Onderhoud Daytona 675r kosten

Rem RC

Rookie
2 okt 2014
6
0
Hallo,

Ik heb zojuist een 2e hands Triumph Daytona 675r uit 2013 gekocht met 20.000 km. Nu heb ik een erkende Triumph dealer gebeld om te vragen wat de kosten voor een 20.000 km beurt is. Het antwoord was: 4.5 uur werktijd + 140 euro standaard kit voor de Daytona. Conclusie; 590 euro kosten voor deze beurt. Denken jullie dat dit 200 euro te veel is? Ik weet niet wat normaal is voor zo een beurt. Ik heb wat opgezocht maar dat was heel verschillend. Dit zou neerkomen op een uurtarief van bijna 100 euro als ik het goed heb.. Ik las ergens anders dat 50 euro normaal is, maar is dit ook normaal voor een erkende dealer? Ik noem nu nog geen namen..

Bedankt alvast.
 
Is een grote beurt, inclusief controle op de klepspeling (en waar nodig klepjes stellen). Weet niet bij welke dealer je geweest bent, maar ik heb een vergelijkbare opgave gekregen voor een 20k beurt voor mijn Street Triple R.
 
Is een grote beurt, inclusief controle op de klepspeling (en waar nodig klepjes stellen). Weet niet bij welke dealer je geweest bent, maar ik heb een vergelijkbare opgave gekregen voor een 20k beurt voor mijn Street Triple R.
Ja het is inderdaad een grote beurt. Maar die 4.5 uur, dat geloof ik dan maar gewoon. Maar is het uurtarief dan niet heel extreem? Ik heb het ervoor over dat hij weer in perfecte staat is, maar het is wel fijn om niet gelijk afgezet te worden vind ik, want dit is de eerste keer bij deze dealer. Het is een MotoPort trouwens.
 
590 totale kosten - 140 materiaal = 450.
450 moeten dus de uren zijn, welke op 4,5 zijn ingeschat.
450 / 4,5 uur = 100euro per uur...inderdaad.

Heb je ze dat ook gevraagd?

590 voor een grote beurt vind ik niet veel, maar hoe je het nu typt is de uurprijs echt hoog.
 
590 totale kosten - 140 materiaal = 450.
450 moeten dus de uren zijn, welke op 4,5 zijn ingeschat.
450 / 4,5 uur = 100euro per uur...inderdaad.

Heb je ze dat ook gevraagd?

590 voor een grote beurt vind ik niet veel, maar hoe je het nu typt is de uurprijs echt hoog.
Nou, niet echt nee. Ik denk dat ik er toch nog wel even wat van ga zeggen. Ik zou ergens zeggen dat ik de totale prijs best.. prima vind omdat er echt veel moet gebeuren. Maar ik bedoel ik hou liever die 100-200 euro over voor een nieuwe band bijvoorbeeld. Maar ik krijg inderdaad het gevoel dat het dus wel veel is, in ieder geval bedankt voor de reacties!
 
Hallo,

Ik heb zojuist een 2e hands Triumph Daytona 675r uit 2013 gekocht met 20.000 km. Nu heb ik een erkende Triumph dealer gebeld om te vragen wat de kosten voor een 20.000 km beurt is. Het antwoord was: 4.5 uur werktijd + 140 euro standaard kit voor de Daytona. Conclusie; 590 euro kosten voor deze beurt. Denken jullie dat dit 200 euro te veel is? Ik weet niet wat normaal is voor zo een beurt. Ik heb wat opgezocht maar dat was heel verschillend. Dit zou neerkomen op een uurtarief van bijna 100 euro als ik het goed heb.. Ik las ergens anders dat 50 euro normaal is, maar is dit ook normaal voor een erkende dealer? Ik noem nu nog geen namen..

Bedankt alvast.

Weet je zeker dat die 450 euro alleen voor arbeid is? In die kit van 140 euro zit volgens mij nog geen olie. Die zal er ook bij moeten. En zit het controleren van de klepspeling erbij? Ik had voor mijn street triple destijds een veel hogere prijsopgave en heb om die reden zelf de beurt maar uitgevoerd. Al met al vind ik het geen gekke prijs voor een dergelijke beurt als deze goed uitgevoerd wordt.
 
Weet je zeker dat die 450 euro alleen voor arbeid is? In die kit van 140 euro zit volgens mij nog geen olie. Die zal er ook bij moeten. En zit het controleren van de klepspeling erbij? Ik had voor mijn street triple destijds een veel hogere prijsopgave en heb om die reden zelf de beurt maar uitgevoerd. Al met al vind ik het geen gekke prijs voor een dergelijke beurt als deze goed uitgevoerd wordt.
Volgens de dealer is het de 140 euro kit en 4,5 uur. Dit is alles wat hij vertelde. Ik zal het inderdaad toch nog maar even navragen wat er echt in zit. Klepspeling controleren zat bij die 4,5 uur. Dat weet ik zeker. Ik vind het niet erg om die prijs te betalen als het terecht is maar toch als je een beetje terughaalt wat ze dan precies doen, denk ik dat ze dat bedrag niet gaan halen zelfs met een hoog uurloon. Ik ga ze gewoon vragen wat er precies in zit, wel fijn om te weten dat de prijsopgave in het algemeen vrij normaal is! Nogmaals bedankt.
 
Ja het is inderdaad een grote beurt. Maar die 4.5 uur, dat geloof ik dan maar gewoon. Maar is het uurtarief dan niet heel extreem? Ik heb het ervoor over dat hij weer in perfecte staat is, maar het is wel fijn om niet gelijk afgezet te worden vind ik, want dit is de eerste keer bij deze dealer. Het is een MotoPort trouwens.

Bij mij is aangegeven minimaal 600 voor de totale beurt, inclusief materiaal (oliewissel, klepspeling controleren, arbeid). Daar is ook bij aangegeven dat het meer kan worden, als er daadwerkelijk klepjes gesteld moeten worden enzovoorts. Veel geld, maar moet toch gebeuren en is bij een dealer waar ik met een goed gevoel mijn motor achterlaat.
 
Je kan verder doorvragen bij de dealer en ze zullen gerust met een verhaal komen, maar ik verwacht niet dat ze je vervolgens 200 euro korting gaan geven.

Als je goedkoper uit wilt zijn, zou ik eens navragen bij een universele garage die met een uurtarief werkt in plaats van vaste prijzen.

Vervolgens kan er verschil zitten in de kwaliteit van het geleverde werk, zowel bij een dealer als bij een universele garage.
 
het is een hoog uurloon maar er zitten voor een dealer ook hoge kosten achter. Elke paar jaar een nieuwe werkplaatscomputer (a vele duizenden euro's) omdat de fabrikant de nieuwe motorfiets niet compatibel heeft gemaakt met de oude computer omdat de techniek voortschrijd. een moderne showroom met veel licht die ook elke paar jaar weer aan de nieuwste eisen moet worden aangepast. een demovloot van de nieuwste modellen die elk jaar vervangen moet worden en ga zo maar door. dat zijn allemaal eisen die aan merkdealers worden gesteld en die ze uit eigen zak moeten betalen. daar voor terug krijgen ze de nieuwste kennis over alle nieuwe machines en de support van de importeur en fabriek bij het oplossen van problemen waar ze zelf niet uit komen en zelfs dat is niet altijd gratis. dus ja hoge kosten en dat vind je terug in het uurloon.
je kan vaak ook bij een zaakje op de hoek terecht voor en lager tarief per uur maar het kan wel zijn dat die langer bezig zijn door een gebrek aan de laatste kennis.
en het kan ook best zo zijn dat de fabrikant 4,5 uur voorschrijft en dat de dealers daar niet mee uitkomen maar meer nodig hebben. maar het uurloon is dan vaak vrij dus gooien ze dat omhoog om toch kostendekkend te kunnen werken.
 
Laatst bewerkt:
Het ging mij er puur om dat ik een indicatie kreeg. Zo van, klopt het en/of kan het? Mijn indruk zegt na de reacties gezien te hebben dat het kan. Ik ga toch eventjes navraag doen, maar ik ben niet uit op korting regelen. Ik wil dat die motor in top staat is. Ik zou het daarom altijd bij een erkende dealer laten doen. Gewoon omdat ik dan in ieder geval het gevoel heb dat ik er op kan terugvallen.

Ik vind het ook terecht dat in de post van 'too' naar boven wordt gebracht dat er meerdere factoren kunnen zijn, de kosten.

Tot slot nog even; Ik zit er echt niet mee om welk geld dan ook te betalen voor die motor als dit nodig is, maar natuurlijk dus ook reëel is. En voor dat reële heb ik deze vraag gepost.

Bedankt voor de antwoorden. Ze waren nuttig.
 
Volgens de dealer is het de 140 euro kit en 4,5 uur. Dit is alles wat hij vertelde. Ik zal het inderdaad toch nog maar even navragen wat er echt in zit. Klepspeling controleren zat bij die 4,5 uur. Dat weet ik zeker. Ik vind het niet erg om die prijs te betalen als het terecht is maar toch als je een beetje terughaalt wat ze dan precies doen, denk ik dat ze dat bedrag niet gaan halen zelfs met een hoog uurloon. Ik ga ze gewoon vragen wat er precies in zit, wel fijn om te weten dat de prijsopgave in het algemeen vrij normaal is! Nogmaals bedankt.
Duidelijkheid vragen is altijd goed.

Aantal uren en en totaalprijs lijkt mij prima, voor een 20k beurt, incl klepspeling.
 
Hallo,

Ik heb zojuist een 2e hands Triumph Daytona 675r uit 2013 gekocht met 20.000 km. Nu heb ik een erkende Triumph dealer gebeld om te vragen wat de kosten voor een 20.000 km beurt is. Het antwoord was: 4.5 uur werktijd + 140 euro standaard kit voor de Daytona. Conclusie; 590 euro kosten voor deze beurt. Denken jullie dat dit 200 euro te veel is? Ik weet niet wat normaal is voor zo een beurt. Ik heb wat opgezocht maar dat was heel verschillend. Dit zou neerkomen op een uurtarief van bijna 100 euro als ik het goed heb.. Ik las ergens anders dat 50 euro normaal is, maar is dit ook normaal voor een erkende dealer? Ik noem nu nog geen namen..

Bedankt alvast.
Kosten 20000 km (DUITS)

Om het kort te maken, ja, dat is voor een dealer een normale prijs '(
 
Het ging mij er puur om dat ik een indicatie kreeg. Zo van, klopt het en/of kan het? Mijn indruk zegt na de reacties gezien te hebben dat het kan. Ik ga toch eventjes navraag doen, maar ik ben niet uit op korting regelen. Ik wil dat die motor in top staat is. Ik zou het daarom altijd bij een erkende dealer laten doen. Gewoon omdat ik dan in ieder geval het gevoel heb dat ik er op kan terugvallen.

Ik vind het ook terecht dat in de post van 'too' naar boven wordt gebracht dat er meerdere factoren kunnen zijn, de kosten.

Tot slot nog even; Ik zit er echt niet mee om welk geld dan ook te betalen voor die motor als dit nodig is, maar natuurlijk dus ook reëel is. En voor dat reële heb ik deze vraag gepost.

Bedankt voor de antwoorden. Ze waren nuttig.

Dan zou ik de voorvork en schokdemper ook eventjes laten servicen :P ,ohlins is wat gevoeliger voor onderhoud dan kyb/kayaba :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan