Opknapper, wat heb ik ? En wat doe ik ermee?

Turbo-Dreams

Rookie
11 sep 2016
12
0
Limburg Belgie
Hey allemaal,

Aangezien dit mijn eerste bericht hier is, zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Danny, 29 en woon in Limburg Belgie.
Hou van alles met een verbrandingsmotor, en sleutel ook heel graag aan van alles.

Laatst de vraag gekregen om een pitbike rijdende te krijgen voor iemand.
Nog nooit gedaan, maar leuke uitdaging. Blijk wel al meteen wat hulp nodig te hebben.

Deze vandaag dus opgehaald.
Lijkt mij iets chinees, identieficatieplaatje verteld hetvolgende :
Model : D5 (CM89)
Year 2012

Probleem met de Pitbike is de koppeling waarschijnlijk.
Motor start, en rijdt, maar koppelt niet.
Waar moet ik het hierin gaan zoeken ? Koppelingskabel lijkt genoeg te trekken.

Welke olie moet in de motor, en hoeveel ?

Voorband is lek, kan hier gewoon een binnenband in ?

Alvast bedankt! :)
full
 
chinees imitatieblokje van een Honda ss50 .Volgens mij zit de koppelingskabel of hevel verkeerd.

Het metalen plaatje wat de koppeling bedient met moertje en schroefpennetje in het blok zit nu schuin zodat het mechanisme niet werkt. De bedoeling is dat het pennetje de koppeling indrukt.

Plaatje recht zetten koppeling opnieuw afstellen en gaan..smeer gelijk dat heveltje ook even
 
Bedankt voor je reactie motojoto
Maar heb uiteraard dat heveltje correct geplaatst, helaas zonder succes.

zit de kabel ook goed nu? Als alles goed werkt trekt de koppelingskabel het heveltje aan die werkt als hefboom en drukt het plaat met pennetje aan die vervolgens de koppeling indrukt. Met het inknijpen van de kopp. voel je duidelijk weerstand, voel je dit niet moet je de boel strakker stellen.
 
ik zou eerst de oorzaak zoeken ipv van zomaar wat te bestellen, maar wat gebeurd er slipt die door?

Zo te zien is er aan het sterschroefje gedraaid van kopp dekseltje, zelf gedaan? Koppelingsplaat kan je zo ff checken op dikte nu. Kan zijn de de boel al eens uit elkaar is gehaald en nu verkeerd in elkaar zit. Als de tussenplaat er verkeerd in zit blokkeerd de kopp. en zit vast. Of plaatje is kaal kan ook..
 
Sorry voor de late reactie, ben er ff druk mee bezig geweest.
Om de een of andere reden werkt de koppeling toch.

Alles terug gemonteerd, nieuwe pakking, nieuwe olie, nieuwe koppelingshendel omdat de oude stuk was.
En kan in ieder geval weer schakelen als ik rij. Alleen als ik de koppeling intrek, kan ik niet kikstarten, dus moet echt in de vrij, zonder koppeling starten.

Nu alleen nog de Carb afgesteld krijgen,
Start netjes, mooi toerental,
Maar na een minuutje rijden gaan de toeren flink omhoog (choke uit)
Als de toeren omhoog gaan, en ik geef dan gas, valt ie uit, lijkt wel of er ergense valse lucht wordt aangezogen,
 
Sorry voor de late reactie, ben er ff druk mee bezig geweest.
Om de een of andere reden werkt de koppeling toch.

Alles terug gemonteerd, nieuwe pakking, nieuwe olie, nieuwe koppelingshendel omdat de oude stuk was.
En kan in ieder geval weer schakelen als ik rij. Alleen als ik de koppeling intrek, kan ik niet kikstarten, dus moet echt in de vrij, zonder koppeling starten.

Nu alleen nog de Carb afgesteld krijgen,
Start netjes, mooi toerental,
Maar na een minuutje rijden gaan de toeren flink omhoog (choke uit)
Als de toeren omhoog gaan, en ik geef dan gas, valt ie uit, lijkt wel of er ergense valse lucht wordt aangezogen,


En als die af en toe nog door trapt staat de koppeling te strak afgesteld
 
De kickstarter grijpt bij dit blok aan op dat grote tandwiel op de bak. Die drijft dan weer het tandwiel achter de koppeling aan. En die drijft dan de krukas aan... maar alleen als je de koppeling niet inknijpt.

Bij een motorblok met de koppeling op de bak gebruikt hij de tandwielen alleen om de kick beweging over te brengen naar de krukas. De koppeling ontkoppelt hier alleen naar de uitgaande as van de bak

Het verschil is dus dat bij dit honda kloon blokje je kick beweging via de koppeling wordt overgebracht op de krukas en bij veel andere blokken niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan