Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Welkom bij hèt zandhappers- en modderflosserstopic.



Nummertje 11!!

Waar het allemaal mee begon: DEEL 1
DEEL 2
Numero Très
IV
Deeltje Fünf
Deel 6
Part 7
Deel 8
Deeltje 9

Waaraan dient je motor te voldoen om deel te mogen nemen aan de Off The Road (OTR) ritten?
Officieel dient de motor te voldoen aan de regels van de wegenverkeerswet, echter wordt er tijdens een OTR-rit nooit (ik heb het nog niet meegemaakt) op verlichting, spiegels, claxon, ed. gecontroleerd. Waarop wel? De keuringseisen zijn soms per rit verschillend, maar als je jezelf aan onderstaand lijstje houdt moet t goed komen.

- Stille uitlaatdemper: open demper is bijna altijd geluidscontrole > db-killer erin dus.
- Remmen voor en achter
- verlichting moet erop zitten, werking wordt niet gecontroleerd.
- Kentekenplaat moet in zijn geheel aanwezig zijn, plastic plaatjes ed. mogen niet.
- Banden > DOT-code moet erop staan.
- Voetsteunen dienen inklapbaar te zijn
- Geen speling op het rijwiel gedeelte
- "Kussentje" op het stuur of een stuurrol
- Geen rijnummers zichtbaar (tape er overheen)
Regels tijdens een enduro (= OTR in competitieverband zijn anders en strenger dan bij OTR, kijk hiervoor op www.enduro.nl


LINKS

KNMV offroad kalender 2015


http://www.enduro.nl/kalender.htm (<b>Enduro Kalender 2015</b>)

Noppenforum

Enduro.nl

Vering/demping afstellen (TvD)


Vering en Demping afstellen door GoReTex


Ritten en deelnemers
De locaties van de onder ons georganiseerde ritten, worden niet meer herkenbaar in de OP geplaatst. Wil je weten waar een ritje gereden wordt pb dan even.


Filmpjes

Highdncreaz helmcam "Rondje peel" 30-7-11 deel 1 en deel 2

Highdncreaz helmcam oirschotse hei KLIK
Mike_the_Bike's helmcam "rondje peel" 30-7-11 Klik
Gemonde helmcam offroad Havelte 26-09-11 KLIK
Makrolon helmcam Havelte offroad 26-09-11 KLIK
Onbekende filmer, leuk filmpje, Lichtenvoorde 16-10-2011 http://vimeo.com/30638623 (KLIK)
Enduro zoals ze dat vroegah deden.... KLIK
Oldschool enduro KLIK
Motorbeheersing op z'n best! http://www.motormeuk.nl/bekijken/8153/filmpje/Graham-Jarvis-Spanish-Training.html (KLIK)
Crosskabouters Helmcam 1-4-12 KLIK
Crosskabouters helmcam Dour 27-5-12 KLIK
Enduro op zn best, Matthew Philips KLIK
Verseveld offroad 4-11-2012 Helmcam Paulus KLIK
Paulus de crosskabouter in Hengelo KLIK
Enduro techniek


Eigenaren


Barry86
341214_2061148924472_525316069_o.jpg


Gemonde
full


Duckman
full


Highdncreaz
full



Deanevo
134_zps0298eafb.jpg


R88
GroteFoto-4KSHS7GR.jpg


Twinair
10349018_736476016467862_3625337663645693490_n.jpg


Pieter29
DSC_4167.jpg


Makrolon
DSC_4414.jpg


JWHijmans
43CB0071-63BD-4274-8F1F-3B35E4D340FC_zpsidzoptam.png


RoyVDP
GroteFoto-JO6EZU8O.jpg


Straatpiloot :+
full


mxhissink
eb68me.png


Mister C
full


*Fuse*
523219_340134436080856_1011586131_n.jpg


Repsol
hengelo20112e.jpg


MVT (de linker :+ )
full


(fast) Martin
full


DBR
Foto-CHUFMIXA.jpg


zen
20140910_112528.jpg


#4
2qkov7l.jpg


chillozz
970368_515370071871867_1177524039_n.jpg


djustmie
8VoqxFi.jpg


SkippyJohn
Foto-JNEXN7GK.jpg


Gassen
full


KaTooM
rivier_zpse339cbbf.jpg


Thumper
r2_zpslp7cev1x.jpg


Jdm
large


C4rN
2lmp2cg.jpg


Paulus de Crosskabouter
5f053ae10202059e5ec7d3289be108cc
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen moto, maar er gaat er nog wel 1 komen (hopelijk)

Paulus, kan jij mijn foto vervangen door deze?

full


Alvast bedankt maat
 
lees weer mee.
en hopelijk binnenkort ook weer met het rubber in het zand.




(I know what your thinking)
 
Ja hallo ik ben er ook weer :P


Van het weekend ook mijn eerste off the road rit gereden in Steenwijk .
Na het halen van m'n rijbewijs en in tussen tijd een Honda CR250 van 1993 opknappen / opnieuw op bouwen met origineel kenteken . Wel al wat jaartjes in de cross heb nog een Yamaha YZ250 crosser . Was een mooi ritje op sommige plekken wat aan de natte kant maar voor de rest mooi . Alleen jammer dat m'n motor uit het niets vol gas begon te lopen . Maar heb hem rustig uit kunnen rijden van de week maar is kijken wat dat was . Hierbij nog een foto van m'n Honda is nog niet helemaal af nog wat kleine dingen doen .

[afbeelding]


Heb ik ook gehad op me CR toen met zo'n Mikuni TMX carb.. volgens mij komt dat gewoon door slijtage op de schuif/speling naald.. behoorlijk kut in ieder geval.

Mooie motor btw!
 
:W

Ben er ook nog steeds.
Zal wel een andere foto moeten scoren
De TE310R is inmiddels verruild voor een 690
 
Dit jaar was de eerste keer dat ik in steenwijk mee reed, na 1 rondje konden ze mij opvegen kwam der achter dat de conditie best wel snel op was. Maar volgend jaar weer. *O*
 
Geinig om een keer te doen die Cross country idd.

Sommige stukjes bos waren wel héél kort allemaal. Verder heb ik met super vermaakt op de afgraving. En de crossbaan was nog steeds het mooist (leuke baan ook wel)

Mooi dagje :)
 
Ja hallo ik ben er ook weer :PHeb ik ook gehad op me CR toen met zo'n Mikuni TMX carb.. volgens mij komt dat gewoon door slijtage op de schuif/speling naald.. behoorlijk kut in ieder geval.

Mooie motor btw!


Hier zit een Keihin op . maar komt goed Havelte er weer bij ! Rijd ook fijn zoon CR250 :)
 
Hier zit een Keihin op . maar komt goed Havelte er weer bij ! Rijd ook fijn zoon CR250 :)

Gewoon alles van gashandvat tot gasschuif loshalen, na die modderbak in steenwijk zit overal zand. Was een mooie rit, maar m'n motor was in één klap een jaar ouder :+ . Remblokken op, ketting en tandwielen behoorlijke slijtage en noem maar op.
 
Vervolg:
bron: Geldboete en rijontzegging voor illegale Venrayse motorcrosser | Omroep Venray

Geldboete en rijontzegging voor illegale Venrayse motorcrosser
Door Bas Dammers — wo 14-09-2016, 15:47
in

Politie en justitie Overloon

Geldboete en rijontzegging voor illegale Venrayse motorcrosser

De rechtbank Oost-Brabant heeft een 27-jarige man uit Venray veroordeeld tot geldboetes van in totaal 590 euro en een voorwaardelijke rijontzegging van zes maanden. De motorcrosser reed over een bospad waar hij niet mocht komen en veroorzaakte een ongeval waarbij een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) een zware armbreuk opliep.

De man reed in maart vorig jaar - samen met 2 anderen - op zijn crossmotor over een bospad in Overloon. Daar vond een controle op illegale motorcrossers plaats. De Venraynaar kwam destijds met zijn motor in aanraking met een boa die met een stopbord in haar hand probeerde de man tot stoppen te manen. Zij brak hierbij haar arm. De rechtbank oordeelde dat de man aanmerkelijk onvoorzichtig en onoplettend reed en veroordeelde hem daarom tot een geldboete van 500 euro en een voorwaardelijke rijontzegging van zes maanden. Voor het illegaal op een motor betreden van het bospad krijgt hij een boete van 90 euro. De rechtbank spreekt de man vrij van een ten laste gelegde mishandeling van een van de boa's.

De rechtbank rekent het de verdachte zwaar aan dat hij dicht op zijn voorganger en met een voor de situatie ter plaatse te hoge snelheid reed op een plek waar hij niet mocht rijden. Zeker omdat de man nabij het bospad een auto had zien staan. Toch minderde hij geen vaart. ''De man toonde daarmee geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel'', zei de rechter.

Anderzijds weegt de rechtbank zwaar mee dat de controleplaats en de wijze waarop de controle door de boa’s werd uitgevoerd, gevaarlijke situaties konden opleveren. De rechtbank acht het onverantwoordelijk van de boa’s om kennelijk alles in het werk te willen stellen om illegale motorcrossers te beboeten en daarmee de veiligheid van de crossers en die van zichzelf uit het oog te verliezen. Ook toonde de verdachte oprecht berouw, is hij niet eerder veroordeeld en liep hij zelf ernstig letsel op bij het ongeval.

De man moet het slachtoffer van de aanrijding een schadevergoeding betalen van ruim 500 euro. Dit bedrag was aanvankelijk hoger maar werd door de rechtbank gehalveerd vanwege medeschuld van het slachtoffer. Eerder eiste Openbaar Ministerie nog een werkstraf van 60 uur tegen de man.
Foto:
Mathieu Custers (Omroep Venray)
 
Gister voor t eerst serieus gescrubt op Lelystad 8-)

De mensen die de baan kennen weten het wel, de sprong direct na de bocht na de waves.
Gaf gister heuvelop flinke dot gas om de tafel te springen maar de opstap was gladder dan verwacht, was nog van het sproeien. Dus achterwiel glijdt weg, ik scrub platter dan herlings ooit gedaan heeft, motor land halverwege op zn zijkant en ik nog meter of 2 ervoor :P
Niks aan de hand gelukkig, alleen gekreukt ego 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan