Kawasaki versys 650 deel 4

full
 
Ik wil in 2018 een nieuwe Versys 650 Grand Tourer aanschaffen OF een V-strom 650 XT. Ik heb voor het laatst in 2011 motor gereden. Ik ben mij vast aan het inlezen over de bike's en wil op de komende motorbeursen ook gaan rondkijken. Ik heb vooraf toch een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden wat betreft de Versys 650. In het voorjaar van 2018 ga ik proefrijden en een keuze maken.

- ik ben benieuwd naar het onderhoudsschema van een nieuwe versys 650 grand tourer, bij welke standen moet dit gebeuren, en wat zijn gemiddeld de kosten daarvoor
- Optioneel kan ik nog framesliders toe voegen, ik kan alleen nergens op de site van kawaski vinden waar deze voor dienen. Weet iemand dat hier?
- ik kan op de site geen valbeugels vinden, zijn die voor het model 2017 leverbaar?
- zijn er versys 2017 rijders die inmiddels tegen problemen aanlopen met de bike..
- ik wil een action cam, navigatie en handvatverwarming plaatsen. Kunnen deze accesoires rechtstreeks op de accu worden aangesloten met daartussen een zekering? Ik las namelijk dat bv de navigatie op de kabelboom bij het stuur moet/kan worden aangesloten. Dat laatste wil ik echter niet doen om te voorkomen dat daar storingen kunnen optreden.
 
Ik wil in 2018 een nieuwe Versys 650 Grand Tourer aanschaffen OF een V-strom 650 XT. Ik heb voor het laatst in 2011 motor gereden. Ik ben mij vast aan het inlezen over de bike's en wil op de komende motorbeursen ook gaan rondkijken. Ik heb vooraf toch een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden wat betreft de Versys 650. In het voorjaar van 2018 ga ik proefrijden en een keuze maken.

- ik ben benieuwd naar het onderhoudsschema van een nieuwe versys 650 grand tourer, bij welke standen moet dit gebeuren, en wat zijn gemiddeld de kosten daarvoor
- Optioneel kan ik nog framesliders toe voegen, ik kan alleen nergens op de site van kawaski vinden waar deze voor dienen. Weet iemand dat hier?
- ik kan op de site geen valbeugels vinden, zijn die voor het model 2017 leverbaar?
- zijn er versys 2017 rijders die inmiddels tegen problemen aanlopen met de bike..
- ik wil een action cam, navigatie en handvatverwarming plaatsen. Kunnen deze accesoires rechtstreeks op de accu worden aangesloten met daartussen een zekering? Ik las namelijk dat bv de navigatie op de kabelboom bij het stuur moet/kan worden aangesloten. Dat laatste wil ik echter niet doen om te voorkomen dat daar storingen kunnen optreden.


Als je wilt weten hoe een versys rijd mag je die van mij wel voor een dagje huren.
Is wel model 2008 maar het rijplezier is er niet minder om
 
Ik wil in 2018 een nieuwe Versys 650 Grand Tourer aanschaffen OF een V-strom 650 XT. Ik heb voor het laatst in 2011 motor gereden. Ik ben mij vast aan het inlezen over de bike's en wil op de komende motorbeursen ook gaan rondkijken. Ik heb vooraf toch een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden wat betreft de Versys 650. In het voorjaar van 2018 ga ik proefrijden en een keuze maken.

- ik ben benieuwd naar het onderhoudsschema van een nieuwe versys 650 grand tourer, bij welke standen moet dit gebeuren, en wat zijn gemiddeld de kosten daarvoor
- Optioneel kan ik nog framesliders toe voegen, ik kan alleen nergens op de site van kawaski vinden waar deze voor dienen. Weet iemand dat hier?
- ik kan op de site geen valbeugels vinden, zijn die voor het model 2017 leverbaar?
- zijn er versys 2017 rijders die inmiddels tegen problemen aanlopen met de bike..
- ik wil een action cam, navigatie en handvatverwarming plaatsen. Kunnen deze accesoires rechtstreeks op de accu worden aangesloten met daartussen een zekering? Ik las namelijk dat bv de navigatie op de kabelboom bij het stuur moet/kan worden aangesloten. Dat laatste wil ik echter niet doen om te voorkomen dat daar storingen kunnen optreden.

Ik heb enkele maanden nu het 2017 model, geen problemen mee ondervonden en enkele leuke ritjes mee gemaakt.
Navigatie is bij mij op de accessoire stekker aangesloten, werkt dus op contact.
Officieel moet de Kawa iedere 6000km of eens per jaar voor een beurt, kosten weet ik nog niet :)

Kortom: IK heb geen spijt van mijn aankoop en hoop nog enkele jaren ermee te kunnen rijden.
 
heb vorig jaar in september de versys aangeschaft en heb er nu net 30000 km opgezet met 0,0 problemen. het blok is echt geweldig goed wat al bewezen is in de 1e generatie versys en de er6 modellen. nu bij de 2017 modellen is de nokkenas lichter geworden en zou er ook een slipperclutch op zitten waardoor hij echt veder licht schakelt. en met zijn laag verbruik van 1 op 24 is hij gebruiksvriendelijk voor woon werk en grote toerritten. en de onderhoudsintervallen hou ik op elke 12000km. en was geen probleem met garantie. en als je veel tests bekijkt dan komt hij er veelal toch als beste uit. kortom I LOVE MY VERSYS. grtn
 
Mss de wielen in geplaatst van de versys 300X. Dat zou mss wel een mogelijkheid zijn. Alhoewel de excel wielen veel gebruikt worden in de motorcross wereld dus denk ik dat het zelfbouw is.
@eoghler wat bedoel je met stappen?

Auto correctie op de telefoon. Ik bedoelde wrappen. De tank ring is iets wat ik ook nog wel wil doen, nu steekt ie zo zilver af op de zwarte tank.

Heb je een bepaalde handleiding of iets gevolgd of gewoon proberen en corrigeren?

Beste Eoghlear;

Je moet even een mailtje naar Gebben motoren sturen en vragen of zei de handgrepen nog hebben ik kocht ze daar 6 maanden geleden voor 49,95 Euro nieuw orgineel kawasaki per set,
Ik had hetzelfde met een bagagerek.

Bedankt voor de tip. Zal hun eens contacten.

Heb inmiddels al 2 setjes sw motech valbeugels terug gestuurd. Daar moet iemand op maandagochtend de maten van hebben opgenomen. Iemand ervaring met andere merken of valdoppen?

Paul
 
Laatst bewerkt:
Fehling beugels, deze heb ik er ook op passen prima, je kunt op de foto zien hoe of dat staat.
 
Ik wil in 2018 een nieuwe Versys 650 Grand Tourer aanschaffen OF een V-strom 650 XT. Ik heb voor het laatst in 2011 motor gereden. Ik ben mij vast aan het inlezen over de bike's en wil op de komende motorbeursen ook gaan rondkijken. Ik heb vooraf toch een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden wat betreft de Versys 650. In het voorjaar van 2018 ga ik proefrijden en een keuze maken.

- ik ben benieuwd naar het onderhoudsschema van een nieuwe versys 650 grand tourer, bij welke standen moet dit gebeuren, en wat zijn gemiddeld de kosten daarvoor
- Optioneel kan ik nog framesliders toe voegen, ik kan alleen nergens op de site van kawaski vinden waar deze voor dienen. Weet iemand dat hier?
- ik kan op de site geen valbeugels vinden, zijn die voor het model 2017 leverbaar?
- zijn er versys 2017 rijders die inmiddels tegen problemen aanlopen met de bike..
- ik wil een action cam, navigatie en handvatverwarming plaatsen. Kunnen deze accesoires rechtstreeks op de accu worden aangesloten met daartussen een zekering? Ik las namelijk dat bv de navigatie op de kabelboom bij het stuur moet/kan worden aangesloten. Dat laatste wil ik echter niet doen om te voorkomen dat daar storingen kunnen optreden.

Onderhoud volgens de boekjes is na 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Maar als je veel rijdt is die 6000 beurt grote onzin. Mijne gaat gewoon elke 10.000 km naar de dealer, deed de vorige eigenaar ook en deze jongen ook bij voorgaande motoren.
Verder kun je alles rechtstreeks op de accu aansluiten als je dat persé wilt, dat is je eigen keuze. Het is alleen de vraag of je daar meer of minder kans op storing mee creëert.
 
Mijn Versys heeft laatst bij de onderhoudsbeurt nieuwe remblokken achter gekregen. Sindsdien heeft ie last van aanlopende blokjes, bij met de hand verplaatsen klinkt het als een ouwe Lada. Ook bij licht remmen bij lage snelheden een hoop piep-kraak geluid. Al even mee terug geweest, dealer heeft de boel nagekeken en bood al aan bij blijvende problemen de blokjes te vervangen. Huidige zijn de door Kawa voorgeschreven blokjes, iemand vergelijkbare ervaring en suggestie voor betere blokjes?
 
Mijn Versys heeft laatst bij de onderhoudsbeurt nieuwe remblokken achter gekregen. Sindsdien heeft ie last van aanlopende blokjes, bij met de hand verplaatsen klinkt het als een ouwe Lada. Ook bij licht remmen bij lage snelheden een hoop piep-kraak geluid. Al even mee terug geweest, dealer heeft de boel nagekeken en bood al aan bij blijvende problemen de blokjes te vervangen. Huidige zijn de door Kawa voorgeschreven blokjes, iemand vergelijkbare ervaring en suggestie voor betere blokjes?
Lopen ze iets tegen de remschijven? Misschien remvloeistof vervangen en/of de blokjes iets opschuren met schuurpapier.. Of zijn de remschijven iets krom?
 
Ne passen percect in de lampfitting. Heb deze gemonteerd zonder de neus eraf te halen gwn met twee vingers ijzer klemmetje los gemaakt en vast gemaakt.

Waar ik dan benieuwd naar ben is of je die met ventiator hebt, of die met flapjes. En hoe zit het dan met de stofkaprubberhoesding :? (hoe het ook heet). Ben daar al driftig op naar aan het zoeken, maar kan er nergens een foto oid over vinden.

Als het mij dan duidelijk is, dan gaan ze er zeker te weten ook in. *D
 
Die van mij hebben gwn kleine koelribjes rondom. En de rubber afdek kap kan er terug normaal op.
@eoglher heb gwn de ring eerste helemaal gedemonteerd dan goed ontvet en dan gwn geplakt. De tankring is makkelijk om te doen maar mijn hugger is veel moeiljker. Grtn
 
Lopen ze iets tegen de remschijven? Misschien remvloeistof vervangen en/of de blokjes iets opschuren met schuurpapier.. Of zijn de remschijven iets krom?

Ze blijven iets aanlopen, wat volgens mij vrij normaal is. Een remklauw heeft geen veer oid wat de blokjes helemaal vrij trekt van de schijf.
Schijf is niet krom, remvloeistof is ook gecheckt. Blokjes zijn al met schuurpapier bewerkt ook.
Zal nog een paar keer flink remmen tijdens het rijden, misschien helpt het als ze eens goed heet worden.
 
Beste Eoghlear;

Je moet even een mailtje naar Gebben motoren sturen en vragen of zei de handgrepen nog hebben ik kocht ze daar 6 maanden geleden voor 49,95 Euro nieuw orgineel kawasaki per set,
Ik had hetzelfde met een bagagerek.

Ze vragen nu helaas 59 euro per kant. 118 euro voor een setje. ik laat ze er voorlopig nog even af.

Eerst de sw motech blaze zadeltassen set van mijn hornet verkopen een een setje koffers op de kop tikken.
 
Ze blijven iets aanlopen, wat volgens mij vrij normaal is. Een remklauw heeft geen veer oid wat de blokjes helemaal vrij trekt van de schijf.
Schijf is niet krom, remvloeistof is ook gecheckt. Blokjes zijn al met schuurpapier bewerkt ook.
Zal nog een paar keer flink remmen tijdens het rijden, misschien helpt het als ze eens goed heet worden.

ander merk blokken, misschien dat nog een oplossing...
 
Of de remklauw moet eens goed schoongemaakt worden. Wellicht blijven de zuigers toch iets uitstaan? Met dunnere blokken hoeven ze niet helemaal terug en is er ook meer ruimte voor vuil...
 
Hoi Versys rijders!

Ik lees hier ook even mee, gisteren een 2009 groene versys traveller gekocht.
Moet nog opgehaald en geimporteerd.

beestje is net 2x rond de kerk geweest (9600km) maar in die tijd wel 4x bij de dealer voor een beurt. :D

Hij is nu nog standaard, dus maar eens rustig rondkijken voor handkappen en een ander uitlaatje. Daarnaast wel wat resonanties dus met een paar stukjes rubber maar eens wat proberen.

Al wel 1 vraag, weet iemand welk type dunlops er bij aflevering onder zaten? Ik lees overal over de standaard dunlops, maar nergens welke dit zijn?
 
Hoi Versys rijders!

Ik lees hier ook even mee, gisteren een 2009 groene versys traveller gekocht.
Moet nog opgehaald en geimporteerd.

beestje is net 2x rond de kerk geweest (9600km) maar in die tijd wel 4x bij de dealer voor een beurt. :D

Hij is nu nog standaard, dus maar eens rustig rondkijken voor handkappen en een ander uitlaatje. Daarnaast wel wat resonanties dus met een paar stukjes rubber maar eens wat proberen.

Al wel 1 vraag, weet iemand welk type dunlops er bij aflevering onder zaten? Ik lees overal over de standaard dunlops, maar nergens welke dit zijn?

Welk type weet ik niet, maar als ze net zo oud zijn als de motor, wat best wel zou kunnen met deze km stand, dan zou ik er sowieso een vers setje rubber onder gooien, naar eigen keuze.
En gefeliciteerd met je nieuwe ros, super machine 8-)
 
Hoi Maarten, gefeliciteerd, daar krijg je geen spijt van!
Tegenwoordig zitten op de Versys 650 Dunlops Sportmax D222. Op de ER6N van 2009 van mijn dochter zaten Dunlops, ook iets van D22x (220, 221 of 222, dat weet ik niet meer).
 
Hoi Versys rijders!

Ik lees hier ook even mee, gisteren een 2009 groene versys traveller gekocht.
Moet nog opgehaald en geimporteerd.

beestje is net 2x rond de kerk geweest (9600km) maar in die tijd wel 4x bij de dealer voor een beurt. :D

Hij is nu nog standaard, dus maar eens rustig rondkijken voor handkappen en een ander uitlaatje. Daarnaast wel wat resonanties dus met een paar stukjes rubber maar eens wat proberen.

Al wel 1 vraag, weet iemand welk type dunlops er bij aflevering onder zaten? Ik lees overal over de standaard dunlops, maar nergens welke dit zijn?

Standaard volgens mij de Dunlop D221. Heb ze zelf 3 weken geleden vervangen voor PR4.
Deze zaten er 3 jaar en 9500 km op. Maar ik voelde me er niet goed bij.

De PR4 is een prima band voor goed en slecht weer.
 
Banden zijn nieuwer als de motor, dus zijn ooit wel vervangen. Ben alleen bang dat er gewoon weer dezelfde onder gekomen zijn, waar ik weinig goeds over hoor.

Efin we gaan het zien, anders kost een setje banden me ook niet de kop.
 
Laatst bewerkt:
Banden zijn nieuwer als de motor, dus zijn ooit wel vervangen. Ben alleen bang dat er gewoon weer dezelfde onder gekomen zijn, waar ik weinig goeds over hoor.

Efin we gaan het zien, anders kost een setje banden me ook niet de kop.

Zo'n drama zijn de dunlops ook weer niet, zeker als je niet in de regen rijdt.
Pas als je er andere banden onder hebt merk je dat ze beter zijn :P
 
Ik heb ook de mpr4 gehad zijn goede banden maar rijd nu al zo'n 7000km met roadtec 01 van metzeler en zijn 2x beter als de michelin's zeker voor snel rijden in regen. Vertrek volgende week met versys naar zweden. En daar lekker te camperen. Zal een leuk avontuur worden en gecombineerd met een weekend mx gp in uddevalla. Mss ok nog denemarken en of noorwegen mee pikken zal beetje van de tijd afhangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan