Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Havelte was mijn eerste was inderdaad niet erg goed om mee te beginnen. Ging toen 7 keer onderuit in twee ronden......
 
In de auto of bus altijd wel een kist met gereedschap en een bokje.
Voor kettingspannen ofzo.
Soms een milieumat.

Verder een smalle rugzak (eigenlijk waterzak..) met tiewraps, schakeltje, zekeringen, EHBO-setje, Aludeken, Spanband en soms warme handschoenen.

Maar bij kleine rondes soms ook niets, behalve een heuptasje met telefoon.

Tip: bij lengterichtels in een bouwland.... In de verte kijken en gas houden. gas dicht = zwalken = bodemonderzoek...

En verder gewoon genieten van het rijden en de sfeer.
Als er iets is, gewoon aan iemand vragen! Iedereen is altijd wel behulpzaam is mijn ervaring!
 
Laatst bewerkt:
In de auto of bus altijd wel een kist met gereedschap en een bokje.
Voor kettingspannen ofzo.
Soms een milieumat.

Verder een smalle rugzak (eigenlijk waterzak..) met tiewraps, schakeltje, zekeringen, EHBO-setje, Aludeken, Spanband en soms warme handschoenen.

Maar bij kleine rondes soms ook niets, behalve een heuptasje met telefoon.

Tip: bij lengterichtels in een bouwland.... In de verte kijken en gas houden. gas dicht = zwalken = bodemonderzoek...

En verder gewoon genieten van het rijden en de sfeer.
Als er iets is, gewoon aan iemand vragen! Iedereen is altijd wel behulpzaam is mijn ervaring!

:t
 
Mijn eerste rit was Mill, volgens mij deed ik er 2 uur over en ik was blij dat ik wat te drinken mee had :X

Heeft iemand ervaring met deze knie braces?
Mobius X8, ik lees goede recensies maar ze bestaan nog niet zo lang dus ik kan niks vinden over duurzaamheid ofzo.
StpXUET.png


En dit beschermingsvest? Leatt 5.5 / adventure
Wat me vooral aanspreekt is de niet gedeelde borst protector en de bescherming bij de ribben. Ik vraag me wel af hoe duurzaam dat stofje is waar alles aanhangt?
DWSK5fY.jpg
 
Laatst bewerkt:
zien er goed uit die braces..

als ik weer terug de moto op kan gaat dat ook het eerste worden waar ik ff ga investeren.


Mill was idd ook een erg mooie OTR.
Helaas maar 1 malig door een zeer domme reden... mja gebeurd is gebeurd.
Mill had er werkelijk alles in zitten.


Als beginner zou ik de OTR waarvan je weet dat ze millitaire deffensie terrein gebruiken vermijden als echte eerste OTR. tenzij je al veel motor ervaring hebt.

denk dat de meeste ook echt niet met 1uur terug zijn. eerder 2 a 2,5.
[Niet iedereen rijd de ronde in 1 teug door ;) ]

En vooral op dat klapzand niet, Denk dat als je net komt kijken je echt niet in het klapzand wilt zitten. Dan is de lol er namelijk zo van af. Die klapzand ritten zijn mooi als je iig in de gaten hebt dat gang alles is. mja je zult t toch moeten leren. 1 voordeel je valt er lekker zacht op hahahaha
 
Even voor de leek, wat is klapzand?

Ik ben nu ook begonnen met enduro, en ga vrijdag mijn eerste enduro kopen van een mede forumlid. Waarschijnlijk wordt Staphorst mijn eerste keer dan met deze motor ( hij moet wel ingereden worden eerst na de revisie wat deze gehad heeft )
Aangezien ik alles nieuw aanschaffen wat te gek vond en wat ik zocht niet echt tweedehands verkrijgbaar was heb ik de chinese economie gesteund, heb dus alles via Ebay gekocht. Ik moet zeggen dat het op het eerste oog echt wel goed uit ziet!

Motorbike Motorcycle Motocross MX Enduro Body Armour Protection Spine Protector | eBay

http://www.ebay.nl/itm/Sport-Knee-S...hash=item43f5a43562:m:mQvLi61RAdnH80nhWG19MXQ

Tijd zal het leren wat het doet, maar zoals ik al zei. Het ziet en zit erg goed :)
 
Even voor de leek, wat is klapzand?

Ik ben nu ook begonnen met enduro, en ga vrijdag mijn eerste enduro kopen van een mede forumlid. Waarschijnlijk wordt Staphorst mijn eerste keer dan met deze motor ( hij moet wel ingereden worden eerst na de revisie wat deze gehad heeft )
Aangezien ik alles nieuw aanschaffen wat te gek vond en wat ik zocht niet echt tweedehands verkrijgbaar was heb ik de chinese economie gesteund, heb dus alles via Ebay gekocht. Ik moet zeggen dat het op het eerste oog echt wel goed uit ziet!

Motorbike Motorcycle Motocross MX Enduro Body Armour Protection Spine Protector | eBay

http://www.ebay.nl/itm/Sport-Knee-S...hash=item43f5a43562:m:mQvLi61RAdnH80nhWG19MXQ

Tijd zal het leren wat het doet, maar zoals ik al zei. Het ziet en zit erg goed :)

Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk wat doet qua bescherming. Iets is altijd beter dan niets.

Heb nu alweer zin in staphorst.... duurt weer veel te lang zonder crossen.
 
Klapzand is zand waarin je vol op je bakkes klapt als je geen gas geeft. :)

Klapzand is gewoon fijn zand en b.v.ophoogzand van de gamma kan er ook onder verstaan worden.
 
Oftewel gewoon geel zand dus?

Daar had ik laatst op een zandpad ook problemen mee, ik moest echt gas blijven geven anders ging ik alle kanten op :X
 
Oftewel gewoon geel zand dus?

Daar had ik laatst op een zandpad ook problemen mee, ik moest echt gas blijven geven anders ging ik alle kanten op :X

Wijsneusmodus aan -

Zand is altijd geel, is het zwart dan heet het grond....

- Wijsneusmodus uit.


En klapzand is haast te los om sporen in te krijgen. Best lastig...
 
Oftewel gewoon geel zand dus?

Daar had ik laatst op een zandpad ook problemen mee, ik moest echt gas blijven geven anders ging ik alle kanten op :X

ja maar wel heeeeeeeeel erg los. De beste vergelijking IMO is woestijn zand...
super los en daardoor dus mega zwaar.
Als je je gas er niet ophoudt in dat soort zand gaat je voorwiel alle kanten op die je waarschijnlijk zelf niet wilt ;)

Door minder gas te geven maak je je het dan enorm zwaar... Maar je moet t wel kunnen... Als je onderarmen helemaal verzuurd zijn en je moet dan nog veel klapzand rijden.... Dan ben je dr zo klaar mee hahahaa Dan is het geen lolletje meer.

Nu wilt het niet per definitie zeggen dat je daar hard in moet rijden. Je moet zorgen dat je wiel trekkende blijft.

maar de spreuk GANG IS ALLES is er niet voor niets ;)
 
Ik weet ondertussen wel dat je gas moet blijven houden, maar als je op dat klapzand rijdt. Je moet het wiel dus trekkende blijven houden, misschien een domme vraag.. Maar is dat dan ook gewoon met een constant toerental? Als je steeds maar blijft gassen ga je op een gegeven moment veel te hard natuurlijk :+
 
En dit beschermingsvest? Leatt 5.5 / adventure
Wat me vooral aanspreekt is de niet gedeelde borst protector en de bescherming bij de ribben. Ik vraag me wel af hoe duurzaam dat stofje is waar alles aanhangt?
[afbeelding]

Ik heb al twee jaar een Leatt 3df en afgelopen zomer intensief (wekelijks) gebruikt. Het is zeer goede kwaliteit vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ondertussen wel dat je gas moet blijven houden, maar als je op dat klapzand rijdt. Je moet het wiel dus trekkende blijven houden, misschien een domme vraag.. Maar is dat dan ook gewoon met een constant toerental? Als je steeds maar blijft gassen ga je op een gegeven moment veel te hard natuurlijk :+

Bij mul zand is het gewoon goed om te weten dat bij hogere snelheid de fiets vele malen stabieler is en je dus minder snel een klapperend stuur krijgt en op je bakkes gaat.

Vandaar: Gas erop; de harder de beter is mijn ervaring met mul zand.
 
Bij mul zand is het gewoon goed om te weten dat bij hogere snelheid de fiets vele malen stabieler is en je dus minder snel een klapperend stuur krijgt en op je bakkes gaat.

Vandaar: Gas erop; de harder de beter is mijn ervaring met mul zand.

En je vering harder zetten. Als je met slechte of te zachte vering klapzand gaat rijden is dat echt vragen om ongelukken... :/
 
Zand is wel te doen toch, heel natte grond of andere onvoorspelbare losse grond is ook niet alles.. Steenwijk was ook mijn 1e otr op een eigen motor, daarvoor 1 keer al peddelend eext gedaan in de blubber, toen was steenwijk bijna een veranderming..

//okok, kleine correctie.. Zand is wel zwaar en kut en op scheveningen reed ik als een bladhark.. maar er zijn meer omstandigheden die verradelijk en lastig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zand is wel te doen toch, heel natte grond of andere onvoorspelbare losse grond is ook niet alles.. Steenwijk was ook mijn 1e otr op een eigen motor, daarvoor 1 keer al peddelend eext gedaan in de blubber, toen was steenwijk bijna een veranderming..

//okok, kleine correctie.. Zand is wel zwaar en kut en op scheveningen reed ik als een bladhark.. maar er zijn meer omstandigheden die verradelijk en lastig zijn.
Precies , neem maar de remknippen aan het eind van een akker , als je die niet kan handelen heb je daar ook een probleem als je volgas aan komt...
 
Ik vind die remknippen nog altijd eng om hard overheen te gaan. Ik had altijd heel erg last van zogenaamde 'headshakes', het gaat nu beter nu ik mijn houding wat aangepast heb. (voornamelijk de motor flink klemmen met de benen)
 
Wortels, al dan wel of niet zichtbaar.
Die kunnen listig zijn en ik neem ze altijd met iets reserve, vooral als ze mooi glanzen.
Het ene moment pak je ze moeiteloos met gas en zelfs diagonaal zonder veel effect tot mss een stapje opzij, het andere moment van het gas af huppakee wel als een torpedo het bos in.
De ene wortel is de andere niet..


Zand is wel te doen toch, heel natte grond of andere onvoorspelbare losse grond is ook niet alles.. Steenwijk was ook mijn 1e otr op een eigen motor, daarvoor 1 keer al peddelend eext gedaan in de blubber, toen was steenwijk bijna een veranderming..

//okok, kleine correctie.. Zand is wel zwaar en kut en op scheveningen reed ik als een bladhark.. maar er zijn meer omstandigheden die verradelijk en lastig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Haha, al het bovenstaande is gas houden echt makkelijkste. Klapzand, modder, remknippen en wortels. Allemaal niet teveel naar om kijken en gas houden alsof ze er niet zijn. Wordt alles zoveel makkelijker van.
 
Remmen moeten we dus gewoon niet meer doen, is gay.
moeten we testen..
Dus als jij (cr125) nou gewoon even de remmen loshaalt en ff zo'n intercom dingetje regelt, dan sta ik wel bij de bocht na een lang recht stuk.
Jij komt dan vol gas aan en ik herhaal dan: remknippen zijn er niet, remknippen zijn er niet enz.
 
Laatst bewerkt:
Jij remt nog voor een wortel _O-

@hierboven: zou wel een goede oefening zijn ja!

// Leuk voor een nieuw onderschrift: "There Is No Spoon" "Er Zijn Geen Remknippen" :P :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan