BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Geloof dat ik al een klein beetje verkocht ben.....

esa_shockset-768x768.jpg
 
Winterbanden voor de RT, navigator VI voor de RS en Airbag jas voor beide fietsen ga ik er hier nog wel door krijgen. Mooie blauwe titanium uitlaat bochten voor de RS: kansloos..

Kom op Jeroen, das kwestie van een beetje slim onderhandelen.
Je geeft geen cent uit aan allerlei gezicht smeerseltjes, de baas betaald je kleding en aan de kapper geef je ook al nix uit... :+

Dat zou toch ruimte moeten bieden... 8-)
 
Winterbanden voor de RT, navigator VI voor de RS en Airbag jas voor beide fietsen ga ik er hier nog wel door krijgen. Mooie blauwe titanium uitlaat bochten voor de RS: kansloos.. stop ik trouwens persoonlijk t.z.t. toch liever centen in die volstrekt overbodige "engine fairing" delen. In het blauw. Ik vind dat n.l. stiekem best mooi staan op de RS. Meningen zijn daarover verdeeld..
OK, ieder maakt zijn eigen keuzes :+ ... Maar deze dan, echt iets voor jou Jeroen.
 
Goede tip Thijs! Thx! Meteen een bod gedaan.

Ik krijg het gevoel dat ik iets mis, wie praat me bij: wat maakt die titanium uitlaatbocht zo vet dat ik hem eigenlijk wel MOET kopen? Ennuh Rob, qua onderhandelen: met die argumenten heb ik de RS-deal binnen weten te slepen (dat en zielig zijn na "De Val"). Daarbij heeft Karin overigens de deal zelf tot stand gebracht bij Roel (dat maakte hij niet vaak mee: de klant bood aan koffie te halen voor hem en de echtgenote van die klant voor "bij de onderhandelingen", ondertussen bleef ik maar kwijlen bij de fiets die de mijne zou worden).
 
Die uitlaatbochten zijn al weg..
Snap ik..... mooi licht titanium, perfect op kleur te krijgen door alleen de fiets de sporen te geven en minder 'poetswerk', en dat voor een mooi prijsje (ongeveer de helft van nieuw...)....en daarom zijn ze dus ook snel weg....
Maar Jeroen, in alle gekheid, ik wordt ook niet echt opgewonden van zo'n setje dus ik geef je groot gelijk, het is niet belangrijk en toch het financiële equivalent van een heerlijk lang weekend weg met Karin ...voor hetzelfde geld.... en wat is nu leuker ...en verstandig in het kader van voor wat hoort wat....?
 
Nou..., DAT dacht ik dus van niet..., daarvoor moet het even een flink beetje regenen... :/
Idd. Zolang mijn voorruit nog af en toe geschoond moet worden van die witte vlekken is de pekel nog niet weg!

Volgende week gaat het regenen, daarna zal het wel weg zijn.
 
Klopt, vandaag de zgn Lingerit gereden en 'a light dusting of salt' vastgesteld op het scherm. Die regen is ook wel nodig om al die modder weg te spoelen....vooral in het oostelijk deel van de trip (Elst, Lingewaard) was het bar en boos, je zag soms het asfalt niet meer. Zaterdag een andere rit van 195 km, start omgeving Arnhem (waarschijnlijk Heteren), stukje langs de Rijn en dan Veluwe tot 'de Strooper'.
 
Zo, net een achterwiel met verse BT45 onder de R100RT gemonteerd, dan kan ik die morgen min of meer inrijden onderweg naar Heteren en op het eerste deel van de rit.
Ik lees net in Motoplus als onderdeel van de langeduurtest van een Suzuki GSX-S1000F over de banden die ze versleten hebben. De Dunlop roadsmart 3 komt er heel goed vanaf, de handelbaarheid van de Metzeler Roadtec 01 blijft daarbij iets achter, maar heeft dan weer een betere stabiliteit bij hoge snelheid. Grip en feedback onder natte omstandigheden zijn weer van iets hoger niveau dan de Roadsmart. Zo, nu heb ik de nachtrust van Jeroen weer voor een paar dagen verpest.... _O- _O-
De beste voor het platte en snelle werk is de Continental Sport Attack 3, maar die laat dan een behoorlijke steek vallen zodra het nat wordt. De Conti Road Attack 2 evo die ik wel eens onder de RS heb gehad kregen datzelfde commentaar.
Die laatste heeft een opvolger: de Road Attack 3, sneller op temperatuur en beter in de regen. Het profiel is iets strakker/hoekiger.
 
Laatst bewerkt:
In diezelfde MotoPlus een leuk artikel hoe Touratech een GS Rambler heeft gebouwd van 199 kg met volle tank. Basis is een R1200R met een 800GS USD voorvork en 21 inch voorwiel, cardan-swingarm van een 1200 adventure. Andere uitlaat, tank en zitje en een lithium-ion accu en wat carbon onderdelen zorgen voor een lager gewicht. Of het ding in productie gaat is niet zeker.
 
Peter: ik lig niet zo erg wakker meer van banden... behalve dat ik mijn hoofd breek of die winterbanden nou echt nodig zijn. Afgelopen winter geen centje pijn gehad met de RS3 bandjes. Grip op koud/glad wegdek, die heb ik proefondervindelijk nu bevestigd gezien. Wat stond er in die duurtest over de levensduur van de bandjes??
 
Hmmmm, centjes overgemaakt naar Heerlen, hoor opeens niet veel meer uit die hoek... Niet ideaal, vanaf je EiFoon via MijnING een ruitje kopen zonder uitvoerig de verkoper te checken... Maar wie weet komt het toch nog goed.... ff duimen..

Advertentie staat nog op gereserveerd; zou het geld niet aangekomen zijn?

Roelof.
 
Jeroen, het was ook maar een grapje. Ik heb ook deze hele winter doorgereden, vandaag nog een 200 km rit voor een deel over blubberige weggetjes en dat gaat prima met oa de diagonale BT45's.
Dit was een tussenrapport en pas bij het eindrapport laten ze zien bij hoeveel km banden zijn gewisseld. Dat zegt ook niet zoveel, vaak wisselen ze vroeg om andere banden te kunnen beoordelen. Ze melden 5 typen banden waaronder de slecht bevallende standaard montage (Dunlop Sportmax D214), en totaal 25000 km.
 
Advertentie staat nog op gereserveerd; zou het geld niet aangekomen zijn?

Roelof.

Is van MijnING naar Rabo gegaan. Op donderdag, zou je denken dat de goede man nu wel wat moet hebben ontvangen.. Hij reageert ook niet op de vraag of hij een Track-and-Trace kan mailen zodat ik kan zien wanneer het ruitje aan de deur komt...

Voorlopig nog maar ff optimistisch blijven..

Peter: verwacht jij dan veel meerwaarde qua grip in de kou van de winterbanden tov de huidige Premium Tour banden van Dunlop, Metzeler en Michelin? Weer aan de andere kant: heel veel geld gooi je niet over de balk bij de aanschaf van winterbanden, de "zomer" banden gaan dan langer mee (want die krijgen 4 maanden rust per jaar). Enfin, nog zo'n 9 maanden om over na te denken..
 
verwacht jij dan veel meerwaarde qua grip in de kou van de winterbanden tov de huidige Premium Tour banden van Dunlop, Metzeler en Michelin?
Nee Jeroen, als je op aangedrukte sneeuw oid zou gaan rijden wel, zoals bvb in Scandinavie of mogelijk hier en daar in Duitsland. Maar onze wegen zijn eigenlijk altijd nat of onbegaanbaar, want op ijs en dooiende sneeuw moet je niet willen rijden, tenzij met spikes. Dan kun je beter even thuisblijven of met een auto gaan.
 
Vrijdag m'n nieuwe voorbandje gemonteerd. Rijdt weer subliem licht sturend, heerlijk :t . Bij de vorige bandenwissel had ik (na 24200 km) me voorgenomen de voorband voortaan sneller te wisselen, want dat voelt zoveel beter. Met de vorige deed ik daarom 'maar' 24088 km :$ Ik neem me nu weer voor bij 20k km de voorband te wisselen, dan moet ik helaas wel vaker dan eens per jaar een nieuw voorbandje.
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- Thijs, ongelofelijke waarden die jij met zo'n band haalt! :} Op mijn nieuwe Triumph zitten af fabriek speciaal ontwikkelde Pirelli banden (Phantom) met een klassiek profiel. Na 7200km , vanaf 26 augustus tot ongeveer eind november, zit er nog 2 mm profiel op de voorband. Vreemd genoeg nog 4 mm op de achterband. Ik heb dit al eens van een andere Triumph rijder gehoord (Tiger), dat de voorband eerder aan vervanging toe was dan achter, meestal is het andersom. Ik ben dus al aan het kijken naar een alternatief en een daarvan is een Pirelli Scorpion II (dus wat GS rijders er wel eens onder hebben), maar ook de oude BT45 (voorwiel is 18 inch en 100 breed, spaakwiel met binnenband). Ik zal nu ook eens kijken naar de relatief nieuwe Conti Road Attack 2 Classic Racer, een van de weinige radiaal banden voor dat soort maten.
Over dat lekkere rijden van een nieuwe band kan ik meepraten, zaterdag heb ik achter van de nieuwe Bridgestone BT45 genoten, ondanks zeer veel modderige en natte dijkjes en zelfs een flink aantal onverharde wegen. De organisator en routeplanner had dit zo niet bedoeld: hij rijdt op een 'buikschuiver' CB 1000 en moest alle zeilen bijzetten. Een 1200GS LC en een FJR1300 zijn een stukje daarvan afgehaakt, maar hij heeft het dapper volbracht :} .
 
.... Met de vorige deed ik daarom 'maar' 24088 km :$ .....
En er stond nog ca. 1,5 mm profiel op het loopvlak, bijna zonde om al te wisselen :+ Ik rijd natuurlijk relatief veel snelweg dus daar werpt de dual compound samenstelling van de band zijn vruchten af... En Erreske doet er nog een schepje op die komt aan bijna 30k voor en 32k achter als ik het me goed herinner...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan