Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Duidelijk, ik zal er eens op letten. Maar als op het laatste stukje ook nog remknippen liggen, ga je dan flink in de rem ook al zit je nog op de knippen?
 
Idd, remknippen zijn veruit het hevigste best een stuk voor de bocht. Daar gewoon voorbij pas beginnen te remmen. Je kunt met de voorrem erbij veel harder remmen op het zand dan menig persoon denkt.
 
Het is wat Nick zegt, ga je echt helemaal van het gas af op remknippen. Dan maak je de grootste zwiepers. Gewoon het gas iets erop houden en de motor trekken houden.
 
je kunt wel weten dat gas erop het beste is... Dat weten we allemaal wel. Maar het ook KUNNEN en DOEN is ook een groot verschil VERANTWOORD...!!!


Als je armen verzuuurd zijn. Of je zit er zelf helemaal doorheen dan is het niet verandwoord om gewoon weg gas erop te houden.
Om dan een leek maar meteen voor het diepen te gooien en te zeggend dat ze gewoon de kraan open moeten laten lijkt mij niet echt een slim plan.


nogmaals we [of iig vele] weten wel dat gang alles is. En in de meeste situaties er niets aan de hand is als je juist de kraan open IPV dicht draait.


Als beginner gewoon lekker je ding doen, De basis mooi en GOED aanleren. Dat snelle komt daarna vanzelf wel.
 
samen gevat:

voorwiel licht houden (als je nog recht door wilt)
maar niet aan het stuur gaan hangen.
 
Gaan er nog mensen donderdag lekker koukleumen in Staphorst?

AMBC-Affiche-Veldrit-2016-.jpg


Nieuwe crossbroek en protectievest zijn gehaald.
Morgen nog even de ketting smeren/stellen, olieverversen en een schoonfiltertje erin en dan kan ik weer lekker een dagje gaan spelen.

Ik heb er zin in.

Owja, de bandjes van de sleurgeul nog ff checken.
 
Laatst bewerkt:
Gaan er nog mensen donderdag lekker koukleumen in Staphorst?

[afbeelding]

Nieuwe crossbroek en protectievest zijn gehaald.
Morgen nog even de ketting smeren/stellen, olieverversen en een schoonfiltertje erin en dan kan ik weer lekker een dagje gaan spelen.

Ik heb er zin in.

Owja, de bandjes van de sleurgeul nog ff checken.


:Y de eerste otr voor mij dus ik heb er zin in
 
Was wel de bedoeling!
Werd ook wel weer's tijd. Markelo was de laatste. B|
Moet helaas alleen... M'n maatje is gestopt na z'n crash in Hengelo... '(
 
Wel weer een end rije maar ik ga wel; moet er effe uit na die Kerstdagen :P

Wordt lekker weer; koud maar weinig wind en een zonnetje; zin in!!
 
Dienst kunnen ruilen op het werk, nu vanavond alles klaarzetten en morgen rijden :]
 
Het is wat Nick zegt, ga je echt helemaal van het gas af op remknippen. Dan maak je de grootste zwiepers. Gewoon het gas iets erop houden en de motor trekken houden.

En als het dan zo ver is, en je moet toch remmen op knippen, dan de motor goed hard klemmen met je benen, voorkomt een klapperend stuur en een broekpoep momentje
 
Morgen wordt mijn eerste enduro rit, echter klappert mijn uitlaat nogal als de motor koud is.
En maakt ook best veel herrie. Wordt hier streng naar gekeken? Anders moet ik nog even iets van een db killer in elkaar bouwen.
Tips?
 
óf eerst warmrijden... ;)
óf je motor pas starten zodra je gaat rijden...
Motor naar de keurig duwen, niet laten lopen.
Er lopen altijd 2 mannen rond van de KNMV die geluidmetingen doen.
Zolang je uitlaat er van buiten niet 'schreeuwerig' uitziet zal het waarschijnlijk wel goed gaan...
óf ze pikken je uit de rij... |(

Maar misschien is het toch beter om een piepken erin te prutsen? Al was het maar voor je gemoedsrust.
Best zonde van de gereden km's als je onverrichterzake weer naar huis kunt.
 
Een paar jaar terug al eens een mooie RVS db killer bij de Action gehaald.
Werkt trouwens alleen als je een klein beetje te luid bent.
Anders een geperforeerd plaatje (met opgeboorde gaatjes) er in lassen.
 
Morgen wordt mijn eerste enduro rit, echter klappert mijn uitlaat nogal als de motor koud is.
En maakt ook best veel herrie. Wordt hier streng naar gekeken? Anders moet ik nog even iets van een db killer in elkaar bouwen.
Tips?
9 van de 10 keer halen ze zo een herrie quad eruit , zorgen dat je geen aandacht trekt , ze kunnen onmogelijk iedereen keuren , zal me er niet druk om maken...komt vast wel goed !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan