BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

En hier is dan het onherroepelijke, ernstig lange, foto verslag van een zeer geslaagde RS rit dag.

Allereerst moet er natuurlijk wel wat gezegd worden over het weer: dat viel meer dan 100% mee. Waar we ooit genoegen dachten te moeten nemen met het feit dat het in ieder geval droog zou blijven maar wel ernstig bewolkt en fris, bleef de bewolking voor een belangrijk deel van de dag volledig afwezig en konden we, ondanks de frisse temperatuur die ons aller boordcomputer (voor zo ver geïnstalleerd op de versie motor) aangaf, toch lekker op het terras zitten van onze start locatie en de twee stop-en-zit locaties.

Chapter Midden Nederland verzamelde bij Thijs en Noortje. Uiteraard kwamen de twee die het dichtste bij Den Dolder wonen (namelijk ondergetekende en zijn wederhelft) als laatste aan. Net na 09:30 dankzij de herfstmaatregelen van de NS (wat betekend dat de spoorbomen langer dicht zijn ondanks het feit dat er nog werkelijk geen blaadje van de bomen gevallen is, maar in de agenda van de NS is de herfst begonnen dus moeten de spoorbomen langer dicht . . . schiet mij maar lek) reden we de oprit op. Wij hoefden dan ook geen koffie want wij waren nog geen 10 minuten op pad.

Via een fraaie rit die Thijs had uitgedokterd, begaven wij ons richting de McDonalds. Daar was kortstondig enige verwarring omdat er bij de Tango al een beste groep motorrijders verzameld was, daar waar we iedereen verwacht hadden bij het parkeer terrein van de Mc. De groep bij de Tango bleek dan ook een andere groep te zijn. "Wij" stonden keurig hier:
RSrit8okt22.jpeg

RSrit8okt23.jpg


Hoewel het aanzienlijk drukker was dan toen we met Thijs, Noortje en Roelof vorige maand de RS rit aan het voorbereiden waren, duurde het gelukkig niet veel langer voordat we waren voorzien van koffie. De volgorde van uitleveren was ook nu weer volstrekt willekeurig . . . Enfin, na het bijpraten en elkanders motor bewonderen en de leuke goodies die er op zaten (kekke lampjes, fraaie tank pads, geinige stuurtjes) gingen we op weg.

En verdomd, het lukte om de legendarische parkeerplaats op De Posbank te localiseren:
RSrit8okt30.jpeg

RSrit8okt28.jpeg

RSrit8okt27.jpeg

RSrit8okt24.jpeg

RSrit8okt25.jpeg


Degenen met een verhoogd ruitje konden wellicht ergens in de verte de gehaktballen nog in de jus horen pruttelen . . . ondergetekende zit achter het standaard ruitje best wel in de rijwind en helaas waren vlak voor vertrek beide rode filtertjes uit de PinLock oordoppies gevallen (precies het enige nadeel van die pinlokkies, de rode filtertjes vallen er elke keer weer uit . . .) dus ik heb dat dan helaas niet kunnen horen.

Zoals broeder Ron al beloofde, het uitzicht is er magnifiek, daarbij hielp het best wel dat het fraai weer was:
RSrit8okt26.jpeg

Een aantal mannelijke deelnemers heeft ook van dit uitzicht genoten terwijl zij de drukopbouw in de blaas een halt toe riepen, bij mijn weten is geen van de dames het hellinkje opgeklauterd om van dit uitzicht te kunnen genieten, zij dachten ongetwijfeld dat ze de foto wel zouden gaan zien. En ze hadden gelijk. Bovendien had Noortje oog voor bewegend natuurschoon en zag er op toe dat we niet per ongeluk dit schattige beestje met onze lompe motor laarzen zouden pletten:
RSrit8okt29.jpeg


. . . wordt vervolgd . . .
 
Lage Vuursche had ook zo'n legendarische plek, 't Hutje van Ome Jan. In dagrecreatie terrein De Kuil van Drakensteyn runde Ome Jan een bescheiden friet kot waar ook bekende mensen zoals Mr. Frank Visser (bekend als de vroegere Rijdende Rechter, tegenwoordig is ie bij de commerciëlen) graag een patatje of een broodje kroket kwamen verschalken..
HutjeOmeJan.JPG

Het mountainbike pad Lage Vuursche komt er pal langs, dus ook die fietsers kwamen er graag even op adem.
mountainbikeLageVuursche.jpg


Maar waar in de Posbank alleen voor de intimi bij parkeerplaats De Zijpenberg wellicht nog sporen te vinden zijn van de gehaktballen van weleer, is de ontwikkeling in Lage Vuursche precies de andere kant op gegaan, sinds dit jaar is een indrukwekkend pand verrezen op de plek waar Ome Jan zijn hutje had.
BuitenInDeKuil.jpg


Blijft een fraaie locatie, maar Ome Jan draait zich waarschijnlijk om in zijn graf, de prijzen zijn best aan de hoge kant . . .
 
Laatst bewerkt:
Enfin, terug naar onze RS dag. Peter reed voorop, ik had mezelf als "Bezem Rijder" benoemd om eventueel mensen zonder navigatie op te vangen. Vlak voor de lunch ging het mis, de paarse lijn op de navigatie van Peter liep net even anders dan de route zoals ik deze had uitgedokterd en de dinsdag ervoor had gereden, als Bezem Groepsleider ging ik met Karin en Erreske alvast de fiets neerzetten bij De Gouden Leeuw. Dankzij moderne hulpmiddelen als communicatie setjes in de helm had ik Thijs op de hoogte kunnen brengen. Gelukkig haakte iedereen vlot aan. Rob (Bolrob) was ook net aangekomen en vond de groep die aan kwam rijden in eerste instantie wel wat aan de kleine kant . . . uiteindelijk bleek de groep groot genoeg om net niet aan de tafel te passen die ik had gereserveerd . . .
RSrit8okt31.jpeg

Jan, Marian, Gerwin en Hennie zaten ietwat achteraf, Rob had een privé tafeltje net buiten beeld.

Thijs bestelde, uit eerbied voor de geschiedenis van De Zijpenberg waar Ron zo mooi over had bericht, de gehaktbal van Oma:
RSrit8okt32.jpeg
.

De uitsmijter Zalm mocht met recht zo heten, onder de Veluwse eitjes lag een lekker dikke plak zalm:
RSrit8okt33.jpeg


Vogels hebben iets tegen me . . . eerst scheten ze massaal mijn oprit onder waardoor ik me genoodzaakt zag de boom van waaruit ze dit naar hartelust deden van duivenpinnen te voorzien (en de trouwe lezer van dit topic weet waar deze huisvlijt toe geleid heeft. Nu was precies 1 van de dozijn motoren na de lunch voorzien van een "verassing". U mag precies 1 keer raden van wie deze motor is . . .
RSrit8okt34.jpeg


Enfin, na een voortreffelijke en gezellige lunch gingen we verder, richting het pontje. Daar kon de verzamelde pers een mooie foto schieten van de wachtende rij motoren, uw verslaggever was net te laat om de fotografen in actie vast te leggen:
RSrit8okt36.jpeg


Maar het was dan ook een leuk plaatje om te nemen:
RSrit8okt38.jpeg

RSrit8okt37.jpeg


Erreske had zojuist een stukje op de ST van Thijs mogen rijden. Zijn conclusie: dat blok onder zijn fiets.
Ik zie een leuke technische uitdaging! Wellicht een leuk project voor Peter (die bijvoorbeeld zijn Single Spark R100RT wist "om te katten" naar een goedlopende Twin Spark)?
RSrit8okt35.jpg

U ziet hem hier nog even nagenieten van die ervaring. Binnenkort doet hij een ritje op een GS . . . wij zijn allen zeer benieuwd waar dat toe zal gaan leiden.

Hup het bootje over, Rob zou wellicht aanhaken maar was nog niet te zien.
RSrit8okt39.jpeg


Maar die man is bijzonder handig: ik ontving een Appie dat ie bij de pont stond toen we net de oever hadden verlaten. Het gekke is dat ik hem niet kon zien. . . De rest van de groep reed door, ik bleef nog even wachten. En verdraaid, daar zag ik hem aan komen rijden. Hoe Rob dat Appie heeft kunnen sturen is mij een raadsel . . . ik ben het vergeten te vragen.
Het duurde even voordat het pontje Rob naar de overkant kon brengen omdat een groot vrachtschip eerst moest.
Waardoor ik plenty tijd kreeg om een paar sfeerplaatjes te maken.
RSrit8okt40.jpeg

RSrit8okt41.jpeg

RSrit8okt40a.jpeg


De groep haalden wij wel in, het hielp wel dat ik Thijs wederom had kunnen inlichten dat ik visueel contact met Rob had weten te maken (zie ook de foto die Rob van zichzelf op pontje hierboven heeft geplaatst) zodat Thijs de groep aan de kant wist te krijgen.

In Garderen was op onze komst gerekend en konden we onder heerlijk warme straalkacheltjes plaats gaan nemen voor een drankje en een praatje.
RSrit8okt43.jpeg

RSrit8okt44.jpeg


Daarna gingen we uit elkander, in petite committee reed de kleine rest van de groep nog over de fraai slingerende Beulenkampersteeg richting Nijkerk om vervolgens bij het tankstation (van absoluut verkeerde merk, sorry Rob!) weer nog kleiner te worden.

Terug op het nest gauw de vogel poep (zowaar onderweg ook aan de andere kant van de RS nog een poeppie van een vogel gevangen) verwijderd, in 1 moeite door de Kuga van Karin ook van vogelflets ontdaan, in het uniform gesprongen en de RS richting Schiphol gestuurd. Daar de RS voor het eerst in het motorhok tegenover het bemanningencentrum geparkeerd.
RSrit8okt45.jpeg


Voldaan en tevreden na zo'n geslaagde dag aan het werk gegaan! Alle deelnemers hartelijk bedankt!
 
Vergat ik bijna dit:

Beste Ron: we hebben tijdens de vergadering unaniem besloten dat de RS/ST-en-gasten rit voorjaar 2017 bij voorkeur door het frasie Overijssel gaat. Jij als echte kenner van die hoek lijkt ons dan ook de aangwezen persoon om zo'n ritje in elkander te sleutelen, rijden we uiteraard op zondag. Ben je te porren??
 
Keurig samengevat Jeroen.
En tja.... zo'n vogel flatsie geeft net dat er aan wat er normaal aan ontbreekt :Y
Kan geen accessoire tegenop :+
 
Jeroen1969 is licht verward over een appie:

Maar die man is bijzonder handig: ik ontving een Appie dat ie bij de pont stond toen we net de oever hadden verlaten. Het gekke is dat ik hem niet kon zien. . . De rest van de groep reed door, ik bleef nog even wachten. En verdraaid, daar zag ik hem aan komen rijden. Hoe Rob dat Appie heeft kunnen sturen is mij een raadsel . . . ik ben het vergeten te vragen.

_O- _O- _O-

Laat mij het mysterie ontrafelen...

Ik heb me last minute slechts beperkt voorbereid (waardoor ik mijzelf dus vlak bij Barneveld realiseerde dat jullie daar op dat moment ook moesten vertoeven...) door de route vanaf Bronkhorst aan mijn route vanaf Borne te plakken.
Ben om kwart over 1 uit Borne weggereden en wist dat de lunch gepland stond tot 14:45.
Om half 3 reed ik Bronkhorst binnen en dacht: ik ben prima op tijd. Echter in het gehele dorpje geen RS/ST te bekennen en voor ik het wist was ik er weer uit.
Dan volgt een rechte weg richting het pontje met meteen links een parkeer plaats.

De GS daar dus maar ff opgestuurd en dacht: eens even kijken naar de telefoon.
Handschoenen uit, helm af, doppen uit en opgeborgen, koffer open en... een appie van Jeroen om 14:23: we rijden over 2 minuten weg. Opdat moment was het 14:34, dus maar ff appie gestuurd. Dat ik nog niet helemaal bij het pontje stond..... ach...
De rest is historie... :+
 
...goh..., 't lijkt die ouwe dienst-corvé methode wel..., daar werd je ook vrijwillig aangewezen... :+
...maar..., ik zeg altijd maar zo, 'wie dan leeft, wie dan zorgt'... :/

...en wat nou Overijssel...???

...oké dan, een stukkie Overijssel is best te doen, maar zoals de Achterhoek (Gelderland), Drenthe en Twente hebben naar mijn bescheiden mening meer motorische vreugde te bieden...

Ikke nie bekend nie in die Umgebung maar nooit te beroerd om 'onze' vriend van de show een helpende hand te reiken...
Wat dacht je van deze? Klein stukkie Gelderland, maar eenmaal over de IJssel, blijven we ook daar nou ja, tot het eindpunt dan.....

full
 
Laatst bewerkt:
Die flap heb ik niet Ron, het blauwe originele spatbordje is te fragiel om er, zonder glasvezel/polyester matje als versterking, een verlenger aan te prutsen. Dus heb ik een Avant Front Engine guard er op geschroeft, werkt prima.

Bedankt voor het ontrafelen van het mysterie Rob! Was ff bang dat jij een smartphone houder op het stuur had en al rijdend aan het eppen!
 
Laatst bewerkt:
Ikke nie bekend nie in die Umgebung maar nooit te beroerd om 'onze' vriend van de show een helpende hand te reiken...
Wat dacht je van deze? Klein stukkie Gelderland, maar eenmaal over de IJssel, blijven we ook daar nou ja, tot het eindpunt dan.....

[afbeelding]

Als we zoooow dicht langs De Holterberg rijden, dan kunnen we er net zo goed ff overheen... :]
 
Hoi Forum-leden ;
Hier weer een bericht over mij zelf want dat is lang geleden.
VANDAAG ben ik 65 jaar geworden , maar mijn eerste AOW krijg ik pas over 7mnd.

We spreken erkaar snel weer.

Mvgr. Jan
 
Hoi Forum-leden ;
Hier weer een bericht over mij zelf want dat is lang geleden.
VANDAAG ben ik 65 jaar geworden , maar mijn eerste AOW krijg ik pas over 7mnd.

We spreken erkaar snel weer.

Mvgr. Jan

Van Harte Gefeliciteerd Jan!

Dus: de volgende RS/ST-en-gasten-rit ben jij ook van de partij. Want tegen die tijd vang jij AOW en moet je vanaf dan theoretisch zeeën van vrije tijd hebben! Gezellig! *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan