€500 challenge 2017: Ram's Yamaha XJ750 41Y

het lijkt wel of er een baardhaar van jottum klem zit onder je tankdop.
Haha :9 Neen, dat was mijn "borging" voor de GoPro toen ik hem gisteren op de tank had geplakt. Voor het geval hij los kwam, want hij is wel schokbestendig, maar hoe schokbestendig is dat precies? ;)

Ik heb zelf trouwens ook wel eens een grijze baardhaar en die zijn minstens even lang :+

ach ik vond het ook een erg lekker geluidje hoor.
kreeg weer een beetje vakantie gevoel.
Hij klinkt inderdaad niet onaangenaam! Volgende keer eens testen met het "open" deurtje van de GoPro behuizing. Dat zou beter geluid moeten opleveren :Y
 
Hier ook nog eens een update plaatsen :9 Zoals ergens in dit topic te lezen valt had ik een mooie set voorbochten kunnen vinden voor de XJ, maar die moesten er natuurlijk ook nog onder komen. De bevestiging is met "halve maantjes":
IMG_20170203_184038_zps9bxzstd9.jpg


Maar de vorige eigenaar kon er nog maar 7 van de 8 vinden.. Dus zelf maar 1 gemaakt van een stuk uitlaatbuis :Y
IMG_20170203_184046_zpsptpmbwou.jpg


Best aardig gelukt! (zoek de "nepper"):
IMG_20170203_185328_zps2rv7ecsi.jpg


Uitlaatmoeren er uitgedraaid, inclusief 2 met het tapeind en al. Niets gebroken, laten we daar van genieten ;)
IMG_20170204_153931_zps4nwjsgic.jpg


Dempers en onderkuip eraf:
IMG_20170204_154539_zpsamfsmczt.jpg


Oude bochten:
IMG_20170204_154841_zpsnnvtjh7s.jpg


Zoek de verschillen:
IMG_20170204_154957_zpsbbuubb1g.jpg


Maar uiteraard kon het niet allemaal zó gemakkelijk gaan.. B| Bij het monteren van de halve maantjes bleek dat deze te lang waren, zodat de uitlaatmoeren er niet op konden:
IMG_20170204_175616_zpspgzhziyr.jpg


Maar dat is uiteraard niets wat een haakse slijpert niet kan oplossen en zo won de aanhouder (ik in dit geval) dus toch:
IMG_20170204_185231_zpsyj4f6zrs.jpg


Nieuwe uitlaatpakkingen zijn onderweg, maar toch even proberen te starten.. En ja, nieuwe pakkingen zijn geen slecht idee :+ Daarmee komt het financieel overzicht op:
- Aankoop motor: 140 euro
+ Verschil t.o.v. 500 euro: 360 euro
+ Sleutelbudget: 150 euro
- Batterij: 40 euro
- Shim (kleppens tellen): 8,50 euro
- Xenon: 15 euro
- Carburateur revisieset: 29,06 euro
- Remblokken achter: 18,50 euro
- Benzinekraan revisieset: 18 euro
- Chokekabel: 3,49 euro
- Standlicht: 1,39 euro
- Benzinefilter: 2,50 euro
- 2x Bougiedop: 10 euro
- Vorkolie: 8,65 euro
- Lampjes voor teller: 2,60 euro
- Uitlaatdempers: 40 euro
- Uitlaatbochten: 20 euro
- Voltmeter: 3,25 euro
- KM-teller kabel: 7,10 euro
- Uitlaatpakkingen: 5,75 euro
-------------------------------------
Resterend: 276,21 euro

Ook nog een andere aankoop gedaan, buiten budget:
Knipsel_zpsauwesdwf.jpg


Voor net geen 75 euro (inclusief verzenden uit Zwitserland) viel me dat best mee :Y Ik had ook nog een andere set gezien in NL, maar daar moest ik een stukje voor rijden en die was prijstechnisch even duur als deze incl. verzending en was kleiner formaat van koffers :9 En er zit ook al een flesje voor olie en een flesje voor benzine bij :t

Fijne zondag nog! :W
 
Laatst bewerkt:
:t

zou een foto willen maken van het rek voordat de koffers er op gaan ? ken dit merk/deze set niet, ben wel benieuwd waar en hoe die opgehangen word :)
 
Ziet er allemaal goed uit!

Net koffersetje ook!
:t

zijkoffers.lijken wat groter dan de mijne 35 ltr ps?
"Topcase geschätzt 45l, Seitenkoffer geschätzt a` 32l"

:t

zou een foto willen maken van het rek voordat de koffers er op gaan ? ken dit merk/deze set niet, ben wel benieuwd waar en hoe die opgehangen word :)
Foto's van de advertentie:
_57%201_zpsqqs2wm4m.jpg

_57%202_zpswkvxiqzo.jpg

_57%204_zpszzjcasef.jpg

_57%205_zpsjinlgfmy.jpg

_57%207_zpshr84zzc5.jpg

_57%208_zpsqjzft1if.jpg

_57_zpszzpeu9xc.jpg

_57%206_zpswmlqlywj.jpg


Komt van een XJ900F 4BB dus hoop dat hij (zonder teveel moeite) past :Y
 
Laatst bewerkt:
het past wel maar zoek als het kan van te voren op een handleiding of meerdere foto's .
het word bevestigd op de buiten van de schokdempers en de achtervoetsteunen en de hele zooi is ook nog verstelbaar.

ik vond het een hoop gepiel en de tijd had de helft kunnen zijn als ik van te voren een beter idee had gehad hoe het er op moest komen.
(goh komt bekend voor, misschien ligt het dan toch echt meer aan mij als aan de set..)
 
het past wel maar zoek als het kan van te voren op een handleiding of meerdere foto's .
het word bevestigd op de buiten van de schokdempers en de achtervoetsteunen en de hele zooi is ook nog verstelbaar.

ik vond het een hoop gepiel en de tijd had de helft kunnen zijn als ik van te voren een beter idee had gehad hoe het er op moest komen.
(goh komt bekend voor, misschien ligt het dan toch echt meer aan mij als aan de set..)
Ik had al een handleiding gevonden voor de Krauser montage, dus dat zou goed moeten komen hoop ik :t
 
Mooie kofferset hoor.
Met 2x 2 ltr benzine dingen, handig
 
koffers passen zo op mijn motor met al die stickers !
Eigenlijk wel ja :+ Maar ik denk er aan om ze kaal te maken, en dan rood / wit / blauw spuiten (en misschien eentje in die kleuren van België ofzo, aangezien ik daar toch woon enzo..). Kan ik mooi zelf stickers verzamelen onderweg en niet opscheppen met stickers "van een ander" ;)

Mooie kofferset hoor.
Met 2x 2 ltr benzine dingen, handig
Busjes zijn inderdaad handig! Maar ik betwijfel of de topkoffer meegaat op reis. Denk dat het interessanter is om 1 of 2 rollen boven op de koffers te leggen dan deze hoge koffer. Dat i.v.m. shimmy enzo wat blijkbaar wel een puntje is:
Yamaha XJ900Club Nederland - Techniek Shimmy

Maar dat zal ik nog wel testen als ik ze binnen heb :t
 
Laatst bewerkt:
Jerrycans kunnen ook ergens anders.
Ik heb er ook 1 klaar staan.
 
voordeel van een topkoffer is dat hij afsluitbaar is (goh) maar je kan er lekker makkelijk je helm en handschoenen indoen als je even ergens afstapt.
dit zal op de challenge wat minder van belang zijn als dat je dagelijks even de motor een kwartier onbewaakt bij de supermarkt achterlaat.

nou weer een top tip die niet van toepassing is :t

2 jaar terug was er sprake van een minibar die ergens ingebouwd zou worden, is die al klaar ?
 
Laatst bewerkt:
voordeel van een topkoffer is dat hij afsluitbaar is (goh) maar je kan er lekker makkelijk je helm en handschoenen indoen als je even ergens afstapt.
dit zal op de challenge wat minder van belang zijn als dat je dagelijks even de motor een kwartier onbewaakt bij de supermarkt achterlaat.

nou weer een top tip die niet van toepassing is :t

2 jaar terug was er sprake van een minibar die ergens ingebouwd zou worden, is die al klaar ?
:P
 
voordeel van een topkoffer is dat hij afsluitbaar is (goh) maar je kan er lekker makkelijk je helm en handschoenen indoen als je even ergens afstapt.
dit zal op de challenge wat minder van belang zijn als dat je dagelijks even de motor een kwartier onbewaakt bij de supermarkt achterlaat.

nou weer een top tip die niet van toepassing is :t

2 jaar terug was er sprake van een minibar die ergens ingebouwd zou worden, is die al klaar ?
Dat is inderdaad praktisch enzo, maar persoonlijk vind ik het ook géén porum :P Koffers langs de zijkant kan ik nog mee leven, maar zo'n ding achterop.. Maar hey, we gaan het zien! Misschien denk ik er wel anders over als ze eenmaal binnen zijn ;)

Ennuh, alcohol + verkeer, dat gaat toch niet samen? Of moet het zo'n vegan-paleo-smoothie-bar zijn? _O-
 
Dat is inderdaad praktisch enzo, maar persoonlijk vind ik het ook géén porum :P Koffers langs de zijkant kan ik nog mee leven, maar zo'n ding achterop.. Maar hey, we gaan het zien! Misschien denk ik er wel anders over als ze eenmaal binnen zijn ;)

Ennuh, alcohol + verkeer, dat gaat toch niet samen? Of moet het zo'n vegan-paleo-smoothie-bar zijn? _O-
Eerst tent opzetten, dan wat te drinken pakken.

Trust me, ik heb alle andere combi's geprobeerd. Bovenstaande werkt ver uit het beste :Y
 
:^ ja inderdaad, jij had foto's gemaakt van een fles en de glazen zaten er ook in met hun eigen plekje ofzo.
er staat me iets van bij dat het met vurenhout gedaan was ofzo ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan