BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

OK Thijs, ooit.....Het is een soort opleidings ritje voor een jongeman van 40 of zo die graag eens wil oefenen met een rit voorrijden en verkennen 'en petit comité' en dan later de rit officieel aankondigen en voorrijden met wat meer mensen. Hij heeft sinds september zijn rijbewijs en kan mij al aardig volgen. Ik heb hem al enkele weekenden in Luxemburg en het Sauerland mee gehad. Dit is dus de volgende stap.
Als zijstapje, mijn ervaring is trouwens dat ik het liefst voorrijders als volgers heb. De meeste volgers kunnen dat volgen namelijk ook niet, geen eigen navigatie, minder discipline, onnodig gaten laten vallen etc. Als je met ervaren rijders bent, dan is dat een verademing: ze zitten altijd op de goede plek en afstand, denken en kijken met je mee en anticiperen. En gaat het ze te hard dan volgen ze op enige afstand in hun eigen tempo en als je dan voor het volgende waypoint even wat rustiger aan doet zitten ze er weer bij. Zonder gezeur en gemekker omdat ze precies weten of begrijpen wat er gebeurt.
Morgen ga ik met de Honda.
De R100RT startte meteen en na wat draaien aan schroefjes etc. stonden de kwikkolommen ook weer gelijk en ik denk dat ik goed gegokt heb. Dat gas draait weer soepel. De RT komt weer in actie als er eens wat slechter weer voorspeld wordt, modder, regen etc.
 
Vandaag even gebeld met het beoogde lunchadres voor 2 april.....
Als we daar willen lunchen kan dat alleen met een buffet wat we vooraf moeten reserveren, ze hebben een kleine keuken en kunnen een grote groep tegelijk niet goed bedienen. Ze bieden dan in dat buffetje broodjes met soep of een kroket en melk en jus. Costa Quanta? 10,- pp , maar willen we dat wel? Zelf wordt ik er niet enthousiast van.....
We kunnen terugvallen op de vorige locatie "de Loet", qua locatie/parkeren en terras prima. Ze noemen zich 'Restaurant' maar het was wat 'simpel' qua keuken. Maar goed, een buffet met broodjes is nog simpeler.....
Graag jullie reactie.....
Kijk anders even mee de Dam of de Loet
Beide adressen moet ik begin volgende week even laten weten wat 't wordt......en met hoeveel personen.....
 
Met het weer lijkt het wel goed te komen....
full
 
Thijs, mij maakt het niet uit, maar daar kan jij niets mee; dus doe mij maar een buffet met kroketten en soep.

Grt en tot de 2de!
 
En mij of ons maakt het ook niet uit; doe maar wat je zelf het beste lijkt; en wellicht bij je bij deze bedrijven geweest.

Roelof en misschien Janny
 
Laatst bewerkt:
En mij of ons maakt het ook niet uit; doe maar wat je zelf het beste lijkt; en wellicht bij je bij deze bedrijven geweest.

Roelof en misschien Janny
Het zou wel gezellig zijn als Janny meegaat natuurlijk...!
We hebben bij het voorrijden geluncht bij de Loet. Voordeel daar is dat ze een groot overdekt terras hebben met ook een hele grote tafel die ik (voorlopig) heb gereserveerd. Ik denk dat we met z'n allen wel aan die tafel passen. Maar zoals ik al eerder zei is de kaart wat simpel.....
'de Dam' ken ik niet, we zijn er langs gereden, het ziet er leuk uit in het centrum van een leuk authentiek vestingstadje (Nieuwpoort) en ze hebben ook een groot terras. Maar de route gaat sowieso door Nieuwpoort heen....
 
Ik ben voor de plek waar de lunch het langste duurt, kan ik het grootste deel van na de lunch meerijden.. :+

Ik denk jullie bij het pontje "aan de overkant" op te kunnen gaan vangen. Als de lunch lang genoeg duurt..
 
Ik ben voor de plek waar de lunch het langste duurt, kan ik het grootste deel van na de lunch meerijden.. :+

Ik denk jullie bij het pontje "aan de overkant" op te kunnen gaan vangen. Als de lunch lang genoeg duurt..
Als we bij 'de Loet' lunchen en daar 1,5 uur over doen zijn we 14:54 aan de overkant :+
 
Qua eten maakt het mij of ons ook niet zo veel uit, als het 'vooronder' maar gevuld is.

Groet, Ab en ook misschien Rina
 
Eenvoudige hap maakt ons niet uit. De Loet ken ik wel. Prima tent, lekker veel parkeer plek. Gezien onze kleding zal terras met grote tafel goed te doen zijn.
Wel droog weer regelen hoor
 
Grote tafel is gezellig en heeft dus mijn voorkeur!!!

Als ik luxe en uitgebreid uit eten wil dan ga ik toch meestal niet op de brommert :+
 
OK mensen, ik ga de reservering bij de Loet bevestigen en de grote tafel claimen...... :Y
Weer lijkt prima te worden, licht bewolkt, 70% zonkans, nauwelijks regen...... *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan