BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Mooi spul....ik vind van mezelf dat ik wat te oud wordt daarvoor, maar het water loopt me in de mond en ik heb wel eens overwogen om met een zak centen naar bvb Beck's te gaan om een mooie boxer te bouwen. Ik weet dat ze een frame hebben voor hun Pre '72 (R50blok) classic racers....maar die heeft dan ook weer zo'n joekel van een Grimeca in het voorwiel. Het lijkt me heerlijk om eens met die boxer uit jouw serie plaatjes rond te scheuren en het vuur bij die rijstkokers aan de schenen te leggen.
 
Eh..., Roelof..., dat soort fietsen zijn daar ook wel vertegenwoordigd, maar..., het ging in dit geval ff om de Conti banden... ;)


...en een Engelse fiets, zet je op Engelse banden..., kijk maar... ;)



[afbeelding]

Ja, TT100 banden....en mij om Classic Bikes....

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
En dan te bedenken dat wij nu op de Classic Bikes van morgen mogen rijden....
Kwijlende mannen over een kwart eeuw bij die R1100RS-en, R1200ST-s en R1200RS-en.... "Die mochten nog gewoon op benzine rijden! Dat maakte een lekkere bak herrie!"
Om dan weer op de elektrieke fiets huiswaarts te keren alwaar de fiets door het energie neutrale huis middels de zonnepanelen wederom werd opgeladen..

Carpe Diem!!
 
VRO_RSen.jpg


Hier zie je ze nog zowaar in actie ook (Foto met dank aan Wegraceinfo, daar vindt je trouwens heel veel mooie motorfiets plaatjes, kan je ook bestellen bij die club).
 
Uit diezelfde bron, deze plaat over hoe je nou een RS mooi schoon maakt:
VRO-nattigheid.jpeg


Na het drogen dan natuurlijk nog wel ff met de SpeedWax er overheen.
 
...zo jammer..., vergeet je de R1100S BoxerCup Replica, de R1200S, en de HP2 Sport...

...de R1200S is eigenlijk maar 3 jaar geproduceerd...

2006
2007
2008

Tja Ron, ik bedoelde dan ook eigenlijk de fietsen die zo in zijn algemeenheid door ons gereden mogen worden en die dan zeg maar aansluiten bij de titel van dit draadje. Helemaal met je eens dat het slijmspoor van die Next Generation Motor Mice net een tikje vetter en glibberiger zal zijn bij de fietsen die jij noemt....

Zo kreeg ik vanuit Bonaire zowaar een Appie van mijn buddy co die daar nu op vakantie is (ja ja, een traditie lijkt het wel, wakansie op Bonaire)....met deze schermprint van zijn iPhone....
LiefsUitBonaire.jpg

Met de tekst daarboven: "Die vindt ik dus mooi"..... De goede man heeft bouwjaar 1985, hij is dus nu al voorbereid op het kwijlen bij zo'n toekomstige Classic Show...
 
Nog wat meer feedback over de Navigator VI:

Ondanks dat ik de unit afgelopen zaterdag had laten bijwerken door Garmin Express, bleek de verlegging van de A1 / A9 bij Diemen de unit nog niet bekend. Dat stuk A9 kan ik nog enigszins billijken, dat is pas een week of 2 zo. Maar het stuk A1 dat niet meer over de Vecht maar onder de Vecht door gaat, dat is volgens mij ongeveer een volledige zwangerschap al zo. Dus had Garmin daar wel van een nieuwe kaart aanpassing kunnen bevallen dunkt me. Volgens een collega van me loopt BMW sowieso qua kaart materiaal ongeveer anderhalf jaar achter op de veranderde feiten op de weg, ook al heet de kaart "2017.70"....

Verder is het wel grappig dat er een benzine pomp icoontje in beeld verschijnt als het gele lampje van de brandstof begint te branden:
NavVIlampjeBrand1.jpeg


Als je op dat pictogrammetje klikt, dan toont de navigator VI de dichtstbijzijnde pompen.
NavVIlampjebrand2.jpeg


Sorry Rob, ik was via de A1 onderweg naar huis, dan is de BP Express bij hotel De Witte Berg te makkelijk (ff d'r af en hup d'r weer op). Rij ik 's ochtends heel vroeg of 's avonds behoorlijk laat, dan pak ik de Vreelandseweg omdat ik de opstoppingen op de Diependaelselaan in Hilversum dan ontloop en dan tank ik bij de Express van jouw merk. Met de RS maakt het niet uit aan welke kant van de Vreelandseweg, er gaat gewoon 95 in. Met de RT moet ik op de terugreis dan nog ff een gekke U-bocht maken om de V-Power die kennelijk RON 97 is (waarom staat dat trouwens niet gewoon op de pomp geschreven?), jij vertelde laatst dat V-Power eigenlijk RON 98 eigenschappen heeft maar om boekhoudtechnische/certificatie technische redenen toch "95" als label opgeplakt krijgt. Hoe het ook is, de RT loopt er prima op. De DOHC kan ook wel met 95 uit de voeten, het kan tussen mijn oren zitten, maar ik verbeeld me dat ie dan gewoon net een tandje minder soepel rond gaat. Zeker zo bij de 2500 RPM ("wat heb je daar dan te zoeken?" hoor ik u denken)
 
Mijn GSA, ook een DOHC, heeft nog nooit iets anders als 95 te drinken gekregen......

En zou deze week ff niet over de Vreelandseweg rijden: brug over de Vecht ligt eruit
 
Mijn R1200ST krijgt ook altijd Euro 95, zonder problemen tot nu toe. Mede doordat mijn werkgever de premium brandstoffen geblokkeerd heeft op de tankpas 😉
 
Morgen nog even een ritje 'groene hart' van 180 km, start om 10.30 in Abcoude en eindigt daar ook weer. We zijn al met drie, stevige doorrijders en laat me weten of je mee kan/wil voor de route. We lunchen waarschijnlijk in Schoonhoven, ook de Kromme Meije zit in de route.
Vanmiddag de beide carburateurs weer installeren met nieuwe gaskabels en nieuwe naalden en buizen en dan synchroniseren. Op de gok een tandje magerder dan standaard gezet vanwege de dubbele ontsteking. Helaas moet alles weer los en uit elkaar als de afstelling toch rijker of armer moet en dan weer opnieuw synchroniseren, maar ik gok vaak goed....
 
Laatst bewerkt:
Morgen nog even een ritje 'groene hart' van 180 km, start om 10.30 in Abcoude en eindigt daar ook weer. We zijn al met drie, stevige doorrijders en laat me weten of je mee kan/wil voor de route. We lunchen waarschijnlijk in Schoonhoven, ook de Kromme Meije zit in de route.....
Lekker Peter, ik doe ook een rondje Groene hart ..... helaas wel een lange tussenstop op kantoor in Gouda..... :+ .... Maar uiteraard veel plezier gewenst, het weer zit je mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan