BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Wel een heel mooi verhaal Ron! En dat broodje "After Burner" klinkt ook errug goed. Enige dat nog in je verhaal mist is het uiteindelijke recept van die uien jam

Gelukkig heb ik ten behoeve van betalen/pinnen maar 2 passies en is het mij gelukt om ze allebei van dezelfde pincode te kunnen voorzien. . .

Ik heb dan soms weer dat ik wel het sleutel passie van de hotelkamer in de kontzak heb, maar na een paar uurtjes museum kijken/kasteeltje bezoeken echt niet meer weet welke hotelkamerdeur daar dan ook al weer mee open gaat. Gelukkig heb ik meestal het envelopje waar die in zat bij me (waar ik ook de kamer nummers vd purser en de co op schrijf zodat ik die bij een vertragingsbericht op de hoogte kan stellen).
Maar zo af en toe dus niet... Meestal eindigt dat voor een deur met een nummer van mijn kamer van het hotel van de nacht daarvoor... Sta ik dan te pielen... Tot op heden mag ik van geluk spreken dat nog niemand zo'n deur dan briesend van woede open trok en mij eens stijf de wind van voren gaf...lijkt me toch fijner als dat door vrouwlief wordt gedaan (die trouwens best wel een punt had toen jij na bijna 2 dagen van de aardbodem verdwenen leek te zijn er dan ineens wel was)z

Maar 1 keer wist ik het echt niet meer.. best genant hoor, bij de receptie je melden... dat er dadelijk een bussie voor komt rijden waar ik geacht wordt in te stappen ... in uniform ... dat ergens in dat hotel aan een knaapje in de kast hangt ... of de goede man voor mij ff kan kijken waar dan...
 
Laatst bewerkt:
...'t recept van de home-made uien marmelade is een goed bewaakt familiegeheim..., en datzelfde geldt voor de sinaasappel marmelade, de zelfgebakken auto-koekjes, en de altijd fantastische appeltaart... ;)
Dat je dan niet meer op mij lijkt qua postuur..... :P
 
_O- _O- en ik maar denken dat het bij mij komt door de stalen zenuwen en lood in de schoenen....

Net nog sneeuw, nu weer zon....blij dat ik gisteren nog een paar uurtjes heb kunnen knorren. Ik kijk nu naar komende week donderdag. Het is dan al een poosje koud en zou zelfs overdag niet meer boven 0 komen. Geen aanleiding meer voor zout en mogelijk een mooie heldere koude winterdag voor een dagtocht.
 
Laatst bewerkt:
Nou Jeroen, tis uit met de pret..... _O- _O- _O-

preview
 
Ben bang van niet: het wordt voor 'm gedaan _O- _O-

Dus het moet wat opleveren en er moeten nog centjes verdient worden: bye bye RSletje.. :+
 
En al die "meedenkende" forumleden; daar moet je mee in je nopjes zijn! :)

Roelof.
 
Het zit zo: de ST staat op naam van Karin. De auto ook. De RS en RT staan op mijn naam en ik werk niet mee aan een verkoop van noch de een, noch de ander. Dus als Karin wat wil verkopen, dan kan dat een Kuga en/of een ST zijn.

Verder is het zo dat als omstandigheden mij ooit tot het maken van keuze zouden dwingen, dan zou het qua dikke bladzijdes overpijnzingen alhier wel mee vallen. Hoop het niet mee te maken, maar als autoloze midlife crisis mens zou ik het probleem niet anders dan praktisch moeten benaderen en dus zou dan de "all round" fiets blijven en inderdaad het sletje RooS onder begeleiding van tranen met tuiten gedurende een maand of wat, het veld moeten ruimen...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Thijs! Zolang KLM niet failliet gaat en ik niet afgekeurd niet nee.

Ron, een auto heeft het bij mij niet goed. De Mondeo die nu op naam van mijn zoon staat had in 4 jaar 3.000 km gereden. Vond die niet fijn. Zolang ik woon-werk gewoon het liefst per motor doe is het hebben van een auto voor mezelf eigenlijk gewoon onhandig. Wat niet weg neemt dat ik zo'n BMW als auto bere interessant vindt, maar in deze fase van mijn leven is zo'n wagen beter af bij een ander baasje.

Was stiekem tikje glad vanmorgen, maar het ging.

Donderdag gemeld om 20:15, 8 RT's in het hok en 3 GS-en. Vanmorgen om 8:30 op de motor gestapt, mijn blauwe was de enige RT en er stonden weer 3 GS-en. RT rijders houden kennelijk van late diensten...
 
Laatst bewerkt:
In deze weers omstandigheden vind ik het nog steeds dapper als er wordt motor gereden..
Vanmorgen zat ik om 0500 alweer in het blik en werd op de A6 2x door een motor ingehaald.. Het was vochtig op de weg, en ik zag -3 op mijn dashboard..

Ik ben zowat verslaafd aan motorrijden...maar in deze omstandigheden zit ik toch liever op 4 wielen....
 
Laatst bewerkt:
Mooie auto Ron....het is dat ik een zwarte 330d Touring met steenrood-zwart interieur heb. Voordeel, 6 cil turbo diesel. Nadeel, het is een diesel en ondanks 1 op 16 gemiddeld mag ik per jaar 1750 euro boete of huur betalen. Maar het is zo´n fijne auto dat ik hem een paar maanden per jaar aan mezelf cadeau doe lees van de staat der Nederlanden huur.
 
In deze weers omstandigheden vind ik het nog steeds dapper als er wordt motor gereden..
Vanmorgen zat ik om 0500 alweer in het blik en werd op de A6 2x door een motor ingehaald.. Het was vochtig op de weg, en ik zag -3 op mijn dashboard..

Ik ben zowat verslaafd aan motorrijden...maar in deze omstandigheden zit ik toch liever op 4 wielen....
Heb vanochtend weer gereden. Vrijdag de motor laten staan (regio Arnhem), maar vanochtend moest ik vroeg op de zaak zijn, omdat we naar Duitsland gingen. Dan moest ik wel heel vroeg de bus nemen. Daarnaast vond ik één dag OV wel weer voldoende en kriebelde de motor weer. Ging prima vanochtend, met wat beleid in de bochten nergens last van gehad! Met de motor ben ik met 25 minuten op het werk, met de bus 75 minuten...dus ik weet het wel! :)

Jeroen
 
Heb vanochtend weer gereden. Vrijdag de motor laten staan (regio Arnhem), maar vanochtend moest ik vroeg op de zaak zijn, omdat we naar Duitsland gingen. Dan moest ik wel heel vroeg de bus nemen. Daarnaast vond ik één dag OV wel weer voldoende en kriebelde de motor weer. Ging prima vanochtend, met wat beleid in de bochten nergens last van gehad! Met de motor ben ik met 25 minuten op het werk, met de bus 75 minuten...dus ik weet het wel! :)

Jeroen

Heeeel herkenbaar! Afgelopen zondag vergelijkbare condities als heden ochtend. Met de motor was ik, net als jij, met beleid, in 45 minuutjes thuis. OV, afhankelijk van wel/niet aansluiting op de bus die maar liefst 1 keer per uur gaat, ergens tussen 1:30 en de 2:00 . . . . En op zondag geen aansluiting met de bus, want dan rijdt ie niet. Als Karin of zoonlief thuis is, dan kan ik natuurlijk wel bellen of ze me ff bij Theehuis Het Hooge Erf op kunnen pikken (bushalte dichtst bij Lage Vuursche waar nog wel een bus langs gaat op zondag), zijn ze er beiden niet, dan nog een wandelingetje over glibberige wandelpaden (want niet gestrooid) van ongeveer 2 en halve kilometer). Dat maakt het wel heeeeeeel erg moeilijk om de motor in de schuur te laten staan . . .

. . . en dan laat ik voor het gemak het verschil in kosten maar ff achterwege, want zo heel goedkoop is het OV eigenlijk ook weer niet . . .
 
Vindt het ook een heel mooie oto Ron! Er zit zowaar een blauwige gloed overheen, je snap dat het ging kriebelen! Maar ik denk toch dat ook deze fraaie BMW er niet snel beter van wordt als ie zo'n 10 maanden per jaar nagenoeg volledig stil staat en 2 maanden per jaar regelmatig word gebruikt... Voor deze prijs en met jouw mooie (verkoop) verhaal ben je hem zo kwijt!
 
Ik heb inderdaad vorige week elders een rit gepubliceerd voor donderdag a.s. met de volgende begeleidende tekst.
Een gokje: donderdag as lijkt een mooie heldere koude dag te worden, de dag ervoor komt al niet boven nul en daarom denk ik dat het met gladheid en zout mee zal vallen. Ik heb een oudere route (snertrit) wat aangepast. Start bij MotoPort, naar Woudrichem waar we even rondkijken, dan naar Heusden voor koffie of lunch. Dan zuidoost naar Oirschot en Liempde en via St Michielsgestel weer terug naar MotoPort. Zie bijlage.
Een relatief korte trip, dus niet te vroeg weg, tijd voor stops en op tijd weer terug. Mocht het weer tegenvallen, bvb doordat de temperatuur door het nulpunt gaat met gladheid en strooien tot gevolg, dan schuif ik de rit door.
Vanaf 10.30 ben ik bij MotoPort, dan kunnen we om 11.00 rijden.
Vandaag, dinsdag 17, is de eerste van de heldere koude dagen. Er is beneden de lijn Rotterdam / Arnhem niet gestrooid vannacht, de wegen zijn mooi droog geworden en het zonnetje schijnt. Nu even afwachten of de temperatuur ook onder nul blijft, maar het blijft zo wie zo droog.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan