Kawasaki versys 650 deel 4

Regen is bij mij alleen als het me onderweg overvalt, als het voorspeld is ga ik niet met de 2 wieler op pad. Dus dat zou qua banden goed moeten gaan.

Veel plezier in Zweden Wouwer!
 
Laatst bewerkt:
Banden zijn nieuwer als de motor, dus zijn ooit wel vervangen. Ben alleen bang dat er gewoon weer dezelfde onder gekomen zijn, waar ik weinig goeds over hoor.

Efin we gaan het zien, anders kost een setje banden me ook niet de kop.


Ik heb nu ook sinds 3 weken een versys (2017 model) daar zitten ook de standaard dunlops onder. Geven een erg onzeker en zoekerig gevoel tot een gevoel van weinig grip vooral met nat weer en regen, bij mij gaan ze dus zsm omgewisseld worden voor de Bridgestone T30 EVO. Ik rij er dagelijks mee naar mn werk regen of geen regen.
 
Hoi, kan iemand mij helpen met het volgende, de koelvloeistof in het expansievat van mijn Versys 650 uit 2008 borrelt na een half uurtje rijden (kokend geluid). Ik heb de koelvloeistof gelijk maar even vervangen, zonder resultaat! Iemand een idee?

Ook ben ik opzoek naar de juiste NGK bougiedop die past op de bougie NGK CR9EIA-9 weet iemand welke dop van NGK ik dan moet hebben?
 
Hoi, kan iemand mij helpen met het volgende, de koelvloeistof in het expansievat van mijn Versys 650 uit 2008 borrelt na een half uurtje rijden (kokend geluid). Ik heb de koelvloeistof gelijk maar even vervangen, zonder resultaat! Iemand een idee?

Ook ben ik opzoek naar de juiste NGK bougiedop die past op de bougie NGK CR9EIA-9 weet iemand welke dop van NGK ik dan moet hebben?

Ik heb over die borrelende koelvloeistof in oudere topics ook wat gelezen, helaas weet ik niet meer exact waar.


Met bougiedop, bedoel je dan om hem los the halen, de dopsleutel?
Of bedoel je de dop om hem aan te sluiten.

Voor het eerst:
https://static.rad.eu//i/images/omschrijvingen/Image/bougie tabellen/bougiesleutel NL.JPG


Heb zelf voordat de motor uberhaupt geleverd is, al een andere uitlaat besteld, nog ff denken hoe ik dit aan mijn vrouw ga uitleggen :D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, het gaat echt om de dop waarmee de de bougie aansluit zeg maar.

Ik ook in eerdere topics iets gelezen over de radiator dop, wat doet die dop dan zoal? Lijkt mij gewoon een dop met een dikke staaldraad er boven (waarom eigenlijk?) maar zo zimpel is het blijkbaar niet?

Ik heb over die borrelende koelvloeistof in oudere topics ook wat gelezen, helaas weet ik niet meer exact waar.


Met bougiedop, bedoel je dan om hem los the halen, de dopsleutel?
Of bedoel je de dop om hem aan te sluiten.

Voor het eerst:
https://static.rad.eu//i/images/omschrijvingen/Image/bougie tabellen/bougiesleutel NL.JPG


Heb zelf voordat de motor uberhaupt geleverd is, al een andere uitlaat besteld, nog ff denken hoe ik dit aan mijn vrouw ga uitleggen :D
 
Ik heb nu ook sinds 3 weken een versys (2017 model) daar zitten ook de standaard dunlops onder. Geven een erg onzeker en zoekerig gevoel tot een gevoel van weinig grip vooral met nat weer en regen, bij mij gaan ze dus zsm omgewisseld worden voor de Bridgestone T30 EVO. Ik rij er dagelijks mee naar mn werk regen of geen regen.

Hier ook Dunlops onder 2017 model. Volgende banden worden zeker geen Dunlops meer. Had al gelezen dat ze niet echt best zijn en dat klopt.
 
ik rij momenteel op de Michelin Pilot road 4. Prima bandje met een lange levensduur en toch altijd en overal grip. Zelf als je plat door de bochten wilt gaan met de Versys :-)
 
Wat hebben jullie voor zijkoffers op de Versys?
Ik ben op zoek naar een set en heb moeite met inschatten hoe klein/groot de koffers enigzins moeten zijn.
Givi heeft de e22 versie en die zijn 22liter per kant. volgende stap is dan weer 37liter. Ik heb wel een v47 topkoffer die ik er altijd op zou kunnen zetten.
 
Wat hebben jullie voor zijkoffers op de Versys?
Ik ben op zoek naar een set en heb moeite met inschatten hoe klein/groot de koffers enigzins moeten zijn.
Givi heeft de e22 versie en die zijn 22liter per kant. volgende stap is dan weer 37liter. Ik heb wel een v47 topkoffer die ik er altijd op zou kunnen zetten.


Heb zelf geen zijkoffers maar wel de topkoffer van Givi, trekker outback. Erg blij mee voor dagelijks woon/werk verkeer om mn laptop etc in te vervoeren. Een tip: je onderschat al snel de grootte van die koffers dus kijk goed naar de afmetingen.

Hoe ik het gedaan heb: Met een kartonnen doos de koffer nabootsen met dezelfde afmetingen en dan erin stoppen wat ik dagelijks wil meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, kan iemand mij helpen met het volgende, de koelvloeistof in het expansievat van mijn Versys 650 uit 2008 borrelt na een half uurtje rijden (kokend geluid). Ik heb de koelvloeistof gelijk maar even vervangen, zonder resultaat! Iemand een idee?

Ik moet gelijk aan je fan denken. Was bij mijn Versys destijds ook het geval, eveneens een 2008...

Krijg het vermoeden dat je fan niet of niet op tijd aanslaat. Dus daar moet je ff naar kijken... ;)
 
Bedankt voor je reactie! De fan slaat wel aan, maar wanneer is het op tijd vraag ik mij af? overigens best prijzig zo'n fan met z'n €460!

Ik moet gelijk aan je fan denken. Was bij mijn Versys destijds ook het geval, eveneens een 2008...

Krijg het vermoeden dat je fan niet of niet op tijd aanslaat. Dus daar moet je ff naar kijken... ;)
 
Nog steeds opzoek naar de juiste NGK bougiedop die past op de bougie NGK CR9EIA-9 weet iemand welke bougiedop van NGK ik dan moet hebben?


Als niemand je hier kan helpen kan je het beste met een webshop bellen of de fabrikant die weten dat meestal.
 
[b
Hier ook Dunlops onder 2017 model. Volgende banden worden zeker geen Dunlops meer. Had al gelezen dat ze niet echt best zijn en dat klopt.

Heb nu dik 5.500 km met de Dunlops gereden (overwegend op droge weg), en ze zijn mij tot nu toe reuze meegevallen, ik vind ze in ieder geval niet echt slecht! Niet zoekerig of zo en voldoende stabiel. In snellere en krappe bochten heb ik wel af en toe het gevoel dat het achterwiel ietsje gaat glijden, maar tot nu toe niet verontrustend. Ik heb me er in de Dolomieten in ieder geval prima mee vermaakt (heen- en terugreis stond de motor op een aanhanger, dus geen snelwegkilometers).
Op de achterband zit geen enkel 'schaamrandje' meer, maar vreemd genoeg, op de voorband wel, een rand van zelfs ca. 1,5 cm. Op de voor- en achterband zit nog ongeveer 3 mm profiel. De achterband zal dus eerder op zijn (maar dan vervang ik ook gelijk de voorband). De volgende set wordt denk ik de Metzeler Roadtec 01.
 
@snah heb ook de roadtec 01 en ze bevallen me super. de versys staat klaar om morgen naar zweden te vertrekken. lekker wild kamperen daar omdat het toch mag. grtjs volgende week dinsdag zal ik wss terug in het land zijn morgen een eerste overnachting in denemarken. *O* grtjs
 
Thx. Ja hoor en heb zelfs mijn zijtassen niet bij me. Enkel topkoffer V47 rolbag van 40l waterproof en tanktas van 25l.
En heb 2 persoons tent bij campeerstoeltje,kookpitje potten en pannen bestek, allerlei kleding, eten voor 4 dagen.slaapmatras inflatable enz... grtjs.
 
Heb nu dik 5.500 km met de Dunlops gereden (overwegend op droge weg), en ze zijn mij tot nu toe reuze meegevallen, ik vind ze in ieder geval niet echt slecht! Niet zoekerig of zo en voldoende stabiel. In snellere en krappe bochten heb ik wel af en toe het gevoel dat het achterwiel ietsje gaat glijden, maar tot nu toe niet verontrustend. Ik heb me er in de Dolomieten in ieder geval prima mee vermaakt (heen- en terugreis stond de motor op een aanhanger, dus geen snelwegkilometers).
Op de achterband zit geen enkel 'schaamrandje' meer, maar vreemd genoeg, op de voorband wel, een rand van zelfs ca. 1,5 cm. Op de voor- en achterband zit nog ongeveer 3 mm profiel. De achterband zal dus eerder op zijn (maar dan vervang ik ook gelijk de voorband). De volgende set wordt denk ik de Metzeler Roadtec 01.



Het is niet abnormaal hoor dat je vanachter geen schaamrandje meer hebt en van voor nog wel , ik rijd tamelijk veel op circuit met een racer en als ik pirelli's gebruik heb ik van voor ook nog een schaamrandje van een 7mm , leg ik er michelin's op dan heb ik geen schaamrandje , hangt volledig van de voorband af hoe die ontworpen is . Je kan dat schaamrandje desnoods wel verkleinen aan de voorkant door bvb 200g minder druk in je voorband te zetten
 
Dit is mijn verblijf plaats voor enkele dagen. Grtjs. :) :Y
full
 
Ik heb over die borrelende koelvloeistof in oudere topics ook wat gelezen, helaas weet ik niet meer exact waar.


Met bougiedop, bedoel je dan om hem los the halen, de dopsleutel?
Of bedoel je de dop om hem aan te sluiten.

Voor het eerst:
https://static.rad.eu//i/images/omschrijvingen/Image/bougie tabellen/bougiesleutel NL.JPG


Heb zelf voordat de motor uberhaupt geleverd is, al een andere uitlaat besteld, nog ff denken hoe ik dit aan mijn vrouw ga uitleggen :D

Ik heb dit op mijn eerste Versys ook gehad. Werd steeds erger en op een zeker moment gooide hij er na elke rit een hele hoop koelvloeistof uit. Weggebracht naar de dealer en niks gevonden. Uiteindelijk na lang zoeken op het Engelse forum een oplossing gevonden. Blijkbaar kan dit komen door een defecte radiator dop. Ik heb toen de radiator dop vervangen en het probleem was opgelost.
 
Helaas heb ik mijn nieuwe aanwinst weer te koop staan. De motor is prima in orde, het probleem zit bij mij. Ik merk dat ik sinds mijn ongeval niet meer ontspannen en relaxed kan rijden. Er is teveel angst. Het feit dat een goede bekende van me vol in de flank is aangereden afgelopen week door een dronken bestuurder (gewoon overdag) helpt ook niet mee.

Ik merk dat ik het plezier mis en vooral bezig ben met angst. Dit haalt de lol er wel van af.
Dus helaas ga ik weer afscheid nemen van mijn Versys. Ik weet niet of er hier toevallig nog gegadigden zijn?

http://www.motorshopper.nl/advertentie/77190/Kawasaki-Versys/Kawasaki-Versys-650-2007.html
 
Jammer voor je, maar als je er geen lol meer in hebt is het wel een begrijpelijke keuze.

Succes met de verloop !!
 
Dit is mijn verblijf plaats voor enkele dagen. Grtjs. :) :Y [afbeelding]

Wow nice, back to basic... Dit zijn echt van die dingen die ik mooi vindt bij een ander. Leuk om te zien, maar ik prefereer een leuke B&B zegmaar...

Vandaag de Versys opgehaald, banden nog ff gechecked en ze zijn vervangen voor roadsmarts (1). Dus de D221 is er gelukkig niet weer onder gekomen bij de vorige eigenaar.

Morgen (in de stromende regen waarschijnlijk) RDW keuren, hopenlijk is de wachtrij beperkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan