee aftapschroefjes gekregen, die waren namelijk helemaal doorgedraaid. Ik kan deze maand weer lekker sleutelen :)

HELpZTa.gif


Ik heb nog wat vragen, ik hoop dat jullie daarmee verder kunnen helpen.

- Nadat ik mijn carbs heb schoongemaakt wil ik mijn kleppen gaan stellen. Is het nodig om tussentijds dan mijn carbs te synchroniseren? Want dat moet ik namelijk ook al doen nà het kleppenstellen.
- Zijn er nog punten waar ik goed op moet letten tijdens het schoonmaken van de carbs?
- Ik ben ook nog op zoek naar mooie betaalbare knippers, welke raden jullie aan?

Goedemiddag,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Jan ben 20 jaar oud en ik kom uit het Westerkwatier (hoek Groningen Drenthe Friesland). Ik heb halverwege januari mijn a2 rijbewijs gehaald en ben sinds een dikke week eigenaar van een prachtige gs500 uit 1990. Die ik via het motor forum heb overgekocht van Theelepel.

Welkom Jan! Mooie motor, ziet er nog gaaf uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Jan ben 20 jaar oud en ik kom uit het Westerkwatier (hoek Groningen Drenthe Friesland). Ik heb halverwege januari mijn a2 rijbewijs gehaald en ben sinds een dikke week eigenaar van een prachtige gs500 uit 1990. Die ik via het motor forum heb overgekocht van Theelepel.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het enige probleem is het welbekende benzine kraan geneuzel. Maar ik heb gisteren een nieuwe(tweedehands) van een 2002+ model binnen gekregen. Maar deze past er niet direct op ik zit dan namelijk met de kraan tegen de reservetank aan. Iemand ervaringen of tips om deze passend te krijgen op een ouder model gs500?

Als het dezelfde kraan is die ik ook heb dan kan je hem zo monteren.

full



Ik heb in de steun een nieuw gaatje geboord.
Een boutje met een pijpje opgevuld, want de kraan moest iets naar buiten.
D kraan zit wel iets gedraaid zo.
Maar dat is geen probleem.
 
Goedendag allen,

Rick heeft het weer prima voor elkaar. Bij het verwijderen van het vliegwiel heeft meneer het voor elkaar gekregen om het draad van de krukas te beschadigen (Dont ask, please..)

20170209_173117.jpg

20170209_173249.jpg


Ik denk, of hoop, dat met het correcte tapsetje ik het draad weer goed kan tappen en zo verder kan in het vervangen van het vliegwiel wat in eerste instantie de bedoeling was. Nu kan ik er alleen niet achter komen welke maat tapset ik moet halen. Volgens mij is het een speciaal maatje. (Imperiale maten?)

Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste maat?

Mvg,
Rick
 
Goedendag allen,

Rick heeft het weer prima voor elkaar. Bij het verwijderen van het vliegwiel heeft meneer het voor elkaar gekregen om het draad van de krukas te beschadigen (Dont ask, please..)

Dat doet Rick goed...

Wees verstandig en laat de vakman het even doen voor je. Dat staal is best hard en als de tap afbreekt heb je een echte uitdaging.
 
Voor degene die het nog nooit hebben gezien, ik heb hier de GS500 kleuren per jaar gepost. Niet 100% volledig, ben er later nog een paar tegen gekomen die ik er nog in moet zetten. Ik vind zelf het eerste model met de lijnen op de tank het leukst.
 
Voor degene die het nog nooit hebben gezien, ik heb hier de GS500 kleuren per jaar gepost. Niet 100% volledig, ben er later nog een paar tegen gekomen die ik er nog in moet zetten. Ik vind zelf het eerste model met de lijnen op de tank het leukst.

Ik ook,
Jammer genoeg heeft mijn schoonvader een nieuwe tank op de mijne gezet met een andere kleur.
Bassie heeft er nog een te koop staan in die kleur en striping.
Door het zwart zit een blauwe glitter.
 
De lokale suzuki dealer had geen shims voor me. Bestellen ging ook niet want die waren niet op voorraad in België.

Iemand die weet waar ik een shim kan kopen voor mijn gs500? Zijn alle shims van suzuki hetzelfde, of is dit per model?

Misschien dat er iemand hier toevallig nog shim maatje 2.65 heeft die em aan mij wilt verkopen?
 
De lokale suzuki dealer had geen shims voor me. Bestellen ging ook niet want die waren niet op voorraad in België.

Iemand die weet waar ik een shim kan kopen voor mijn gs500? Zijn alle shims van suzuki hetzelfde, of is dit per model?

Misschien dat er iemand hier toevallig nog shim maatje 2.65 heeft die em aan mij wilt verkopen?

Yup die heb ik, pm me maar.
 
Laatst bewerkt:
De lokale suzuki dealer had geen shims voor me. Bestellen ging ook niet want die waren niet op voorraad in België.

Bestellen kan vaak wel maar bij dit soort spul kan het blijkbaar letterlijk weken duren voordat het uit Japan is gearriveerd. Dan beter hier even peilen of iemand het nog heeft of een dealer verderop proberen.
 
Je kan gerust bij roy verkopen. Daar heb ik mijn laser uitlaat heb gekocht. Alleen zijn de voorpijpen NIET rvs, dus regelmatig bijwerken is nodig.
 
Bestellen kan vaak wel maar bij dit soort spul kan het blijkbaar letterlijk weken duren voordat het uit Japan is gearriveerd. Dan beter hier even peilen of iemand het nog heeft of een dealer verderop proberen.

Idd, ik heb er al één van Roy gekocht.

Ook heb ik dit adres gevonden voor als je nog eens een shim zocht:

NEW 29.5mm Diameter Valve Shim Size 2.65 - SUZUKI GS550 GS650 GS750 GS850 GS1000 | eBay

Kost 9 dollar de shim + 6 dollar verzending, kan je ééntje kopen of gelijk een heleboel.

Hier kan je in de shop sneller zoeken voor de juiste maat:
http://stores.ebay.com/performanceinternational/

Op de site staat.
not ship to the Netherlands.

Klopt, ik ben aan het kijken waar ik het kan kopen. Ik denk dat ie niet meer gemaakt wordt, maar ik blijf kijken totdat ik een adres vind waar ze naar de EU worden verzonden. Moet wel van betere kwaliteit zijn.
 
Idd, ik heb er al één van Roy gekocht.

Ook heb ik dit adres gevonden voor als je nog eens een shim zocht:

NEW 29.5mm Diameter Valve Shim Size 2.65 - SUZUKI GS550 GS650 GS750 GS850 GS1000 | eBay

Kost 9 dollar de shim + 6 dollar verzending, kan je ééntje kopen of gelijk een heleboel.

Hier kan je in de shop sneller zoeken voor de juiste maat:
http://stores.ebay.com/performanceinternational/Klopt, ik ben aan het kijken waar ik het kan kopen. Ik denk dat ie niet meer gemaakt wordt, maar ik blijf kijken totdat ik een adres vind waar ze naar de EU worden verzonden. Moet wel van betere kwaliteit zijn.

Heb mijn shim tooltje toch regelmatig gebruikt, en werkt nog goed. Ook die van louis.
 
Idd, ik heb er al één van Roy gekocht.

Ook heb ik dit adres gevonden voor als je nog eens een shim zocht:

NEW 29.5mm Diameter Valve Shim Size 2.65 - SUZUKI GS550 GS650 GS750 GS850 GS1000 | eBay

Kost 9 dollar de shim + 6 dollar verzending, kan je ééntje kopen of gelijk een heleboel.

Ik zou die nooit in mijn motor doen. Je zal niet de eerste zijn bij wie een shim van deze makelij (K&L) breekt en door de kop/blok gaat zwerven met alle gevolgen van dien. Naast pasvorm is dat een van de redenen waarom ik bij originele Suzuki shims blijf. Ook shims van bijv Tourmax (japarts) gebruik ik niet.
 
Ik zou die nooit in mijn motor doen. Je zal niet de eerste zijn bij wie een shim van deze makelij (K&L) breekt en door de kop/blok gaat zwerven met alle gevolgen van dien. Naast pasvorm is dat een van de redenen waarom ik bij originele Suzuki shims blijf. Ook shims van bijv Tourmax (japarts) gebruik ik niet.

Ik wist niet dat die niet zo goed als de originele waren, my bad.
 
Precies, gewoon effe naar je dealer rijden en om wisselen (tegen geringe bijbetaling) voor originele shims. Zo doe ik het al jaren. Heb echter wel de luxe dat ik een exclusief dealer op 3km heb zitten :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan