Motor-Forum

Select Forum

De Yamaha T-Max 500 !!

Reg. datum:
29 apr. 2013
Binnenkort dan ook gelijk maar de 2 rubber ringen voor de secudaire variateur bestellen omdat ik hem gelijk helemaal uit elkaar wil halen om schoon te maken en opnieuw in te vetten. Mijn aandrijfriem zal ik gelijk maar vervangen want is ook bijna aan de beurt, en mischien ook mgaar nieuwe verse rollen voor de j.costa.
Ga ook maar eens onderzoeken of ik er een mallossi gelkeurde veer inzet of de orginele.
Bedankt alvast.

Groeten
Theemaks
Zilver/dark-sportruit/ABS/2009/xenon/led knipperlichten/j.costa

Reg. datum:
29 apr. 2013
Vandaag beetje rond gespeurd op internet en ga denk ik voor toch iets strakkere veer dan de orginele, mijn variateur is namelijk ook niet meer orgineel (jcosta). Zag dat de witte van malossi 13% strammer is dan de orginele das natuurlijk niet heel veel meer en kies voor deze voor de zekerheid. De rode en blauwe zijn volgens mij te stram. Zag dat de groene 39% minder stram was dan de orginele, dat vind ik wel vreemd, waarom zou je een veel mindere stramme veer willen.
Wordt vervolgd.

Groeten
Theemaks
Theemaks wijzigde dit bericht op donderdag 05 oktober 2017 19:58 (8%)

Reg. datum:
27 jun. 2016
Theemaks

In volgende filmpje heb je een verbeterde versie van de tool die wij gebruiken . die pinasco ring heb ik er ook op gezet zo ontlast je de veer van torsiekrachten dit komt de levensduur van de veer ten goede.

https://www.youtube.com/watch?v=-Qy_FAxKORU&t=5s

Malossi gebruikt hetzelfde principe de constructie is net ietsje anders dan de pinasco

Torsion controller

http://www.malossistore.e...409e-2514227-yatm2015-M-P

Reg. datum:
29 apr. 2013
quote:
TMax4Life schreef op 05 oktober 2017 @ 21:15:
Theemaks

In volgende filmpje heb je een verbeterde versie van de tool die wij gebruiken . die pinasco ring heb ik er ook op gezet zo ontlast je de veer van torsiekrachten dit komt de levensduur van de veer ten goede.

https://www.youtube.com/watch?v=-Qy_FAxKORU&t=5s

Malossi gebruikt hetzelfde principe de constructie is net ietsje anders dan de pinasco

Torsion controller

http://www.malossistore.e...409e-2514227-yatm2015-M-P

Oke. Als ik het goed begrijp heb jij alleen de pinasco ring onder de veer gekocht en niet die bovenste (aparte) moer. Dit om meer druk op de veer te krijgen. Ik zag dat deze ring wel 55,- kost, is het niet verstandiger om gewoon een nieuwe witte malissi veer (13%) te kopen voor 20,- ? dan heb je ook toch meer druk op de veer ? of de rode veer van malissi 30% ?
Heb jij die ring gekocht samen met een orginele veer dan ?

Theemaks

Reg. datum:
27 jun. 2016
Theemaks
Ik heb de Pinasco ring apart gekocht niet om meer veerdruk te krijgen maar wel om die torsie kracht op te vangen,je kan uiteraard voor meer veerdruk gaan door een andere veer te plaatsen maar dan ga je meer torsie krijgen ....op te lossen door pinasco ring of Malossi torsion controller te combineren met straffere veer. Het bovenste gedeelte heb ik hier liggen maar nog niet gemonteerd ....dit ga ik binnenkort nog wel is doen.Ik heb nu gewoon de standaard veer met de Pinasco ring en standaard sluiting
quote:
Theemaks schreef op 05 oktober 2017 @ 21:53:

[...]

Oke. Als ik het goed begrijp heb jij alleen de pinasco ring onder de veer gekocht en niet die bovenste (aparte) moer. Dit om meer druk op de veer te krijgen. Ik zag dat deze ring wel 55,- kost, is het niet verstandiger om gewoon een nieuwe witte malissi veer (13%) te kopen voor 20,- ? dan heb je ook toch meer druk op de veer ? of de rode veer van malissi 30% ?
Heb jij die ring gekocht samen met een orginele veer dan ?

Theemaks

Reg. datum:
29 apr. 2013
Oke. Als ik alles even samenvat kan ik het best die pinasco ring kopen en eeen orginele nieuwe veer ? hij zal dan wat minder snel open gaan dus.

Groeten
Theemaks

Reg. datum:
27 jun. 2016
Dat kan je maar je kan ook malossi veer in combinatie met die pinasco of malossi veer met torsion controller...er zijn mogelijkheden zat .... Volgende keer als ik mijn riem ga vervangen wil ik de witte malossi veer in combinatie met de huidige pinasco is proberen .Beetje experimenteren met de verschillende veren is altijd leuk ...en zo heel duur is het nu ook weeral niet !
Het is een hobby :) *D
quote:
Theemaks schreef op 06 oktober 2017 @ 12:13:
Oke. Als ik alles even samenvat kan ik het best die pinasco ring kopen en eeen orginele nieuwe veer ? hij zal dan wat minder snel open gaan dus.

Groeten
Theemaks

Reg. datum:
29 apr. 2013
Oke Bart bedankt voor deze info. Zodra ik hier mee bezig ben zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaring naderhand hoe hij reageerd op het gas en hoe hij verder rijd met deze veranderingen. Eerst nog even zien hoe ik mijn gereedschap ga maken om de drukveer te demonteren. Heb inmiddels al dop 46mm besteld.

Reg. datum:
27 jun. 2016
Morgen post ik enkele foto's en afmetingen Theemaks....lukt het hier niet dan via Tmax BeNelux
quote:
Theemaks schreef op 06 oktober 2017 @ 17:22:
Oke Bart bedankt voor deze info. Zodra ik hier mee bezig ben zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaring naderhand hoe hij reageerd op het gas en hoe hij verder rijd met deze veranderingen. Eerst nog even zien hoe ik mijn gereedschap ga maken om de drukveer te demonteren. Heb inmiddels al dop 46mm besteld.

Reg. datum:
29 apr. 2013
Top. 👍🏻👍🏻

Reg. datum:
29 apr. 2013
Zag zo net de torsion controller van malossi, rood en gele ring. Is het soms de gele ring onder de veer en de rode ring aan de bovenkant vd veer?
Ik begrijp alleen nog niet wat dit precies doet?

Groeten
Theemaks

brembo & brembo

Reg. datum:
24 nov. 2010
quote:
Theemaks schreef op 06 oktober 2017 @ 17:22:

Here you go:
WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"
Niks is so nhw as je eige klhw ♥ 哈哈

Reg. datum:
27 jun. 2016
Mooie reportage webEngine ..simpel opgelost ;)
quote:

Reg. datum:
29 apr. 2013
Top. 👍🏻👍🏻

Reg. datum:
29 apr. 2013
Vandaag Malossi torsion controller binnen gekregen.
Mischien stomme vraag. Er zit een alluminium rode ring en een plastic gele ring in, moet die gele ring soms in /onder die rode ring bovenop de veer, of moet die gele plastic ring aan de onderkant vd veer en de rode ring bovenop?.

Groeten
Theemaks

Reg. datum:
29 apr. 2013
http://www.ebay.it/itm/TO...m:mVkY48NgrdRwWsfocQkuFYg

Deze dus!

http://storage.malossistore.com/files/montaggio/7314227.pdf
Theemaks wijzigde dit bericht op vrijdag 13 oktober 2017 20:11 (17%)

Reg. datum:
27 jun. 2016
De gele ring die iets kleiner is in diameter moet in de rode ring en die rode ring moet boven op de veer ..dan de schroef erop
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2e/6e/62/2e6e629bc9ccff2617763e44c69b0922.jpg
quote:
Theemaks schreef op 13 oktober 2017 @ 12:55:
Vandaag Malossi torsion controller binnen gekregen.
Mischien stomme vraag. Er zit een alluminium rode ring en een plastic gele ring in, moet die gele ring soms in /onder die rode ring bovenop de veer, of moet die gele plastic ring aan de onderkant vd veer en de rode ring bovenop?.

Groeten
Theemaks

Reg. datum:
29 apr. 2013
Ok Bart, thanks !!!!!!
Heb inmiddels wel gereedschap gemaakt om de veer te demonteren, dezelfde als onze bigwheelsturning. Nu nog wachten op mijn onderdelen van easyparts.nl, kreeg mail van hun dat de meeste onderdelen niet vooradig waren. Ik ga gelijk de oil-seals en o-ringen vd tweede variateur vernieuwen, met een witte malossi drukveer en nieuwe v-snaar. Ik ben benieuwd of dit alles straks verandering brengt. Moet natuurlijk ook nog checken hoe de toestand vd gewichtjes vd j.costa zijn.

Leuk klusje 😉😉

Groeten
Theemaks 👍🏻

Reg. datum:
27 jun. 2016
Toppieee !

quote:
Theemaks schreef op 15 oktober 2017 @ 19:44:
Ok Bart, thanks !!!!!!
Heb inmiddels wel gereedschap gemaakt om de veer te demonteren, dezelfde als onze bigwheelsturning. Nu nog wachten op mijn onderdelen van easyparts.nl, kreeg mail van hun dat de meeste onderdelen niet vooradig waren. Ik ga gelijk de oil-seals en o-ringen vd tweede variateur vernieuwen, met een witte malossi drukveer en nieuwe v-snaar. Ik ben benieuwd of dit alles straks verandering brengt. Moet natuurlijk ook nog checken hoe de toestand vd gewichtjes vd j.costa zijn.

Leuk klusje 😉😉

Groeten
Theemaks 👍🏻

Join the force

Reg. datum:
15 okt. 2016
Gaan we nog een T-max meeting houden dit najaar??
Gr Joop
jxp wijzigde dit bericht op maandag 23 oktober 2017 13:37 (32%)
JL

Reg. datum:
29 apr. 2013
Intresante site......

http://www.okapi38.com/okapi/Pages_Site/Doc_tech.php

Groeten
Theemaks

Reg. datum:
27 jun. 2016
Graag !!
quote:
jxp schreef op 19 oktober 2017 @ 18:16:
Gr Joop

Reg. datum:
29 apr. 2013
quote:

Jaar is bijna om guys ! 😉

Reg. datum:
29 apr. 2013
Zo.
Vandaag mijn laatste spullen binnen gekregen en alles in elkaar gezet.
1.Nieuwe witte Malossi veer
2.Torsion Controller Malossi
3.Nieuwe (blauwe) gewichten J.Costa
4.Nieuwe aandrijfriem
5.twee nieuwe oliekeringen, twee nieuwe O-ringen (tweede variateur)

Alles schoongemaakt en opnieuw ingevet daar waar nodig.
En..........................? Gaaaaaaaaaan als de brandweer 😜 teller blijft weer lekker hangen vanaf stilstand volgas gaan, das dus TOP !!!

Mijn zelfgemaakte gereedschap, afgekeken van bigwheelsturning werkte uitstekend om de veer op de juiste manier te demonteren/monteren. Aankomende week nog even de olie met filter vernieuwen en hij is voor de komende tijd weer klaar, en van het voorjaar dan maar eens langs gaan naar Tiel om de powercommander eens opnieuw te laten afstellen. Ik hoor wel of er nog een (kleine helaas) meeting komt dit jaar.

Groeten
Theemaks

T-Max 500

Reg. datum:
16 mrt. 2013
quote:
jxp schreef op 19 oktober 2017 @ 18:16:
Gr Joop

Prima Joop ,ik ben er voor! :]
Wat mij betreft zelfde locatie als vorig jaar?20161023_112528.jpg

Er komen vast nog een paar mooie dagen :Y
T-maxdijkie wijzigde dit bericht op vrijdag 27 oktober 2017 21:28 (7%)
Suzuki T250 (1972)/Suzuki T500 (1975)/Suzuki GT750 (1976)/Honda CB750 four (1977)/Kawazaki Z650 (1983)/Honda CBR600 (1994)/Suzuki Bandit 600 (2000)/Yamaha Fazer 600 (2001)/Yamaha XV535 (2012)/Suzuki Burgman 200 (2013)/ Suzuki Burgman 650(2014)nu T Max 500

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.