Externe (achterwiel) startmotor op netstroom?

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
15.994
8.647
Driebergen
Facebook
Ik ben voor een kennis aan het rondkijken voor zo'n apparaat, vanwege de leeftijd krijgt hij sommige motoren niet meer aangetrapt, nu leek zo'n machine hem wel handig, maar waar kan je dat kopen, welke heb je nodig ik heb geen idee?

Wel al besloten dat het een versie op 230 Volt moet zijn i.p.v. een externe accu.

Hebben jullie hier ervaring mee? Mensen uit de racerij wellicht?

full
 
Ik ben voor een kennis aan het rondkijken voor zo'n apparaat, vanwege de leeftijd krijgt hij sommige motoren niet meer aangetrapt, nu leek zo'n machine hem wel handig, maar waar kan je dat kopen, welke heb je nodig ik heb geen idee?

Wel al besloten dat het een versie op 230 Volt moet zijn i.p.v. een externe accu.

Hebben jullie hier ervaring mee? Mensen uit de racerij wellicht?

[afbeelding]

op veel klassiekers is met een beetje werk best een startmotor te bouwen. Voor bepaalde types/merken zijn er zelfs al kitjes op de markt.
 
Ik was laatst bij de classic race in schagen en daar waren heel veel lui die zoiets hadden. Maar die waren allemaal verschillend en zagen er heel erg zelfbouw uit allemaal

We waren op de Biker's classics en daar was het een beetje hetzelfde verhaal, twee verschillende mensen gesproken en ééntje was uit Nederland en had er twee gebouwd voor eigen gebruik, een andere waar ze verschillende Grand Prix racers mee starten had ons een adres in Duitsland gegeven maar die bouwt ze ook niet meer sinds hij geen onderdelen via z'n werk kan krijgen.

Foto die je geplaatst hebt lijkt een zelfbouw te zijn met een haakseslijper als aandrijving.

[afbeelding]

Lijkt het wel op ja, zo zag je ze ook vaak op de paddock, van één met 1500W tot aan dubbele 2.3 Kw gevallen voor dikke éénpitters, er was ook een Engelsman die een professionele verkocht met enkele of dubbele tractiebatterijen voor een flinke prijs en niet echt wat we zoeken.
 
Wat doet hij dan als hij onderweg even stopt (hij zal vast wel een keer moeten tanken), of als de motor afslaat?

Starter in de rugzak? :+

Een motor met startmotor kopen is zeker geen optie?

Hij heeft allemaal leuk oud spul, wil je niet met zo'n praktische oplossing komen alsjeblieft B|

op veel klassiekers is met een beetje werk best een startmotor te bouwen. Voor bepaalde types/merken zijn er zelfs al kitjes op de markt.

Het gaat niet om één motor in dit geval maar een stuk of wat, en het moet allemaal origineel blijven geloof ik.
 
Hij wil dus een starter die hij thuis kan gebruiken omdat hij zegt dat hij sommige niet meer goed kan aantrappen.
Dan heb je aan een motor met een goed koppel genoeg.
zoek een oude motor uit een wasoutomaat met zo een klein wieltje en maak een beetje vertraging met een tussen drijfwerk.
Of gebruik een normale motor die een laag toerental heeft want die hebben een groter aanloop koppel om aan de gang te gaan.
Gebruik maar liefst een rol omdat de motor dan op de bok moet staan.
En als de motor dan plotseling wel wil lopen dan vliegt de starter niet meteen onder de motor weg.
Deze dingen worden ook gebruikt om oude stationaire motoren te starten op tentoonstellingen van oude motoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan