Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Plaat met M4 silentblocks (trillingsdempers) monteren. Ik rij er al jaren mee en nog nooit gescheurd. Zowel op de 2T als op de 4T.

26100.jpg
 
Die extreme moto op de vorige pagina. Niks geavanceerds aan. Gewoon een Chinees hondablokkie, ontwerp stamt uit de Jaren 60/70.

Misschien oude techniek in de basis maar dat ding maakt zo bruut veel pk's (meer dan een 500cc zelfs) dat ik er niet meer op durf te rijden. Daarom staat'ie ook te koop.
 
Volgens mij lezen ze mee ;) , net een mail gehad:
Beste motorrijder,

U heeft zich ingeschreven voor de Enduro rit op zaterdag en/of zondag.
Op de dag dat u komt rijden, wordt u tussen 7:30 en 9:30 verwacht in de grote tent.
 
Ik ben trouwens op zoek naar zoiets:
iKEVxW5.jpg


Maar dan met m16x1,5 draad.

Ik heb op mijn gasgas ec300 radiateur beschermers gebouwd en direct een ventilator. Nu wil ik een sensor ergens tussen de leiding zetten. Ik heb hier een sensor liggen die bij 85 graden wordt geactiveerd. Is dit een goede temperatuur?
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening te snel.
Je ziet doorgaans tussen de 95 a 100 graden. Vaak tegen de 100gr.
 
Als de temperatuur in de leiding 85 graden is zal hij in de cilinder nog wel een stukje hoger liggen denk ik? Weet iemand bij welke temp. zo'n ventilator setje van trailtech gaat draaien?
 
Die van mij (ook Trailtech) gaat aan bij 85C, maar die sensor is tussen de lamellen van de radiateur gestoken. En ik kan zelf de temperatuur instellen.
 
Een viertakt draaid warmer dan een tweetakt, 100 voor viertakt en 85 voor tweetakt klinkt niet gek volgens mij. Let wel op dat tussen de lamellen de temp lager is dan als je de vloeistof direct zou meten.
 
Laatst bewerkt:
Hier in Nederland waarschijnlijk niet maar in Zweden in de bossen is het wel handig.
Kwam veel voor dat ik iemand overeind moest helpen of dat er iemand vast staat. Niet praktisch om elke keer dat ding weer aan te trappen op een steile helling of iets dergelijks, en als je hem dan laat lopen krijgt hij het uiteindelijk wel warm ja.

GasGas levert zelf ook een kitje, dus er zal wel een reden voor zijn denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen liever te vroeg aan dan te laat.

Maakt verderest toch niet uit of hij aanstaat de ja of nee.??

Maar opzich wel fijn als hij automatisch aanslaat bij ene bepaalde temperatuur.

Nouja, je KVS moet wel een goede temperatuur bereiken natuurlijk. Anders draait het motorblok onder de bedrijfstemperatuur, das ook niet goed.
En om de fan te sparen moet hij liever niet de hele tijd te draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan