Kawasaki versys 650 deel 4

https://we.tl/qgnhnKQeTu

@MaartenP, bij deze een linkje *D Het is maar een weekje beschikbaar vanaf nu.

Voor een ieder ander die hier ook interesse heeft, mag hier ook uiteraard gebruik van maken hoor ;)


super bedankt! :t


edit, er zal zeker veel overeenkomen, maar mocht iemand hem hebben voor de 1e generatie (2007-2009) dan houdt ik mij zeker aanbevolen. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mijn vering wat comfortabeler zetten, maar de haak voor de veervoorspanning van de achterveer springt er telkens af.


Sommige laten op die haak een klein puntje lassen.
Dan werkt ie wel goed.

Veerspanhaakversys.jpg
 
Laatst bewerkt:
vandaag lekker door de modder gaan ploeteren(offroaden) in noord brabant. was lekker modderig. *D
full
 
Hoi, ben aan het overwegen om mijn trouwe oude africa twin in te ruilen voor een versys. Waar moet ik op letten, hoeveel kilometers verdragen ze...? Eerste model of tweede model? Kun je ermee reizen?
Alvast bedankt!
 
de versys vind ik persoonlijk een goede reismotor ben er onlangs nog met naar zweden gereden zonder problemen. en de terug weg heb ik op 15u en 1300km gereden zonder fysieke klachten. ik heb het 2015 model. plus zijn erg zuinig in verbruik. en de blokjes hebben zich al perfect bewezen in vele Kawasaki motoren ze zijn echt heel betrouwbaar. zou zeggen ga eens proefrijden en ervaar zelf de rijeigenschappen. grtjs
 
Hoi, ben aan het overwegen om mijn trouwe oude africa twin in te ruilen voor een versys. Waar moet ik op letten, hoeveel kilometers verdragen ze...? Eerste model of tweede model? Kun je ermee reizen?
Alvast bedankt!

Modellen verschillen technisch weinig, met name uiterlijke verschillen

Denk als je van een AT komt dat de versys aangenaam licht is en heerlijk voor op de straat, echter voor het beter offroaden denk ik dat je dan wel te kort komt. staat gewoon op 17" straatwielen.

Echter zie hierboven dat je hem wel vies kan maken O-)
 
Geen idee of hij looiger en zwaarder geworden is.
Persoonlijk vind ik het een hele licht handelbare fiets, zeker tov een GS :)
Ik heb een 2017 model.
 
Laatst bewerkt:
Er is zelfs een mechanische upgrade op het 2017 model Er is een lichtere krukas gemonteerd en heeft een slipperclutch Volgens mijn dealer. Het 2e model heeft enkele pk'tjes meer tegen over de eerste generatie. En wat betreft het allroaden het kan wel met de versys door zijn lage gewicht. Maar de gs of at zijn idd wel beter voor het super zware offroad gebeuren. Grtjs
 
De test die ik las ging over de Versys 650 SE van 2017.

Daarin beschreef men dat de Versys tot aan de update van 2014/15 een lichte, speelse fiets was, die daardoor echter minder goed verkocht dan de zwaardere, stabiele VStrom.

Met de update werd ook de Versys mooier, maar stuurde hij ook wat zwaarder en lomer en verkocht-ie als zoete broodjes.

Bij de recente test van de jongste versie van 2017 merkte de journalist dat de Versys opnieuw een stuk lolliger reed, bijna zoals de pre-facelift 2014/2015 versies.

Ziezo, ik ben dus blij een optie op een 2013 exemplaar te hebben genomen .

"Speels" is my middle name... :+
 
@slijkmoto ga je nu mee doen met de allroad rit dit jaar? Kunnen dan mss samen rijden want ik ben voorrijder. Grtjs
 
Zeer aanlokkelijk , Wouwer, maar ik zit met een serieuze praktische beperking : boekhoudkundig is de Versys UITSLUITEND bestemd voor beroepsgebruik.

Tenzij ik er dus een professionele draai aan kan geven, kan ik hem niet voor de pure lol gebruiken.... -O-
 
Zo de eerste 300km met de versys gemaakt! We worden snel vriendjes.

Laser uitlaat maakt wel echt een bak herrie. Denk dat ik nog ff op zoek ga naar andere db killers
 
Heb gisteren de route gaan verkennen op halve slicks en ging prima.

Jij zal moediger dan ik zijn op het onverharde.... met mijn Franse KTM ENDURO 690 ben ik wat meer mans, maar dat ding weegt de helft van een GS, staat op noppen en zijn plastic kost de wereld niet als-ie toch eens tegen de korst gaat .

Btw, ik heb net mijn optie mét voorschot op de geplande aankoop van de bewuste Versys 650 geannuleerd : de Waalse verkoper met Arabische naam bleek "mijn" motor op het internet te blijven aanbieden en op geïnteresseerde vragen te antwoorden dat hij nog steeds te koop stond mét opgave van een hogere prijs.

Ook bleek uit het uiteindelijk verkregen chassisnummer dat de motor in werkelijkheid van het jaar 2011 dateerde, ipv het opgegeven 08/2013.

Ik zal me dus maar tot een beroepsverkoper mét garantie wenden.... zucht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan