Lawaai uit motorscooter maar kan niks vinden

JeromG89

MF'er
7 jan 2014
55
0
Babberich
Hallo alle,

Ik zit met een probleem. Vorige week starte ik de Yamaha Majesty 400 motorscooter en starte zoals altijd in 1 keer. Alleen tijdens het rijden kwam er steeds meer lawaai uit de scooter alsof de uitlaat lek was.
Nu klinkt het alsof er geen uitlaat meer onder zit. Heb hem helemaal uit elkaar gehaald alleen kan gewoon niks vinden. Nergens voel ik lucht ontsnappen. Heb al een nieuwe uitlaatpakking gehaald maar dit is het ook niet.
Het geluid lijkt uit de cilinder te komen, bougie ziet er goed uit.
Olie is onlangs ververst, kwam er wel achter dat de koelvloeistof op was. Weet niet hoelang dit is geweest, maar de temperatuur is nooit opgelopen(of de temp. meter is kapot).
Hij rookt wel uit de onderkant van de cilinder, maar zie daar geen grote olieplekken. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat hij in eens zoveel lawaai gaat maken omdat de cilinderpakking misschien kapot is. Zie voor de rest geen scheuren of wat dan ook in de cilinder.

Als ik hem start loopt die gelijk.

Hebben jullie hier ervaring mee of enige idee wat het zou kunnen zijn. Jullie zouden me hier erg mee helpen.

Alvast bedankt.
 
Wat bedoel je met ''koelvloeistof op'' ? Als je hele systeem leeg is (of veel te weinig waardoor er geen circulatie meer is) zal je temp.meter niets doen ook al wordt je blok veel te heet.
 
Oh ok, ik weet niet of het systeem leeg was, wel het reservoir. Maar goed daardoor zal het blok niet zo een lawaai maken alsof er geen uitlaat meer onder zit volgens mij ;-). En als die stuk was gelopen door de hitte/warmte zal die niet gelijk starten/lopen tenminste zo denk ik.
 
Leeg reservoir kan betekenen dat je systeem zo leeg is dat er geen koeling meer mogelijk is. Cilinder kan je pas beoordelen als je deze eraf haalt. Denk dat er een lagertje is overleden. Bigend bv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan