Storing pech met ZX6r 1998

LockOn

MF veteraan
7 jun 2010
1.066
546
Beste forum leden,

Ben sinds 3 jaar in het bezig van een zx6r 1998 ondertussen +/- 35.000 gedraaid (Zelf 15.000 gereden).
Nu heb ik dit jaar al 2x pech gehad, eerste keer was ongeveer 3 maand geleden, heb toen
een lange rit(Belgie - Friesland) gedaan in de regen. Motor sloeg over leek op drie cilinders te draaien, ploffen stotteren en geen vermogen. Hiermee kwam ik mee aan de kant van de weg te staan, meerdere malen ter plaatse proberen te starten, dat lukte ''soort van''maar nog steeds de zelfde symptomen. Heb me daarom af laten voeren (laat thuis). volgende ochtend gestart en hij liep weer als van ouds. Wat ritjes in de buurt gedaan, geen problemen, heb de conclusie getrokken dat er vast ergens vocht tussen heeft gezeten (contacten).

Heb daarna nog 1500 kilometer probleem loos gereden, maar nu kwam ik donderdag weer aan de kant te staan met het zelfde probleem (alleen geen regen, na 45 kilometer). Weer af laten voeren, vandaag weer gestart. En hij loopt weer als van ouds.

*Heb de benzine tank gecontroleerd
*Tank ontluchting (Niet goed gecontroleerd!)
*Bougies gecontroleerd
*Kabels gecheckt
*Stekkers gecontroleerd
*Bougie kabels nat gespoten en in het duister op vonken gecontroleerd

Verder altijd goed onderhoud gedaan, lucht inlaten en alles zit goed aan gesloten.

Ben nu het vertrouwen kwijt, heb geen zin om weer aan de kant te komen staan.
Iemand tips of ervaring met het zelfde probleem.

met vriendelijke groet,

Richard
 
Laatst bewerkt:
laatst ook met de auto van mn vriendin gehad, bleken bougie kabels te zijn, zag je aan de buitenkant van de kabels helemaal niks van. alles nat gespoten en toen begon hij belabberd te lopen.
 
Yep, bougie kabels kan je vrij makkelijk zien,
zorg dat een beetje donker is ( schaduw ) en sproeien..
Zie je gewoon de vonk vliegen.. ( vonk vliegen, is nie goed niet )

Of.. als je niet kleinzerig bent, gewoon even de natte kabels vastpakken.
- ook niet doen als je een hart patient bent denk ik ;p -

( nee, ga je niet dood aan, maar je voelt meteen het probleem )
 
Bedankt voor de snelle tips, direct even uitgevoerd. Garage even verduisterd, en met de sproeier in de weer. Maar geen vonkje te zien! ;(. De laatste keer was ook zonder regen.
 
Controleer de aansluitsteekr van de dynamo eens .
Die zorgde bij mij ook voor problemen .
Stekker ertussenuit geknipt en de draden aan elkaar gesoldeerd en goed geïsoleerd
 
Laatst bewerkt:
Gecontroleerd, stekkers en alles ziet er spik en span uit. Motor heeft altijd binnen gestaan en heel enkelt eens in de regen gereden.

Spanningsregelaar of bobines zijn dat ook opties?
 
Maar met benzine tekort ploft hij toch niet? Dan zou die juist moeten inhouden, toch? Zal eens kijken of ik ergens een benzine pomp op kan snorren. Bedankt voor de tips!
 
Maar met benzine tekort ploft hij toch niet? Dan zou die juist moeten inhouden, toch? Zal eens kijken of ik ergens een benzine pomp op kan snorren. Bedankt voor de tips!

Je hebt inderdaad gelijk. Dan knalt hij, met een beetje geluk komen er dan zelfs vlammen uit de pijp.

Zonder gein, van een benzine tekort gaat ie vaak knallen. Ook van een lekkage net achter de uitlaatpoorten, voor of net na de uitlaatbochten.
En het kan ook bij lekkende rubberen inlaatspruitsstukken.
 
Heb net even een brandstof pomp opgehaald, morgen even sleutelen. Zaterdag een tocht van 200 kilometer. Direct even een vuurproef mede doordat hij de 23ste klaar moet zijn voor een weekendje Duitsland ;(.

Bedankt voor de reacties, als dit de oplossing is dan hou ik jullie op de hoogte!
 
Pffff, echt ongelofelijk stom bezig geweest. Brandstof pomp dus vervangen, zou ik snel even wat benzine aftappen om de nieuwe (2de hands) benzine pomp door te spoelen.
Tank kraan open, halverwege het potje komt er geen benzine meer.... Toch de tank ontluchting verstopt.

Hoop dat dit het probleem is en dat het geen opsomming is van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan