Telefoonhouder kroonplaat

gearhead

MF'er
13 mei 2016
31
0
Hoi,

Ik zoek al een tijdje naar een geschikte oplossing om een telefoonhouder te plaatsen op mijn motor. Nu heb ik veel gezien over de RAM mounts, je douwt zo een stukje in de kroonplaat moer en vervolgens kan je alles van een tel tot een gopro mounten.

Nu heb ik zó een moer op mijn motor:

http://www.partsnmore.com/images/parts/480/49-0786.jpg

Hoe kan ik het beste een telefoonhouder plaatsen hiervoor? Ik heb al de interphone iphone houder geprobeerd van €60 euro (die ook over scooter sturen e.d. gaat, maar dat was ook geen succes).

Ik zag ook dat ik dus wel de kroonplaat moer kan aanschaffen met een gat erin, voor een RAM mount bijvoorbeeld: Stem nut / Kroonplaat moer

Kan ik de mijne simpelweg verwisselen met deze? Of moet ik denken aan een andere oplossing?

mvg

GH
 
Op mijn r6 had ik ook zo'n moer, dat dopje kun je er af "breken" en dan heb je er wel een gat zitten. Het dopje kan dan alleen niet meer worden teruggeplaatst zoals t zat. Ik heb toen ik de motor ging verkopen het dopje er met een beetje lijn weer opgeplakt en dat zat ook prima.

Weet niet of er een betere manier voor is, maar zo heb ik het toen gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een andere moer kopen.

En dan een rammount Y-spoke ball-end kopen en de houder zelf in China, want dan heb je meteen met een USB poort voor 11 euro. (zet er wel een schakelaar of plug tussen, want hij trekt je accu leeg)

Dus voor 30 euro ziet het er als volgt uit en werkt perfect.

122et5d.jpg
 
Bedankt Tarwetijger, dat is zeker een goede oplossing ;)

Een klein vraagje nog, heeft dat moertje wat er nu opzit ergens impact op? Ik zag ergens 'tighten to manufacturer's torque setting' staan op die buybits site. Dus voor de zekerheid vraag ik of dat moertje vervangen met die van buybits nergens effect op heeft.

mvg!
 
Je moet er iig zeker van zijn dat hij vast zit op het aanleg vlak en niet vastloopt op de dichte dop zijde. De moer is gewoon onderdeel van je balhoofd/stuur constructie.

Het maakt verder niet uit of je een open of dichte hebt. Die met de bal op de moer is een mooie oplossing en waarschijnlijk de goedkoopste oplossing ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan