€500 challenge 2017: Ram's Yamaha XJ750 41Y

Ja precies :t

lollig hoor, maar is voor bacardi cola , dat wist ik niet meer, die cola moet er ook van onderen af aangevuld worden denk ik.
als je daar mee naar Rusland rijd zullen ze wel om kunnen lachen :P zolang er maar drank inzit ;)


Maar het lijkt zo het grote koffertopic te worden...

Sander , hier ligt sneeuw, hoe is het aan de Costa de Belgia ? :+
 
Laatst bewerkt:
Ja precies :t

lollig hoor, maar is voor bacardi cola , dat wist ik niet meer, die cola moet er ook van onderen af aangevuld worden denk ik.
als je daar mee naar Rusland rijd zullen ze wel om kunnen lachen :P zolang er maar drank inzit ;)


Maar het lijkt zo het grote koffertopic te worden...

Sander , hier ligt sneeuw, hoe is het aan de Costa de Belgia ? :+
Heerlijk, een baco'tje met een Bacardi van xx jaar oud en wat cola! Of is dat heiligschennis? Doe mij dan maar een Glenfiddich cola O-) :9

Hier is het gewoon frisjes, nog geen sneeuw gezien. Rijden is ook even geen optie in afwachting van de nieuwe uitlaatpakkingen die hopelijk nog ergens deze week geleverd worden :t
 
Vandaag een envelop in de brievenbus met:
IMG_20170209_170552_zpsl714csnm.jpg


De nieuwe uitlaatpakkingen *O* De oude er maar meteen uitgehaald:
IMG_20170209_180629_zpsutvij4vr.jpg


Sowieso geen slecht idee als je ze zo ziet.. Nieuwe pakkingen er in, maar wel oppassen als je ze op hun plek duwt :/
IMG_20170209_192924_zpsmebcp6uo.jpg


Goed, ik had toch al een dubbele set besteld "voor het geval dat". Meer specifiek voor het geval dat de bochten niet lekker wilden passen met de aangepast halve maantjes, maar dat was gelukkig geen issue (video, even klikken):


Jammer genoeg is hij wel wat incontinent aan de demperaansluitingen en op de linkpijp:
IMG_20170209_185643_zpsro0f8suh.jpg

IMG_20170209_191826_zps9y37ijy1.jpg

IMG_20170209_191849_zpseedxiolz.jpg


De klem van de linkpijp is nieuw en de andere 2 klemmen deden het ook perfect met de originele bochten, maar daar moet dus nog iets op bedacht worden. Geen gun gum ofzo natuurlijk :N Maar misschien dat ik met een stukje van een colablikje ofzo tussen de aansluiting de afdichting beter kan krijgen. Maar dat is iets voor een andere keer! :W
 
Bierblikje gaat ook heel goed om een uitlaat dicht te maken.

Ervaring tijdens de challenge van 2015


Maar je fiets begint al aardig bruikbaar te worden....
 
Heb anders nog wel wat gun gum liggen. Vond het ook irritant dat er bij m'n andere motor net een klein beetje ruimte over bleef (tussen Arrow linkpijp en Laser demper).
 
Heb anders nog wel wat gun gum liggen. Vond het ook irritant dat er bij m'n andere motor net een klein beetje ruimte over bleef (tussen Arrow linkpijp en Laser demper).
Thanks voor het aanbod, maar heb zelf ook een pot liggen toen ik probeerde de vorige set dempers te repareren. Maar dat spul gebruik ik liever niet, dus dit weekend even een nette oplossing bedenken :Y
 
Gun Gum is best goed, maar ik zou het alleen maar gebruiken als noodreparatie. Als een soort van thuiskomer-oplossing zeg maar.
 
De reparatie uitgevoerd in Zwitserland (reep bierblik met uitlaatkit ingesmeerd en vastgezet met een slangeklem) heeft het gered tot de motor is verkocht.

En na de challenge nog meer dan 1500 km mee gereden.

Maar wel geldt dat als je uitlaat goed los kan krijgen (lees demonteren, zonder schade) zijn er meestal wel betere reparatiemethodes te bedenken. Echter de methode met slangeklem was een hele mooie voor onderweg.
 
:^ maar jouw motor liep voor de reparatie ook al goed, was maar net hoorbaar dat hij wat meer herrie maakte.
Dit in tegenstelling tot de cb van Erik, wat uiteindelijk goed gekomen is, maar op dat momenten (vooral voor hem) toch niet zo leuk was.

nu kan het zijn dat ik juist op vakantie ga om NIET te sleutelen, maar vind ik de challenge leuk omdat het niet de hele tijd kneedown hoeft te gaan en het ook gezellig is :Y
 
nu kan het zijn dat ik juist op vakantie ga om NIET te sleutelen,

Inderdaad, in de vakantie moet dat ding gewoon rijden en niet zeuren. We kunnen die oude dingen toch wel zo goed in orde krijgen dat ze 2000km zonder problemen kunnen rijden....

Om dempers mooi aan te laten sluiten heb ik wel eens verloopringen gedraaid, binnenmaat 40mm buitenmaat 42mm.
Het was voorzichtig werken op de draaibank, want 1mm dikte bij 42mm doorsnee is niet veel.
Maar wel gelukt uiteraard.
Zou het indien nodig weer zo doen.
 
Gun Gum is best goed, maar ik zou het alleen maar gebruiken als noodreparatie. Als een soort van thuiskomer-oplossing zeg maar.
Vandaag zijn "broertje" opgehaald bij de autozaak:
IMG_20170210_150657_zpsstdxyzbk.jpg


Uitlaat montagepasta. Maakt het monteren makkelijk en zorgt ook voor wat afdichting als het warm wordt. Precies wat ik nodig heb :Y Dempers er weer af en wat smeren:
IMG_20170210_154219_zps9x0gu2md.jpg


Uiteraard netjes afvegen en alles terug vast schroeven. Even buiten om warm te draaien:
IMG_20170210_160420_zps6plicsgm.jpg


Lekte in het begin nog een klein beetje, maar bij het uitharden stopte dat :t Om hem echt goed warm te draaien maar mijn pak aangetrokken en hem in versnelling gegooid, maar al snel kon ik weer omkeren:
IMG_20170210_164800_zps2tutncs6.jpg


Het begin van een lekkere sneeuwbui :N Thuis aangekomen bleek de uitlaat weer netjes af te sluiten, dus dat was een "easy fix" :t Eenmaal thuis ook nog een envelop in de brievenbus:
IMG_20170210_153003_zpsav2pc6qu.jpg


Set borsteltjes, ideaal om wat bijkomend reinigswerk uit te voeren voor bv. kleine kanaaltjes in carburateurs en dergelijke. De ultrasoon is namelijk geen wonderoplossing die áltijd alles weg krijgt :) Koffers had ik vandaag al verwacht, maar blijkbaar was het druk op de weg want er was bijna 19u bezig om de koffers vanuit Duitsland (na dat ze uit Zwitserland kwamen) naar België te krijgen.. Voor zo ver ik weet leveren ze van GLS niet op zaterdag in België, dus de koffers zal ik dinsdag op kunnen halen (maandag niet thuis voor levering, 's avonds aflevering aanpassen naar GLS punt, dinsdagavond ophalen na het werk) :9

Prettig weekend allemaal! :W
 
Vandaag een "pakketje" ontvangen :9
IMG_20170213_213516_zpslopzrctk.jpg


Goed ingepakt:
IMG_20170213_213548_zpslqxhee7s.jpg


Tadaa *O* *O* *O*
IMG_20170213_213816_zpswm3ffo3r.jpg


In de topkoffer zat de rest van het materiaal voor de bevestiging alsook 2 bidonnen, ideaal voor wat olie en benzine voor onderweg :t
IMG_20170213_214055_zpsva1bguyh.jpg


En al even er naast gehouden, voor het idee:
IMG_20170213_214143_zpspsvtkpw6.jpg


Best stevige koffers! :o Morgen valentijnsdag, dus geen gesleutel :N Maar als het uitkomt monteer ik woensdag de houder :Y Fijne avond nog! :W
 
Vandaag werk gemaakt van de montage van de kofferset :Y Zadeltje er af:
IMG_20170215_190353_zpstxjgmwx1.jpg


Handvatbeugel er af:
IMG_20170215_190424_zpssb2lnaro.jpg


Bij het verwijderen van het achterkapje nog een leuke ontdekking gedaan B|
IMG_20170215_190527_zpssd8svugu.jpg


Maar dat kunnen we wel weer oplossen.. Kap er af:
IMG_20170215_190615_zps9sapzohx.jpg


Beugel al even passen:
IMG_20170215_190734_zps9nsi6t0p.jpg


Kentekenhouder er af om de knipperlichten er van af te kunnen schroeven:
IMG_20170215_191300_zpsrsrg3sxu.jpg

IMG_20170215_191404_zpsn4fsot26.jpg


Originele boutgaten in het frame moeten volgens de handleiding hertapt worden naar M6, dus even voorboren met een boortje van 5:
IMG_20170215_191748_zps4bwaeck8.jpg


En de tap er door halen:
IMG_20170215_191950_zpsqnaskutz.jpg


Netjes op zijn plek:
IMG_20170215_193216_zpsxagkp0we.jpg


Handvaten moeten "wieberen":
IMG_20170215_194116_zpsysueoxrh.jpg


Beide beugels gemonteerd (boutjes nog niet vast zodat er nog wat te richten valt:
IMG_20170215_195035_zpsyvyqpofo.jpg


En met het topkofferrek gemonteerd en de koffers er op om even te kijken hoe dat smoelt:
IMG_20170215_202346_zpscnswhglo.jpg

IMG_20170215_202415_zpsiwxnj1qy.jpg


Niet prachtig, wel praktisch, laten we het daar maar op houden :+ Morgen nog goed uitrichten, alles vast zetten en dan is dat klusje ook weer geklaard :t Fijne avond! :W
 
witte koffers bij witte kuipdelen, ik vind het wel prima staan, om het woord mooi nog net even niet te gebruiken.

Overigens een compleet andere bevestiging dan ik heb, maar ziet er goed uit :t
full
 
witte koffers bij witte kuipdelen, ik vind het wel prima staan, om het woord mooi nog net even niet te gebruiken.

Overigens een compleet andere bevestiging dan ik heb, maar ziet er goed uit :t
[afbeelding]
Thanks! Ga ze waarschijnlijk nog wel een kleurtje geven ofzo :9 Dit is het Krauser K2 systeem trouwens, kan zijn dat je de K1 hebt?
 
Ik had een vraag over die borsteltjes die je op de foto laat zien,
Waar heb je die gevonden?
 
Vandaag nogmaals een poging gewaagd om de koffers goed te krijgen. Zijkanten zaten eindelijk goed, wil ik de topkoffer nog even proberen...
IMG_20170217_184159_zpsy9kxoxrq.jpg

IMG_20170217_184322_zpsnetyoiyq.jpg


Kon ik dus weer opnieuw beginnen B| Maar goed, de aanhouder..
IMG_20170217_193314_zpsfdj8mmrf.jpg


Ziet er al redelijk reisklaar uit :t Er zijn ook nog wat elektrische upgrades onderweg vanuit China, dus binnenkort weer meer! :W
 
En wat voor electrische upgrades ga je nog installeren dan?
Ik heb zelf ook nog het een en ander op het oog als upgrade op mijn bankstel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan