stotterende kawasaki zxr 750 1993

robby1986

Rookie
8 sep 2016
13
0
veldhoven
mijn kawasaki liep gewoon nog perfect totdat ik ineens voelde dat die begon te stotteren.
bij lage snelheid niets aan de hand, maar zodra ik bij de 60 km. per uur kom begint die in te houden, of het moet zijn dat ik stil sta en dan zo snel mogelijk optrek gaat die tot de 160 km. per uur dus 1e en 2e versnelling planken en dan houd die op zakt die terug naar de 80 tot 100 km. per uur dan reageert die pas weer op het gas.
als ik 1e en 2e versnelling plank rijd die zoals altijd maar als ik laag toeren rijd en gewoon op tijd doorschakel dan begint die bij de 60 km.per uur al te haperen en wil die niet harder dan 100 km. per uur.
als ik 1e en 2e vol gas rijd en ben dan bij de 160 als ik dan me koppeling in knijp slaat de motor ook af


verdachte 1: bobine vervangen die lag ook los te rammelen doordat de ophangbusjes los lagen in me frame heb deze allebei terug vast gelast en een nieuwe bobine op geschroefd uiteraard met 4 nieuwe bogie"s erbij was hierdoor best zeker van me zaak dat het probleem verholpen zou moeten zijn omdat je bobine ook massa maakt op het frame maar kwam bedrogen uit

verdachte 2 : cdi kastje ook vervangen

verdachte 3 : brandstofpomp ook vervangen

ik heb 2 kawasaki"s zxr 750 dus kan alles uitwisselen maar als ik nu nog wist wat zou ik het direct vervangen dus vandaar mijn vraag iemand nog tips of suggesties ?
 
Zoals je het probleem beschrijft leest het alsof de motor toch brandstof te kort krijgt.
Zit er ergens een brandstof filter dat verstopt zou kunnen zijn?

Wat voor ZXR is het eigenlijk? Welk bouwjaar? Injectie of carburateurs? Het is zonder die info lastig diagnose stellen.

oeps,ik had titel niet goed gelezen: 1993 dus, ik neem aan met CVK carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
je zou zoals al eerder is aangegeven kunnen beginnen bij de tank:
- is de tank ontluchting OK? ( doet de motor hetzelfde als je met de tankdop open rijdt?)
- is de opbrengst van de b-pomp OK?
- staan de vlotterniveau's goed afgesteld? Blijft er misschien een vlotter hangen? (tik er eens tegenaan, vaak komt zo'n vlotter dan wel los)
- worden de naalden nog wel goed bediend? ( membranen nog heel? membraan deksels nog goed dicht?

Daarmee moet je het probleem toch wel kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik ga nu maar aan het schroeven heb nu weer wat suggesties om naar te kijken eventueel carburateurs keer uitwisselen bijv. heb nu wel weer even wat te doen bedankt voor de info
meer info volgt groetjes robby
 
mensen ik heb het eindelijk gevonden na een halve motor uitwissellen aan sensors brandstofpomp en relais waren het toch 2 bogiekabels waar vanbinnen waarschijnlijk een breuk in zat heb deze nieuw erin gezet en mezelf daarna maar een paar schouderklopjes geven fijn een heerlijke dag van boven de 30 graden en kawafrotski laat mij sleutelen in plaats van rijden met dit warme weer
 
Terug
Bovenaan Onderaan