Triumph, Moto Guzzi of toch maar BMW?

ScramblerV9

Rookie
5 sep 2016
10
0
Hoi iedereen,

ScramblerV9, nieuw hier.. stel me ff voor.
Ben afkomstig uit België en heb tot voor 2 jaar terug met een Kawa Z800 gereden.
Toen verkocht wegens te weinig tijd (kinderen waren toen nog heel klein). Maar jullie weten het, het is een virus, dus nu ben ik weer op zoek naar een leuke fiets.

Voorheen dus naked, nu echter compleet verlekkerd op een scrambler/bobber/klassieker/allroad.

Voorkeur -> 2 cilinder (je mag best voelen dat je op een motor zit)
Snelheid hoeft voor mij niet meer. All road lijkt me ook heel fijn, om langere trips te doen.

Wat heb ik al zitten kijken:

Harley Roadster (gewoon een te gek uitziende bike!)
Triumph Bonneville (klassieker der klassiekers)
Moto Guzzi V7 (prachtige look!)
Moto Guzzi V9 (prachtige bobber!)
Triumph Scrambler (net iets ruiger dan de bonneville)
BMW NineT (betrouwbaarheid BMW, moderne scrambler)
BMW F800GS (leuke houding en rijstijl, een beetje een alleskunner)

waar ik van hou? Terug het klassieke motorrijden gevoel. Just me, my bike and the road.
Ik wil dus voornamelijk cruisen (eventueel met de misses achterop). Wat vinden jullie van bovenstaand lijstje? Iedereen heeft z'n smaak, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie voorkeur omwille van praktische redenen (grotere tank, comfort, betrouwbaarheid, enz...)

En zijn er modellen vanuit bovenstaande lijst die jullie geheel zouden afraden om welke reden dan ook?

alvast dank!
 
cliche-antwoord, maar ga eens proefrijden.

als je serieus twijfelt tussen een F800GS en een Roadster dan is dat vast wel weg na een ritje, want er zijn weinig overeenkomsten behalve het aantal cilinders en wielen.
 
Zou zelf denk ik voor de BMW NineT gaan. Vind hem er wel tof uit zien, en zo'n boxer rijd nu eenmaal fijn.

Niet dat je iets aan dit antwoord hebt, is puur persoonlijk.....

Zoals gezegd; ga proefrijden.
 
Grandia, ben zowiezo van plan of eens proef te gaan rijden, maar ik kan niet verwachten dat ik ze allemaal kan proberen..

Dropje, ik wil net een persoonlijk antwoord zoals dat van jou, omdat daar vaak heel goede argumenten uitkomen. De NineT vind ik heel mooi, maar misschien toch iets te naked en modern. Ik hou namelijk van het klassieke ruige, zoals de Guzzi V7 of Triumph Bonneville. Niet dat ik hem niet als optie hou, maar hij is nogal aan de dure kant ook...
 
Laatst bewerkt:
Dropje, ik wil net een persoonlijk antwoord zoals dat van jou, omdat daar vaak heel goede argumenten uitkomen. De NineT vind ik heel mooi, maar misschien toch iets te naked en modern. Ik hou namelijk van het klassieke ruige, zoals de Guzzi V7 of Triumph Bonneville.

ik vind hem mooi. Zie ze ook niet zo veel, dat vind ik ook wel leuk

Niet dat ik hem niet als optie hou, maar hij is nogal aan de dure kant ook...

De prijs is inderdaad wel een dingetje..... :/



nogmaals; de genoemde fietsen hebben wel allemaal heel verschillende rij-eigenschappen.
Als ik jouw was zou ik dan toch in ieder geval op je top-drie proberen te gaan proefrijden.
Een fiets kan heel mooi zijn maar ontzettend ruk rijden natuurlijk.
 
ik vind hem mooi. Zie ze ook niet zo veel, dat vind ik ook wel leukDe prijs is inderdaad wel een dingetje..... :/



nogmaals; de genoemde fietsen hebben wel allemaal heel verschillende rij-eigenschappen.
Als ik jouw was zou ik dan toch in ieder geval op je top-drie proberen te gaan proefrijden.
Een fiets kan heel mooi zijn maar ontzettend ruk rijden natuurlijk.

Proefrijden ga ik zowiezo wel doen.
Dat sommige fietsen wel klote zijn om op te rijden kan ik best aannemen. Toen ik de Guzzi V9 opstapte in de showroom viel me meteen op hoe hard het zadel wel was! Zonder daar een gelzadel op te gooien hou je het geen 100km uit.

En wat met de Triumph bonneville? Lijkt me ook een leuk ding, en heel wat minder van prijs.
 
Laatst bewerkt:
tjah, bestaat er uberhaupt wel een goed topic voor dit? Het zijn klassiekers, maar geen brikken.. het zijn geen nakeds, het zijn geen choppers of customs.. eentje (de GS) is een all road.. de andere zijn trackers/scramblers/classics.. waar vind je dan dat het wel hoort?
 
Ben zelf ook helemaal weg van de guzzi's

dit misschien wel een leuk item:

en dan deze ook uiteraard:
 
Laatst bewerkt:
Kwijl!

Knappe filmpjes hoor, zowel positieve als negatieve puntjes.
Maar je kan het gewoon niet ontkennen, de guzzi's zijn gewoon fantastische mooi!

Volgende week een afspraakje om de v9 bobber te proberen. Wordt vervolgt!
 
Guzzi Griso 1200

Een van de gaafste corssover modellen van de afgelopen 10 jaar.

Karakter, prachtig uiterlijk, betrouwbaar en een mooie mix van sturen, comfort, naked, cruiser etc
 
En..? Heb je al met de V9 gereden?
Ik ben benieuwd.

Kwijl!

Knappe filmpjes hoor, zowel positieve als negatieve puntjes.
Maar je kan het gewoon niet ontkennen, de guzzi's zijn gewoon fantastische mooi!

Volgende week een afspraakje om de v9 bobber te proberen. Wordt vervolgt!
 
Guzzi Griso 1200

Een van de gaafste corssover modellen van de afgelopen 10 jaar.

Karakter, prachtig uiterlijk, betrouwbaar en een mooie mix van sturen, comfort, naked, cruiser etc


Yup, en over 2 weken heb ik er één. Grappig genoeg had ik tot een maand of twee terug nog nooit gehoord van de Griso, tot ik er één geparkeerd zag staan en wow, wat een schitterende motor.
Wilde eigenlijk voor een BMW r1200r gaan, en heb best lang getwijfeld want ja, mooi & italiaans roept bij mij vooral gevoelens op van duur in onderhoud. (niet alleen toe te passen op italiaanse motoren...) En de BMW is op papier gewoon een betere & modernere motor met o.a. ABS voor ongeveer dezelfde prijs. Maar ja, dat geluid van de Griso, die dubbele uitlaat...die stoere uitstekende cilinders...

Na veel wikken en wegen besloten mijn verstand uit te zetten en voor de Griso te gaan. Goede deal gevonden en een principe akkoord gesloten met verkoper...wordt vervolgd. *D
 
En..? Heb je al met de V9 gereden?
Ik ben benieuwd.

Hoi!

Sorry voor het laaaaange wachten.. Ondertussen zowel met de NineT als de V9 bobber een testrit gehad. Volleeeeedig verkocht aan de V9. Heerlijke machine! Kan het niet zo goed uitleggen maar het is als liefde op het eerste gezicht.. eerste maal rijden :X _O-

Hier heb je er een filmpje met de GoPro.

https://youtu.be/HoOHJcHQ8IM

Het is nu even doorsparen zodat deze in m'n garage kan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Sorry voor het laaaaange wachten.. Ondertussen zowel met de NineT als de V9 bobber een testrit gehad. Volleeeeedig verkocht aan de V9. Heerlijke machine! Kan het niet zo goed uitleggen maar het is als liefde op het eerste gezicht.. eerste maal rijden :X _O-

Hier heb je er een filmpje met de GoPro.

https://youtu.be/HoOHJcHQ8IM

Het is nu even doorsparen zodat deze in m'n garage kan.


mooie fietsen hoor. Hoewel ik niet helemaal zie waarom het predikaat "bobber" er achter staat ?
 
Hoi!

Sorry voor het laaaaange wachten.. Ondertussen zowel met de NineT als de V9 bobber een testrit gehad. Volleeeeedig verkocht aan de V9. Heerlijke machine! Kan het niet zo goed uitleggen maar het is als liefde op het eerste gezicht.. eerste maal rijden :X _O-

Hier heb je er een filmpje met de GoPro.

https://youtu.be/HoOHJcHQ8IM

Het is nu even doorsparen zodat deze in m'n garage kan.

Inderdaad een hele mooie pure motor. Echt rijden zonder overbodige poespas. En moto guzzi blokken hebben natuurlijk een bijzonder karakter.
Ben wel nieuwsgierig wat je tegen vond vallen aan de R-NineT?
 
Sta een beetje voor hetzelfde dilemma.

Zelf wil ik volgend jaar kijken voor een:

BMW RnineT urban GS
BMW RnineT Pure
Triumph Street Twin
Triumph Street Scrambler
Triumph Bonneville Bobber of T120

De street twin heb ik test gereden dus al een redelijk idee van het motorblok en de geweldige standaard Triumph sound. Maar de Bobber en Street Scrambler laten mij ook niet los helemaal nu er ook bagage op de Bobber lijkt te kunnen volgens de online configurator.
Het BMW blok ken ik al van de R1200R die ik ooit had(dit zal niet heel veel schelen denk ik).
Ben benieuwd waar je keuze uiteindelijk op valt.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan