Kawasaki versys 650 deel 4

Kan het zijn dat de relais van de knipperlichten ter hoogte van het stuur zit? Aan de linkerkant Onder de kap.

Yes nummertje 22 in dit plaatje uit de manual van Kawasaki


Kawaoverzicht.jpg
 
Laatst bewerkt:

Dat is dan weer minder... niet dat het rampzalig is, maar het is niet de meest prettige band voor onder je Versys. But You'll find it out... ;)



Het gekke is dat veel mensen allerlei zaken op hun nieuwe motor willen hebben. Lekker onderhandelen met de dealer, maar dat er weinig mensen zijn die de af fabriek banden laten vervangen voor wat wenselijk zou kunnen zijn. Zelf laat ik dat doorgaans wel doen, omdat ik de banden juist het belangrijkste van het rijplezier vind... ;)
 
Geen idee wat een goede band onder de Versys is. Wellicht scheelt het ook dat ik geen Valentino Rossi ben. :)

Tot nu toe geen slechte eigenschappen ontdekt .

But i will find it out :)
 
De fabrieks af Dunlops zijn kak slecht, als het regent is je grip weg en als het droog is gebeurt het regelmatig ( zelfs bij lage snelheid ) dat je band een stapje opzij doet.
Ik had er ieder geval niet veel vertrouwen in toen ze nog onder die van mij zaten. ( motor gekocht met 3000km erop particulier). Ik heb ze bij de 6000km beurt laten vervangen ondanks dat ze in principe nog genoeg profiel hadden. Rijd nu met Michelin pilot road 4 en vanaf het moment dat je wegrijd voelt het al goed en meer grip dan de ingereden Dunlops.
 
Ik heb achter Dunlop en voor Bridgestone. Ben-her opstapper met de motor.
Heb 30 jaar geen motor gereden...... Ben nu 57 jaar.
Ik wordt met mijn rijstijl niet zenuwachtig van mijn achterband.
De Versys 650 in zijn geheel voelt voor mij prima aan.
 
Geen idee wat een goede band onder de Versys is. Wellicht scheelt het ook dat ik geen Valentino Rossi ben. :)

Tot nu toe geen slechte eigenschappen ontdekt .

But i will find it out :)
Ook als je geen Rossi bent is grip, stabiliteit en vertrouwen wel prettig, vooral op nat wegdek. De Dunlops zijn zoekerig, zenuwachtig en verre van stabiel. Op het moment dat jij Michelin Pilot Road of Conti RoadAttack monteert, zal je zeker begrijpen wat ik bedoel. Ook een rustige rijder zal het verschil merken. Droog en nat...
 
ik heb ook de oem dunlops laten ruilen voor de mpr4. en het is echt een zalige band tegenover de dunflop d222. nu de T30 van Bridgestone is ook niet slecht. heb zondag met een versys 1000 proef gereden en lag van fabriek uit een T30 onder en heeft ook veel grip. nu 1 min punt vind ik wel bij de mpr4 hij gaat echt moeilijk in de bocht tegenover Bridgestone die laat zich werkelijk de bocht in vallen. wat prettiger is bij haarspeld bochten. maar enfin ieder zijn eigen smaak. heb trouwens gisteren weer een mooie rit gemaakt van 800km naar en in de chamapagne streek werkelijk fenomenaal mooi daar. en heb maar 1x moeten tanken. :} zo zuinig dat de versys is *O*. hier enkele foto's. mvg
full
 
Hey Wouwer, die topkoffer van jou lijkt een Givi V47 NN Tech te zijn? Precies die heb ik vandaag binnen gekregen. Tipje: bij RAD is dat type deze maand in de aanbieding voor 179,95 euro (30% korting).
 
Vandaag gehaald! Rijdt en stuurt als een scheermes (zelfs met de Dunlops :Y ). Morgen weer een stevige rit maken, helaas zonder navigatie (de steun staat in backorder en de middenbok had ik pas afgelopen maandag besteld, en die was dus ook nog niet binnen).
Foto plaatsen lukt me (nog) niet.
 
@snah1200r ja dat klopt dat is de givi V47 carbon look. ik heb die 3 jaar geleden in promo bij rad gekocht. ben er super tevreden van.
 
Ik heb sinds kort een Kawasaki Versys uit 2007 (30.000 km op de teller). De motor heeft een flinke tijd stilgestaan, maar is dit jaar onder handen genomen en loopt goed, heeft nieuwe banden, verse olie, goede ketting, nieuw luchtfilter en nieuwe Iridium bougies. Ook is de motor nagelopen en uitgelezen door de Kawasaki dealer in Zoetermeer (de motor is volgens hen zeer netjes, ze weten niet waarom hij zo onzuinig is, alle uitgelezen waarden zijn volgens het boekje). Er is al een blik BG 44K ingegaan. Dat is een motorreiniger.
Toch verbruikt de motor 1 liter benzine (ik tank alleen premium benzine) per 8 kilometer. Volgens fuelly.com moet het verbruik minimaal 1 op 20 zijn. Ik schakel netjes tussen de 4k en 6k toeren op en rij rustig. Ook trek ik af en toe flink door om hem schoon te blazen maar dat lijkt niet te helpen: de motor blijft benzine zuipen.
Kunnen jullie met mij meedenken over wat het probleem zou kunnen zijn? Ik zou graag normaal willen rijden en niet van pomp naar pomp. Bij voorbaat dank!
 
Welkom :W

Je bedoelt bij Hans van Wijk in zoetermeer ;-)
Ik heb geen idee waarom hij zoveel benzine verbruikt als hij normaal reageert op je input etc. Maar 1 op 20 haal je makkelijk, voor mijzelf rijd ik zelfs 1 op 24.
Mij hebben ze daar altijd netjes enne kundig geholpen.

Verlies je niet toevallig gewoon benzine tijdens het rijden of iets dergelijks? Dat overvloeit of de kabel/slang niet goed zit.
Zo technisch ben ik ook niet :+ Maar als zij er ook niet uit komen zouden ze het toch aan Kawasaki zelf voor kunnen leggen. Anders probeer je dat zelf te doen contact te zoeken. Heb je de motor ook bij Hans van Wijk gekocht?

Ik heb sinds kort een Kawasaki Versys uit 2007 (30.000 km op de teller). De motor heeft een flinke tijd stilgestaan, maar is dit jaar onder handen genomen en loopt goed, heeft nieuwe banden, verse olie, goede ketting, nieuw luchtfilter en nieuwe Iridium bougies. Ook is de motor nagelopen en uitgelezen door de Kawasaki dealer in Zoetermeer (de motor is volgens hen zeer netjes, ze weten niet waarom hij zo onzuinig is, alle uitgelezen waarden zijn volgens het boekje). Er is al een blik BG 44K ingegaan. Dat is een motorreiniger.
Toch verbruikt de motor 1 liter benzine (ik tank alleen premium benzine) per 8 kilometer. Volgens fuelly.com moet het verbruik minimaal 1 op 20 zijn. Ik schakel netjes tussen de 4k en 6k toeren op en rij rustig. Ook trek ik af en toe flink door om hem schoon te blazen maar dat lijkt niet te helpen: de motor blijft benzine zuipen.
Kunnen jullie met mij meedenken over wat het probleem zou kunnen zijn? Ik zou graag normaal willen rijden en niet van pomp naar pomp. Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie. Ik heb Hans van Wijk (niet persoonlijk) gevraagd om erop te rijden en de motor na te lopen, dat kost ongeveer 100 euro, maar ze konden niets vinden. Ik zal er nogmaals langs kunnen gaan en vragen specifiek naar het verbruik te kijken, misschien ligt het aan de lambda sonde (kreeg ik als tip).
 
Terug
Bovenaan Onderaan