Kawasaki versys 650 deel 4

heren is er iemand van jullie die met de 650 al eens honderde km's maakt op de autosnelweg , bvb om op vakantie te gaan ? welke constante snelheid kan je dan aanhouden zonder dat je het motorblokje aan het forceren bent ? iemand ervaring hiermee ?

Laatst uit Duitsland een hele tijd zo rond de 150-160 gereden. Geen probleem hoor, blokje is gebouwd om toeren te draaien. :Y
 
Zo heb ik het ook gedaan, helaas beetje vergeten foto's te maken/ plaatsen... :$
Alleen heb ik er iets meer ringen tussen.
Ik wil er alleen nog een andere ruit op, die iets hoger is zodat ik zonder dat stomme spoiler gevalletje kan rijden, die vind ik maar niks.
Ik zoek een ruit die een beetje gebogen is naar achter, bol ipv. hol zeg maar. Kan ik alleen niet vinden... B|


Ik had het idee dat bij meer ringen, ik het zwarte kuipkapje niet meer terug zou kunnen plaatsen. Voor m'n gevoel was dit het maximale.
 
Ik had het idee dat bij meer ringen, ik het zwarte kuipkapje niet meer terug zou kunnen plaatsen. Voor m'n gevoel was dit het maximale.


Als ik me niet vergis zitten er een m8 moer en 2 m6 sluitringen onder. Daar komt nog wel een keer iets netters voor in de plaats.
Ben aan het kijken of er niet een verstelbaar iets te maken is. :P
 
heren is er iemand van jullie die met de 650 al eens honderde km's maakt op de autosnelweg , bvb om op vakantie te gaan ? welke constante snelheid kan je dan aanhouden zonder dat je het motorblokje aan het forceren bent ? iemand ervaring hiermee ?


@edraket ik ben onlangs naar zweden geweest en op de duitse autobahn heb ik waar er geen snelheidsbeperking was het gas stevig open gedraaid. reed ik zo een constante snelheid van 150 a 160 km/h met bagage erop. en in het terugkomen heb ik zelfs een half uurtje tegen de net geen 10000 toeren gezeten. dus de versys blok kan heel wat af. maar als je rond de 6500 of 7500 tpm zit ga je de blok zekers niet overbelasten. mvg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Maarten, ik heb de originele twee sets met killers erbij. Een set lange killers van ongeveer 10 cm (E-keur) die er nu in zit en een set sport killers van ongeveer 5 cm. Diameters zijn hetzelfde volgens mij. Mocht ik hem een keertje los hebben dan meet ik het na voor je. Vanwaar jouw vraag, heb je er maar één set bij gekregen?


Ik heb er 1 set van ca. 5cm lang bij gekregen. En 1 set met alleen de buitenste hulzen. Dus zonder buisjes erin gelast zegmaar.

Heb nu zelf de korte set verlengd, omdat het anders echt een bak herrie was.
Maar zelfs nu vindt ik het nog erg veel lawaai.

Reed op mijn SV met een Yoshimura pijp zonder E-keur en die was een stuk stiller.
Dus ben nu aan het zoeken hoe ik de laser acceptabel kan krijgen.

Heb je toevallig binnenin de eerste demper gekeken (dus niet de eindstukken) Zit daar iets van dempingswol ofzo in?

Fototje van hoe ze er nu uitzien:
full
 
bedankt voor jullie reaktie mannen , nog wel 1 vraagje , weet er iemand hoeveel toeren ie draait tegen bvb 150 km/u in 6e versnelling met originele vertanding ? of op een andere snelheid 120 of 130 km/u , dan reken ik het verder zelf wel even uit ( zolang het maar in 6de versnelling is )
 
Hoi Maarten,

Ik heb effe een dempertje los gemaakt voor je. De lange killers zijn 8 cm lang, de korte zijn 6 cm lang. Het middenpotje is helemaal leeg.

Groeten Jasper
 
Hoi Maarten,

Ik heb effe een dempertje los gemaakt voor je. De lange killers zijn 8 cm lang, de korte zijn 6 cm lang. Het middenpotje is helemaal leeg.

Groeten Jasper

Super bedankt!

Diameter kort en lang is hetzelfde?

Ben ik erg mee geholpen :t
 
Hey mensen.
Ik had een triumph tiger 1050 maar die heb ik verkocht.
Ik ga nu kijken naar eem versys 650 vanaf 2015. Ik twijvel alleen tussen 3 motoren.

Kawa 650 uit 2017 met 350km op de teller zonder accesoires. (7000,-)
Zilver bruin.

Kawa 650 uit 2015 met 10000km alle accesoires. Zijkoffers etc zonder topkoffer (€7500,-)
Zwart

Kawa 650 uit 2015 met 25000km. Ook alle accesoires zonder topkoffer €6700,-

Wat zouden jullie doen?
Alle extra accesoires kosten een behoorlijke duit voor b.v de eerste keuze. Maar deze is wel nieuw.

Zijn dat dealer prijzen? Ieder geval naar de km standen zou ik niet kijken eerder naar onderhoud historie. Ik heb zelf met mijn Er6 uit 2010 48.000km probleemloos gereden. Nu met mijn 2 versys ook zo'n 30.000km probleemloos. Extra's zijn kostbaar om te kopen.
 
Zijn dat dealer prijzen? Ieder geval naar de km standen zou ik niet kijken eerder naar onderhoud historie. Ik heb zelf met mijn Er6 uit 2010 48.000km probleemloos gereden. Nu met mijn 2 versys ook zo'n 30.000km probleemloos. Extra's zijn kostbaar om te kopen.

Inderdaad!

Toen ik ging kopen heb ik op 2 demo's gereden beide uit 2017. De een was helemaal afgeragd en reedt erg ongemakkelijk, de ander was helemaal in orde. Ligt eraan hoe men ermee omgaat en onderhoud doet.
 
Hey mensen.
Ik had een triumph tiger 1050 maar die heb ik verkocht.
Ik ga nu kijken naar eem versys 650 vanaf 2015. Ik twijvel alleen tussen 3 motoren.

Kawa 650 uit 2017 met 350km op de teller zonder accesoires. (7000,-)
Zilver bruin.

Kawa 650 uit 2015 met 10000km alle accesoires. Zijkoffers etc zonder topkoffer (€7500,-)
Zwart

Kawa 650 uit 2015 met 25000km. Ook alle accesoires zonder topkoffer €6700,-

Wat zouden jullie doen?
Alle extra accesoires kosten een behoorlijke duit voor b.v de eerste keuze. Maar deze is wel nieuw.

Alle accesoires is een ruim begrip, waar doel je precies op?

ABS is standaard tegenwoordig op de versys toch? Dus zullen alle 3 hebben?

Dan zou de 2017 versie de voorkeur hebben prijstechnisch lijkt me, maar wel ff checken of het geen afgeragde demo is. Nou zal dat meestal bij een Versys wel mee vallen, maar een sportfiets zou ik niet snel als ex-demo of verhuur kopen.
 
bedankt voor jullie reaktie mannen , nog wel 1 vraagje , weet er iemand hoeveel toeren ie draait tegen bvb 150 km/u in 6e versnelling met originele vertanding ? of op een andere snelheid 120 of 130 km/u , dan reken ik het verder zelf wel even uit ( zolang het maar in 6de versnelling is )

Ik weet niet of er bij mij de originele vertanding op zit maar vanochtend was het bij 5000 toeren exact 115 op de teller. :]

Of de teller of toerenteller een juiste waarde aangeven weet ik niet |(
 
De km teller liegt 4 km/h als je 54 rijd je werkelijk 50km/h das mijn ervaring.

Mijne wijkt ongeveer 8% af geloof ik. Bij 108 op de teller rijdt ik 100 op de gps.
Dus dit is hetzelfde als wat jij aangeeft.

Hangt natuurlijk van de omtrek van je banden af, dus iets verschil per merk/maat/staat hoort erbij.

Toerenteller zal ook wel iets afwijken, maar of dat erg van belang is lijkt me niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof idd graag dat de teller redelijk enthousiast is.

Geen GPS op de motor maar met 108 op de teller in de auto rij ik meestal net iets harder dan het andere verkeer en dat is 102-103 op de GPS. (Na meetcorrectie 100)

Met 108 op de Versys komt het meeste mij nog voorbij.
Ik heb er overigens een setje mpr4 op zitten in de standaard maat.
 
Toerenteller zal ook wel iets afwijken, maar of dat erg van belang is lijkt me niet.

De oorspronkelijke vraag was hoe hard rij je bij welk toerental in zijn 6.
Als dan zowel de teller als het toerental afwijkt weet je eigenlijk nog niets...
 
De oorspronkelijke vraag was hoe hard rij je bij welk toerental in zijn 6.
Als dan zowel de teller als het toerental afwijkt weet je eigenlijk nog niets...


Jawel je weet ongeveer hoeveel toeren je maakt bij welke snelheid :+

Alleen niet zo heel precies :P
 
Kom er vandaag achter dat mijn kawa op 35kw staat... :+ En dat pas na een jaar. |( Heeft iemand een idee hoe dat aangepast wordt naar vol vermogen en hoe duur dat ongeveer Is?
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen.
Ik ga zaterdag hoogstwaarschijnlijk de z.g.a.n versys kijken/kopen.
Kwa accesoires zit er niks op.
Ik wil denk ik een kofferset.
Ik heb nog zo'n softcase kofferset met beugels liggen van givi. Die kan ik erop maken. Alleen zit ik dan met die lelijke kofferbeugels. Maargoed. Das ff sparen denk ik.

De accessoires die ik er graag op wil.
Handkappen.
Getint(hoger) ruitje.
Tankpat sticker.
Iets van een plaat ofzo waarop ik een topkoffer kan plaatsen.

En mischien een uitlaat.
Past een uitlaat van een er6n ook op de versys?
 
Ik heb zopas een kale 6/2015 Versys gekocht met 2.770 km en 2 jaar garantie.

Ik laat er op plaatsen :

- Oxford verwarmde handvatten
- handkappen
- SW-Motech middenbok
- tankpad
- GPS steun en cradle
- GIVI 46 l topcase en -steun

En daarmee gaan we de hort op... :Y
 
Ik heb zopas een kale 6/2015 Versys gekocht met 2.770 km en 2 jaar garantie.

Ik laat er op plaatsen :

- Oxford verwarmde handvatten
- handkappen
- SW-Motech middenbok
- tankpad
- GPS steun en cradle
- GIVI 46 l topcase en -steun

En daarmee gaan we de hort op... :Y

2 jaar oud, zo weinig km's, en 2 jaar garantie. Klinkt als een leuke deal. :Y
Gefeliciteerd *O*
 
Hey mensen.
Ik ga zaterdag hoogstwaarschijnlijk de z.g.a.n versys kijken/kopen.
Kwa accesoires zit er niks op.
Ik wil denk ik een kofferset.
Ik heb nog zo'n softcase kofferset met beugels liggen van givi. Die kan ik erop maken. Alleen zit ik dan met die lelijke kofferbeugels. Maargoed. Das ff sparen denk ik.

De accessoires die ik er graag op wil.
Handkappen.
Getint(hoger) ruitje.
Tankpat sticker.
Iets van een plaat ofzo waarop ik een topkoffer kan plaatsen.

En mischien een uitlaat.
Past een uitlaat van een er6n ook op de versys?

Lelijke kofferbeugels kan best meevallen. Als je zoals de meeste mensen 1 of 2 keer per jaar met tassen of koffers rijdt haal je ze er toch gewoon af?
Als je ze veel gebruikt wordt het een ander verhaal...
Die uitlaat durf ik niet te zeggen, maar het ligt wel voor de hand dat het past...
 
Ik heb zopas een kale 6/2015 Versys gekocht met 2.770 km en 2 jaar garantie.

Ik laat er op plaatsen :

- Oxford verwarmde handvatten
- handkappen
- SW-Motech middenbok
- tankpad
- GPS steun en cradle
- GIVI 46 l topcase en -steun

En daarmee gaan we de hort op... :Y

Gefeliciteerd. Topcase om pizzas te bezorgen ?

😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan