Kawasaki versys 650 deel 4

Wat is je advies met je ervaringen?
ik vind het zonde van mijn geld om een nieuwe uitlaat te kopen terwijl de huidige nog prima is. €650 voor een iets anders klinkende motor is veel geld. Dan zou ik eerder een betere versterker of boxen voor thuis kopen.

Maar ieder zijn voorkeur.
 
ik vind het zonde van mijn geld om een nieuwe uitlaat te kopen terwijl de huidige nog prima is. €650 voor een iets anders klinkende motor is veel geld. Dan zou ik eerder een betere versterker of boxen voor thuis kopen.

Maar ieder zijn voorkeur.

Zelfs wanneer je de centen aan je motor wil besteden, zijn er m.i. andere prioriteiten dan een blèrpijp : LED-verstralertjes of een goeie GPS..

Ook weer erg persoonlijk, maar ik ben geen fan van aftermarketuitlaten : ze zijn meestal nadelig voor het vermogen en de gezondheid van je motor, ze zijn meestal storend luid en de gewichtswinst speelt weinig rol bij een al bij al zware motor als de VERSYS.

Sowieso zijn ze buitensporig duur....
 
Zelfs wanneer je de centen aan je motor wil besteden, zijn er m.i. andere prioriteiten dan een blèrpijp : LED-verstralertjes of een goeie GPS..

Ook weer erg persoonlijk, maar ik ben geen fan van aftermarketuitlaten : ze zijn meestal nadelig voor het vermogen en de gezondheid van je motor, ze zijn meestal storend luid en de gewichtswinst speelt weinig rol bij een al bij al zware motor als de VERSYS.

Sowieso zijn ze buitensporig duur....

Heb het 2e pakket, dus met mistlampen. Rider 400 zet ik over van mijn Tenere. Met mount op het stuur. Verder een kettingsmeer systeem en vervanging van de fabrieksbanden voor pilot Road 4. Natuurlijk heeft een uitlaat geen hoge prioriteit. Maar geluid is wel een toegevoegde beleving van het motorrijden moet ik zeggen. Maar het gaat ook om inspiratie voor de toekomst, hij zit er niet een dag na aanschaf op.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs wanneer je de centen aan je motor wil besteden, zijn er m.i. andere prioriteiten dan een blèrpijp : LED-verstralertjes of een goeie GPS..

Ook weer erg persoonlijk, maar ik ben geen fan van aftermarketuitlaten : ze zijn meestal nadelig voor het vermogen en de gezondheid van je motor, ze zijn meestal storend luid en de gewichtswinst speelt weinig rol bij een al bij al zware motor als de VERSYS.

Sowieso zijn ze buitensporig duur....


Dat je motor er beter door gaat lopen en dergelijke beweringen is idd larie en apekool. Al beweren de fabrikanten natuurlijk anders :P
Het grootste bezwaar vind ik dat je er overlast mee veroorzaakt. Er zit echt niemand te wachten op weer een motor met een bult lawaai, gevolg is dat er weer dijkjes afgesloten gaan worden etc...
Dus dan kan ik er niet meer langs omdat er weer een horde herrieschoppers is langsgekomen :(
Van mij mag de hele handel in vervangings uitlaten verboden worden, en meer controle op lawaai vind ik ook best O-)
Maar goed, da's mijn mening he 8-)
Overigens maakt mijne meer ruim 40000 km. op de teller meer geluid dan een nieuwe, dus je pijp wordt vanzelf "beter" ;)
 
Dat je motor er beter door gaat lopen en dergelijke beweringen is idd larie en apekool. Al beweren de fabrikanten natuurlijk anders :P
Het grootste bezwaar vind ik dat je er overlast mee veroorzaakt. Er zit echt niemand te wachten op weer een motor met een bult lawaai, gevolg is dat er weer dijkjes afgesloten gaan worden etc...
Dus dan kan ik er niet meer langs omdat er weer een horde herrieschoppers is langsgekomen :(
Van mij mag de hele handel in vervangings uitlaten verboden worden, en meer controle op lawaai vind ik ook best O-)
Maar goed, da's mijn mening he 8-)
Overigens maakt mijne meer ruim 40000 km. op de teller meer geluid dan een nieuwe, dus je pijp wordt vanzelf "beter" ;)

Maar hier ga je ervan uit dat een vervangingsexemplaar per definitie meer lawaai maakt. Met DB killer en E keur is het geluid donkerder, en zwaarder zonder meer lawaai.
 
Maar hier ga je ervan uit dat een vervangingsexemplaar per definitie meer lawaai maakt. Met DB killer en E keur is het geluid donkerder, en zwaarder zonder meer lawaai.

Nee, da's niet zo, daar heb je gelijk in. Maar ik rij nogal eens in groepsverband, en dan komt het meer dan eens voor dat de killers er bij diverse clubgenoten niet in zitten. De verleiding is groot... :')
Ik snap het ook best wel hoor, soms klinkt het lekker, maar je doet het dan wel alleen voor jezelf. Ik woon hier vlakbij de Ijsselmeerdijk, en de mensen die daar wonen denken er toch echt anders over. Op een mooie zondagmiddag als nummer 500 komt langsknallen ben je er wel zat van.
Leven en laten leven he, ik een beetje minder herrie, maar dan wel overal mogen rijden graag 8-)
 
Iedereen nog in winterslaap? Rustig topic momenteel, ik zag veel nieuwe Versys topics geopend worden maar dat zijn rijders die niet meer actief zijn? Nog een week, dan kan ik mijn nieuwe motor halen!
 
Laatst bewerkt:
nope niet de special green , het is wel een super mooie kleur maar na 28 jaar spuiter weet ik dat je van die kleur ver moet vandaan blijven .
Ik ben voor de special edition metalic kleur gegaan met de bestickering van 2017 en de grand tourer versie
 
Iedereen nog in winterslaap? Rustig topic momenteel, ik zag veel nieuwe Versys topics geopend worden maar dat zijn rijders die niet meer actief zijn? Nog een week, dan kan ik mijn nieuwe motor halen!
nee hoor, ik rij gewoon door.
Net nog mijn sleutel weer recht gemaakt. Ging nogal lastig in en uit het slot.
 
nope niet de special green , het is wel een super mooie kleur maar na 28 jaar spuiter weet ik dat je van die kleur ver moet vandaan blijven .
Ik ben voor de special edition metalic kleur gegaan met de bestickering van 2017 en de grand tourer versie
Ik had hier al wel van gehoord. Ik heb besloten er toch voor te kiezen, met voorzichtige behandeling blijft het knap heb ik mij laten wijsmaken. En anders gaat er een plasti dip overheen. Zoveel kleurdelen zijn het niet.

Verder het tour+ pakket, dus alles behalve topkoffer en 12 v aansluiting. Wel een Osco erbij en meteen led lampen dimlicht. En de fabriek af banden laten wisselen voor Pilot Road 4, goede ervaring mee met 2 vorige motoren.
 
Laatst bewerkt:
zojuist even de spulletjes besteld om hem een beurtje te geven ergens de komende weken, dan kan hij fris het seizoen in.
 
Ik moet ook nog wachten op een paar kleurdelen van de koffers. Die komen in april pas. Dus nu rij ik gewoon lekker zonder koffer! Hij staat nog wel in de schuur met een voorzichtige 300km op de teller.
vind het nog zonde om met pekel op de weg te rijden en de spaarzame dagen dat het wel mooi weer was kon ik weer net niet!

En over de kleur denk ik er ook zo over. In het ergste geval een plastidip of laten wrappen. Zo veel onderdelen zijn het niet. Mijn matzwarte zag er na 3 jaar in ieder geval nog als nieuw uit en daar reed ik met weer en wind op. En die werd bijna wekelijks gewassen.

Die 12v kan je gewoon via Ali of Bol.com bestellen voor 12 euro. En je monteert hem ook in 12 minuten. :9

De special green? Hadden ze bij jou wel de kleurdelen op voorraad? Daar is bij mij het wachten op.
 
Laatst bewerkt:
Verder het tour+ pakket, dus alles behalve topkoffer en 12 v aansluiting. Wel een Osco erbij en meteen led lampen dimlicht. En de fabriek af banden laten wisselen voor Pilot Road 4, goede ervaring mee met 2 vorige motoren.

Ik ben wel benieuwd, wil eigenlijk ook LED dimlicht. Maar heb het idee dat het niet het ene lampje in en het andere lampje uit is... ben benieuwd wat er in gaat en of het te doen is... (montage en kosten)
 
Is het wel, 120 euro voor groot- en dimlicht en 2 stadslichtjes. Zit er zo in en dan zijn al je lampen wit. En je spanningsregelaar heeft een makkelijk leven.
 
Kan wel janken. Banden net 200 km oud, kom ik vandaag thuis, zit er een nietje in mijn band.
Nietje er uit getrokken en ja hoor, de band loopt langzaam leeg :(

full
 
Kan wel janken. Banden net 200 km oud, kom ik vandaag thuis, zit er een nietje in mijn band.
Nietje er uit getrokken en ja hoor, de band loopt langzaam leeg :(

[afbeelding]

Hmmm klote ja...

Hieronder volgt de discussie of je er wel of niet een prop in moet doen })

Die volgt namelijk altijd bij dit soort plaatjes.
 
Dat is ruk, maar een prop is prima. Maak je geen zorgen over klapbanden, volgens mij gebeurt dat niet bij tubeless. Of je kiest voor een band naar keuze, de fabrieks is redelijk maar er zijn betere keuzes.
 
dit waren al niet meer de fabrieksbanden, maar mooie pilot 5.


zit te twijfelen of ik niet eens die ride on tire protectie er in moet doen. is nu al mijn tweede band die binnen no time lek is.


Dat is ruk, maar een prop is prima. Maak je geen zorgen over klapbanden, volgens mij gebeurt dat niet bij tubeless. Of je kiest voor een band naar keuze, de fabrieks is redelijk maar er zijn betere keuzes.
 
Road 5 van Michelin? Dan zeker een prop erin! Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad, die protectie zou ik laten zitten. Woon je in een wijk in aanbouw met al die lekke banden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan