BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Ennuh, over hoe dat nou zit met die banden... leuk filmpje over de Sport/Tour banden (<Klik!). (Leuke test motor ook)

Kort en goed (wat we al wisten): echt slechte Sport/Tour banden zijn er niet en het bekende spul heeft allemaal prima grip op nat en koud weg dek. Het gaat meer om welk karakter je zoekt. De Z01 en Z08 zijn wat sportiever dan de RS III volgens deze Engelse meneer die ze "blind" getest heeft. Hou ik het toch maar bij de RS III denk ik omdat ik die eigenlijk sportief genoeg vindt. Afgelopen week ST mee mogen nemen van Karin. Die Pilot Road 4 GT nog eens gekieteld. Eigenlijk prima band maar niet zo "lichtvoetig" als de RS III. Ik sluit me dus aan bij de bevinding van die man in het filmpje "It's all about character".

Ik vindt je ST er wel heelknap uitzien zo Thijs! Zou bijna denken: bagage rekje naar de poeder coater...
 
Nog meer over de banden....
Bij mij ligt het Dunlop setje er nog maar een week op, dus kan er nog niet een totaal oordeel over vellen, maar ervaar wel enige verschillen. Ik schrok me wild bij het wegrijden de eerste keer, dacht dat mijn balhoofd los zat, zo nerveus reageren. Stuurt veel lichter, komt waarschijnlijk doordat de voorband veel "ronder" is. De banden ogen wat stabieler als ik over belijning rijdt, bij de Michelins deed de motor dan een stapje opzij. Maar dat kan ook te maken hebben dat die bijna "op" waren, en deze "vers". Ben in ieder geval tot nu toe tevreden.
 
Heb ook gelijk maar een voorspatbordverlengstuk gemonteerd:
- Extenda Fender for BMW R1200ST

Kreeg de motor terug na de grote beurt, en was prachtig gepoetst, moest alleen terugrijden door de regen. De uitlaatbochten direct weer vuil ;(

Heeft iemand ook ervaring met verlengstukken voor het achterspatbord?
En houdt je dan ook de uitlaat schoon?

Kom eigenlijk alleen maar de hugger van Wunderlich tegen, maar die vind ik te duur om zo maar even te proberen:
Carbon fibre hugger
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen, leuk filmpje....maar dat de Z-8 zo hoog scoorde??? Ik heb die zelf gehad, maar dan nog niet de M/O versie en die kwam toch iets te kort als de weg nat was. Die Z01 geloof ik wel, maar juist de Conti 2 evo (er is nu ook de Conti 3!!) beviel mij op de RS heel goed qua sturen en bochtengedrag. Ook die was iets minder dan de MPR4 bvb in natte omstandigheden, maar dat vind/vond ik acceptabel omdat je dan toch aangepast rijdt.
Zoals gemeld heb ik nu een setje Dunlops RS III/3 klaar staan en ben benieuwd. Ik hoop het komend Hemelvaart weekend nog op de Pirelli Angel GT's vol te kunnen maken en dan kunnen we die Dunlops eens ervaren.
Gisteren op een lange en snelle rit door Brabant/Zeeland had ik de Honda mee op de diagonale BT45's. Geen enkel probleem op droog met allemaal moderne en dikke motoren in de achtervolging. Een beetje stevig oppompen en het ding rolde zo mooi door de bochten en nooit ook maar een hint van grip verlies, ook niet bij het nog onder helling fors uit een bocht accelereren. Ik heb overigens niet veel keus omdat er voor een 120/80/16 op moet en achter een 140/80/17.
 
Koning Willem Alexander.....
Na 21 jaar gastvlieger te zijn geweest bij de maatschappij en daarvoor bij Martinair, laat hij zich omscholen voor het besturen van een Boeing 737 van moedermaatschappij KLM.
Je krijgt bezoek Jeroen!
 
Concurrentie. Laat je niet wippen Jeroen.

Gaat goed komen Jan: onze Koning is en blijft co-piloot. Lijkt mij wel leuk om met hem op pad te mogen. Misschien kan ik ook een rolletje spelen bij zijn omscholing. Tot voor gister vloog de koning nog Fokker 70, die heb ik van februari 2003 tot december 2008 ook gevlogen... Van 1967 tot 1981 woonde de koning in Lage Vuursche... De koning is geboren in 1967, Karin ook en mijn ouders zijn in dat jaar getrouwd... ik zie wel wat aanknopingspuntjes voor de gesprekjes onderweg naar Athene..
 
Vandaag kreeg ik de bestelde GS911 binnen. Hobbyist heeft de USB versies in de uitverkoop momenteel. Wát een leuk apparaat is dat zeg! Zeker voor een doe het zelver als ikzelf. Je vraagt je bijna af hoe ik het al die tijd zonder heb gedaan. Meteen de foutcodes en testjes doorlopen: ABS OK; Remsysteem ontluchting OK; Synchronisatie OK; etc etc. Leuk speelgoed....
 
Vandaag kreeg ik de bestelde GS911 binnen. Hobbyist heeft de USB versies in de uitverkoop momenteel. Wát een leuk apparaat is dat zeg! Zeker voor een doe het zelver als ikzelf. Je vraagt je bijna af hoe ik het al die tijd zonder heb gedaan. Meteen de foutcodes en testjes doorlopen: ABS OK; Remsysteem ontluchting OK; Synchronisatie OK; etc etc. Leuk speelgoed....

Jazeker, ik heb er ook een (de Wifi Enthousiast uitvoering) al moet ik zeggen dat ik er nog weinig mee heb gedaan....ik ben nog op zoek naar een IPad omdat ik een laptop in de garage niet zo handig vind, maar die zijn stevig aan de prijs.....en andere uitgaven hebben prioriteit gekregen.
Overigens hebben 2017 Euro 4 motoren een andere interface gekregen, connector van BMW rond naar ISO rechthoekig, en moest ik een verloopkabel kopen

Roelof.
 
En dan ben je niet enthousiast ? :+
Roelof, voor een stuk minder koop je een refurbished Ipad, scheelt veel geld.
Heb er zelf (Iphone 6) goede ervaring mee tot nu toe.

Dat wil ik ook gaan doen, ik verwacht dat de GS911 app/programma niet veel rekenkracht vraagt en hij hoeft ook niet nieuw te zijn voor gebruik in de garage.

Roelof.
 
Ik heb de software op een hybride subnotebook gezet die ik tweedehands kocht voor 100,-. Perfect apparaatje voor dit doel moet ik zeggen.
Windows 10,
Intel ® Atom ™ processor voor tablets Z3735F met Intel ® Burst Technology 2.0
22.6 cm (8.9”) , Toshiba multi-touch high brightness display with wide viewing angles, 16:10 aspect ratio, 350 nit 1920x1200
Solid State Drive 32 GB eMMC
Pearl white
2GB / Note: aanboord , DDR3L RAM (1333 MHz)
Intel® HD Graphics
maximum life : up to 13h in laptop mode (HD Video Playback in low brightness setting)
up to 7h in tablet mode (HD Video Playback in low brightness setting)
gewicht : Tablet: up to 472 g, System total: up to 978 g
B x D x H : Tablet: 235 x 161 x 9.8 mm, System total: 235 x 170.6 x 19.9 mm
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een check gedaan; de motor loopt veel beter, sinds ik er van alles zelf aan doe.

Alleen moet ik de kleppen aan de rechterkant weer stellen; na 5000km. Dat vind ik zelf een beetje snel en het is weer alleen de inlaat. Ik vind het geen vervelende klus en bij de DS deed ik het soms wel vaker, maar volgens mij is dat niet helemaal hoe het hoort, alhoewel de dame is al weer 22... ;)

Verbruik van olie valt mij 100% mee, tenminste als ik het goed begrijp. Van minimum naar maximum is een halve liter; nu na 2000km is er een kwart gebruikt; dat is dan 125 ml op 2000km, en dat is 1l op 16000 kilometer.

Ik ga zo maar eens genieten van mijn kinderen; het was een actieve week, zullen we maar zeggen, grt en veel rij plezier!
 
Laatst bewerkt:
Dat wil ik ook gaan doen, ik verwacht dat de GS911 app/programma niet veel rekenkracht vraagt en hij hoeft ook niet nieuw te zijn voor gebruik in de garage.

Roelof.

Geïnspireerd door het filmpje van MrGPS: Basecamp/Mapsource op de tablet: kan dat? — MrGPS

Eerst zo'n 7"tablet gekocht: die is wel echt klein voor mijn vingers.
Toch maar gekozen voor een iets groter model: het is een Asus T300CHI geworden.
Tablet en PC in één. En moet zeggen: bevalt prima, stuk lichter als een PC dus ook makkelijk mee te nemen tijdens weekends weg en vakanties, kan ik nog ff met Basecamp prutsen want draait gewoon Win10. Was erg scherp vorig jaar tijdens de MediaMarkt BTW dagen (concurrent had verkeerde prijs op de site en daar gat MM nog een 17% korting op...).

Maar er zijn leuke voordelige alternatieven zoals deze Asus:
ASUS Transformer Mini T102HA | 2-in-1 PCs | ASUS USA

https://tweakers.net/pricewatch/656205/asus-transformer-mini-t102ha-gr012t-64gb-(qwerty)-grijs.html


Voor mij is het grote voordeel: op pad heb je een volwaardige PC bij je met het formaat van een tablet. Lukt met een ipad niet.
 
Laatst bewerkt:
Na 2500 km wordt het eens tijd om hier ongevraagd :+ mijn ervaring met de R 1200 RS (2017) te ventileren en te kijken of mijn ervaringen herkend worden.

Allereerst het uiterlijk. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het nog steeds een geslaagd model. Een minpunt vind ik de wat minimalistisch achterzijde, Motoplus noemt zoiets een rudimentair kontje en het schijnt iets van deze tijd te zijn. Ik vind de gekuipte RS zo wat weghebben van een bodybuilder die vergeten is zijn benen mee te trainen. En er zitten meer nadelen aan dit ‘vorm voor functie’ gebeuren, maar daar kom ik later op.

Het motorblok is een snoepje. Vooral in de stand ‘Dynamisch’ kom je qua beleving niets te kort. Toen ik na 1000 km weer eens terugschakelde naar ‘Road’, had ik wel het idee dat ik op een gecastreerde RS op pad was. Vreemd, want van ‘Road’ naar ‘Dynamisch’ had ik niet het idee dat het verschil zo groot was. Ook wel onverwachts was dat ik afgelopen week in Duitsland met een beetje gang van een gravel parkeerplaats afreed, en mijn achterwiel spontaan 3 stappen opzij deed. Mogelijk is de DTC in de stand ‘Dynamisch’ anders afgeregeld en laat dan wat spielerei toe.

Ook leuk (vind ik dan) zijn gadgets zoals een temperatuurmeter. Bij mij liep deze steeds op tot 101 graden, om vervolgens weet te zaken tot 95 graden en weer op te lopen. Kan ik naar blijven kijken..

Ander zaken, zoals de uitvoering van de oplaadstekker, vind ik niet zo 'premium'.

full


Wie verzint nou zoiets :?

De motor beschikt over een schakelassistent. Laat ik zeggen dat dit de eerste 1000 km ronduit opwindend was, en dat bedoel ik niet positief. Bij de 1000 km beurt is deze opnieuw ingeleerd, een verschil van dag en nacht.

In het gebruik, in mijn geval vooral meerdaagse tripjes, valt het windscherm tegen. Ik heb alle standen geprobeerd, maar met mijn 189 cm en het sportzadel blijft het de keuze tussen turbulentie of windgeruis. Uiteindelijk heb ik met het scherm in de laagste/laagste stand nog het beste resultaat. Afgelopen donderdag ruim 400 km snelweg gereden, maar ik werd alsnog gek van de herrie. Dus op zoek naar een lager scherm, beter in de volle wind dan zoiets. Een stap terug t.o.v. de 1200 S.

Na een paar uur rijden in de regen zag de motor er beestachtig uit, echt niet normaal. Ik had geïnvesteerd in een ‘Aussie’ achterkant en een Ilmberger hugger, maar dat had allemaal weinig zin. Dus die hugger gaat markplaats op.

full


Bijvoorbeeld ook onder de radiator, in de uitsparing van het frontdeksel, kwam genoeg zand om een zandkasteeltje van te bouwen. Ik heb inmiddels ruim 150k weg op de verschillende boxers, maar zo bizar heb ik het nog niet gezien. Blijkbaar had dit aspect totaal geen prio bij het ontwerp.

Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn om hier wat aan te doen, bijvoorbeeld de afdekkingen van MaMo, maar daar verwacht ik problemen mee. Onderweg diverse keren aan de spanningsregelaar gevoelt, maar die wordt goed heet. Daar wil je geen kap overheen hebben, dat is vragen om problemen.

Voor mijn stramme ledematen had ik mijzelf een BMW HP schakel/rem verlagingssetje cadeau gedaan. Hiermee kun je de voetsteunen in 3 standen verstellen. Fantastisch spul, geweldig af te stellen, maar als verlagingsetje is het volstrekt kansloos. Je zit al bij de middelste stand met je voet tegen de uitzetter van de zijstandaard, m.a.w. je krijgt je voet niet onder het schakelpedaal. Hieronder een foto van de middelste stand, waarbij ik de aanslag van de zijstandaard al gemodificeerd heb om dit mogelijk te maken.

full


Onbegrijpelijk dat BMW zoiets verkoopt, dus die 500 Euro kun je beter in je zak houden.

De eerste 1000 km had ik een verbruik van 1 op 17, tijdens mijn dynamisch rondje Duitsland heb ik over 1500 km gemiddeld 1 op 18 gereden en liep qua verbruik precies gelijk op met onze 2011 RT. Jammer dat de tank niet net een paar liter groter is, de tankmogelijkheden zijn bijvoorbeeld in het Alpengebied beperkt, vooral op zondag.

Zou ik weer een RS kopen?
Jazeker, maar dan wel een jong gebruikte, zodat ik bijvoorbeeld de versnellingsbak vooraf kan testen. Helaas is de kwaliteit van de versnellingsbakken bij BMW nog steeds niet reproduceerbaar, want de demo schakelde wel goed.
Verder is het gewoon een topfiets! :]
 
Laatst bewerkt:
Kijk ... zulke verhaaltjes lezen lekker weg, daar wil ik van meerdere R1200RS rijders wel wat meer over hun ervaringen horen :Y

P.s. het sport zadel is het hoogste zadel wat er te krijgen is !?
 
Laatst bewerkt:
Stampertje_35 wil wat R1200RS ervaringen horen:
Kijk ... zulke verhaaltjes lezen lekker weg, daar wil ik van meerdere R1200RS rijders wel wat meer over hun ervaringen horen :Y

P.s. het sport zadel is het hoogste zadel wat er te krijgen is !?

Mijn boxer ervaring is wat minder rijk, ongeveer 88k, 30k op een R1150RS Single Spark, 35k op een R1200RT DOHC, 10k op een R1150R Twin Spark, 5k op een R1200ST. En nu dus 8k op een R1200RS LC.

Mijn R1200RS is een generatie ouder dan die van bommep, van mei 2015.

Mijn RS werd niet geleverd met een oplaadsnoer voor de Optimate, lijkt mij pure luxe. Aan de andere kant, doordat ik die van mij er "after market" op moest zetten, kon ik het ding iets subtieler wegwerken (aan de achterkant van het frame waar ik het vandaan moet vissen als de RS aan de Optimate moet, hetgeen alleen 's winters zich voordoet als er pekel op de weg ligt).

Qua karakter: mijn engine mapping heb ik standaard op Dynamic staan, mijn DTC op "RAIN", hierdoor vertoont het blok het pittige, venijnige karakter, maar springt de fiets niet opzij bij gravel of iets dergelijks.

Qua schakelen, mijn fiets had net geen 15k op de teller toen ik hem ophaalde, inmiddels staat de teller net voorbij de 23k. "Conservatief" schakelen, als in, met koppeling, gaat niet minder vloeiend als met de overige bakken. Gewoon vloeiend. Het in zijn 1 zetten is zodanig niet echt "schokkend" dat ik inmiddels bij spoorwegovergangen die dicht zijn of stoplichten waarvan ik weet dat die wat lang op rood staan, gewoon in zijn Neutraal op mijn beurt sta te wachten. Fiets maakt geen "hupje" als ik hem in zijn 1 zet. Het gaat wel gepaard met iets van een Kloeink, maar dat hoort denk ik bij onze boxers.

Qua Quick Shift of Shift Assist Pro: vooraf had ik niet gedacht veel waarde aan deze goodie te gaan hechten. Maar nu een 9 maanden onderweg vindt ik het De Goodie van de fiets. De ST van mijn vrouw was al (na afspraak en vragen) min of meer ter beschikking voor de "fun" ritten (overige ritten doe ik met de RT, net wat meer bescherming tegen de weersinvloeden) en precies de combinatie "Engine Mapping Dynamic", 125 pk, 125 NM en de Shift Assist maakt dat de fun factor op de RS toch nog hoger is dan op de ST (die op haar beurt weer een hogere fun factor had dan de R1150RS). Wat dat betreft heeft BMW de stijgende lijn in de opeenvolgende generaties wel goed te pakken.

Foutloos is het systeem echter bij lange na nog niet. Opschakelen gaat prima, ook vanaf de 1 (bij mij dan), vanaf zijn 3 en hoger is dat per definitie soepel, van 1 tot 3 is dat variërend soepel. Maar "conventioneel" schakelen doe ik bijna zelden op de RS. Terugschakelen wil de beweging van 3->2 wel eens resulteren in een echte Neutraal, inclusief lampje. Net na ophalen, september vorig jaar, was dat bijna 1 op de 4 schakel bewegingen 3->2, nu zit ik over de 1 op 20 van die bewegingen.

Qua ruitje: ik ben heel tevreden met het Puig ruitje, ben 1.87 m, heb het standaard zadel (ik kan leven met de kniehoek). Bommep: je bent van harte uitgenodigd om bij mij eens te kijken wat je er van vindt.

Qua tank: dat had inderdaad wel 2 litertjes meer mogen zijn. Heen en weer werk is 110 km. Ik kan net niet 3x heen en weer zonder het gele lampje te zien. Met de RT haal ik met gemak 4 keer. Maar goed, ietsje vaker dus op de heen- of terugreis de slang er in.

Qua viezigheid: de RS is inderdaad een vuil magneet. Ik heb dan wel de front Mudguard en ook de mudguard achter. Dat scheelt een flinke slok op een borrel. Qua foutmeldingen over wat dan ook dat te heet zou worden, tot op heden geen. Het kontje oogt met de Australische achterspatbord al minder ielig. Dus qua looks ben ik dik tevreden.

Al met al ben ik, ondanks de verbeter puntjes, zeer tevreden over mijn fiets "voor erbij". Een belachelijke luxe die ik goed praat door te stellen dat ik geen woon-werk auto ter beschikking heb, dat is in principe de RT. En als het dan droog blijft, dan pak ik de RS. Dus de RS is in die zin mijn motor, ook voor de fun ritjes, de RT is dan mijn woon-werk buffel. Dat is qua karakter een Labrador. De RS een hazewindhond.
 
Laatst bewerkt:
Chapeau ... als er nu nog meer zijn die iets willen op pennen qua beleving en ervaringen op zijn R1200RS
Kunnen jullie onderling (en ook ik, al heb ik geen RS) de kleine verschillen met elkaar vergelijken !
 
Heb ook een R1200RS '16, 6000km, en heb vorige week proefgereden op een R1200RT '17 en een R1200RS '17 om eea. te vergelijken.
Sodeju wat schakelde die RT soepel zeg (ik schakel alleen met de quickshifter; supergadget), ik hoorde en voelde totaal geen enkel mechanisch gekraak en gekloink onder me tijdens het schakelen, zelfs niet van 2 naar 1, dit was het spreekwoordelijke mes door warm boter gevoel, dit in tegenstelling tot mijn RS, daar komt toch wel 's een kloink bij kijken al op-en terugschakelend met de QS (de eerste drie versnellingen tenminste).
Had niet verwacht dat het verschil tussen de '16 en (verbeterde) '17 bak zo groot zou zijn. Btw, die '17 RT stuurde ondanks de 40kg meergewicht als een tierelier, in het echt korte werk zelfs beter dan een RS, die op zijn beurt weer wat stabieler en strakker een snelle bocht afraffelt.

De '17 RS schakelde ook best wel soepel, beter dan mijn RS, maar niet zo soepel als die RT. Raar. Ik denk dat er ten eerste verschil is per motor (fabriekstoleranties?) qua schakelen, en ten tweede denk ik dat misschien het hevelsysteem van het schakelpedaal van de RT het schakelen ten goede komt.

De euro4 perikelen hebben ook het KFR aangepakt waar mijn RS een beetje last van heeft, ook in roadmode. Met de '17 exemplaren kan je zelfs in zijn 1 rijden zonder af en toe een hikje te voelen. Denk dat de euro4 fietsen iets rijker staan afgesteld aangezien die ook een toefje meer verbruiken.

Misschien toch dat spaarvarkentje lief aankijken, en een '17 RT aanschaffen.......
 
Tja.
Wat kan ik nog vertellen.
Bij mij staat eea altijd in dynamic. Ik rij in princiepe alleen voor mijn plezier, dus wordt ie niet vies.
De quick shifter vind ik geweldig, gebruik hem vanaf de 3e versnelling bij het opschakelen en tot 1 bij terug schakelen.
Het blok is mi top, zonder cat. en met Bos demper klinkt ie heerlijk en loopt ie vrijuit.
De enige kritiek die ik op de bak heb is het inscakelen van de 1e versnelling. Dat kan beter.

Mijn duo is erg te spreken over het comfort. Eigenlijk zit Hennie beter dan op de 6 pitter. Door de iets sportievere zit " bonkt" het minder in de rug.
De looks vind ik, na wat aanpaasingen zoals zwarte klepdeksels en HP schakelsetje prima. Niks meer aan doen of.......toch de hele tank blauw laten spuiten??

Resume. Ik ga hem nog niet inruilen, hij bevalt prima
 
Re: Bommep R1200RS model 2017 rijders ervaring:

Ik heb 4000 km ervaring op een model 2015 en 6000 km op m.j. 2017

Achterzije: ik heb zelf ook het "Aussie" verbrede achterspatbord en het nog een achterspatbordverlenger van Touratech nr. 01-041-5000-0 ; link: https://shop.touratech.nl/number-plate-splash-guard-universal-18cm.html om de "spray" van het achterwiel af te buigen tot vreugde van de duo.

Is verder een kwestie van smaak: zoonlief zou het nog veel kleiner maken....

Met de QS omhoog: niet prettig voor de duo; m.a.w. met duo gebruik ik de QS bijna niet.
QS terug: kan zelf niet beter het tussengas doseren; gebruik de QS daarom met en zonder duo
Inschakelen eerste versnelling: koud prima; geen schok; warm nog steeds met een schokje.

Motormapping: rij standaard op "road" en dat geldt ook voor de demping: op "road". Ik ben verder zeer tevreden over het (dynamisch) karakter van het blok: pk en koppel.
Moet zeggen dat door gebruik van de QS ik meestal niet meer doortrek in de versnellingen en nu binnen no time in de "6" zit.
Zoiets als 8000 rpm in de "4" levert 180 km/h op (of zoiets

Display: als je naar waardes wil kijken dan het je meer dan genoeg te kijken en daar doet de Navigator VI nog een schepje bovenop....

Ruitje: ik gebruik een Wunderlich verhoogd scherm nr. 43956-111; ben zelf 1.72 m en het zit je is "standaard". Daarmee zit ik, in de hoogste stand, prima uit de wind en rij standaard zonder gehoorbescherming (maar je kunt beter rijden met....)
Deze ruit is niet geschikt voor langere mensen op hogere zadels; voor mij is dit precies pas.

Acculader: ik gebruik een Optimate Dual met een extra kabel en die past in het BMW stopcontact; dus geen extra aansluitingen.

Vervuiling: ik heb geen extra bescherming gemonteerd; ik vind de vervuiling niet anders dan bij andere motoren (boxers). Voor de reiniging en dat doe ik regelmatig......gebruik ik een water/persluchtspuit. In de radiateur kan er genoeg achterblijven.
Gebruik de motor bijna niet voor woon-werk verkeer en verkies met mooi weer te rijden (maar ga water niet uit de weg)

Brandstofverbruik: weet ik niet precies; zal rond de 1: 20 zijn bij niet te snel rijden; bij 130 echte km's zal het wel rond de 1:18 zijn.

Olieverbruik: geen

Ik heb zeker geen spijt van deze RS en zeker niet van de overstap van de 2015 naar de 2017 uitvoering omdat de bak veel beter schakelt. Met de 2015 bak kon ik geen "vrienden" worden.
Ik begrijp niet waarom een 2017RT beter zou schakelen dan een 2017RS omdat de techniek hetzelfde verondersteld is. Meer km'op de klok bij de RT? 2500 km is nog redelijk maagdelijk.

Roelof.
 
@Jeroen1969: Het oplaadsnoer op zich is niets mis mee, alleen de wijze van monteren op een fiets van 20k+ doet mij de wenkbrauwen fronzen; een zwart stekkertje vastgezet met 2 trekbandjes op een rood frame :N

Wat betreft het afdekken van de spanningsregelaar, dat moet je toch maar eens aan je dealer vragen of dat het kwaad kan. Mijn dealer heeft de eerste defecte al te pakken.

Qua scherm heb ik een model van Powerbronze op het oog, die is volgens mij nog lager dan de Puig.

Om mijn rug tijdens de vakantie schoon te houden overweeg ik zoiets:

full


Maar dan schiet ik waarschijnlijk wat door in mijn 'functie voor vorm' gedachte :+

DTC op Rain, daar had ik nog niet aan gedacht :t

@] malibuutjes: Dat is nou precies met wat ik bedoel met dat de kwaliteit van de versnellingsbakken bij BMW nog steeds niet reproduceerbaar is. Mogelijk wordt het met meer kilometers wel beter (en ik ben ook best kritisch, zegt men :/ ).

@far: Die achterspatbordverlenger had ik ook in het vizier, past dan de reflector nog?

Ik heb een TomTom en helaas ook de (Garmin) navigatie uitbreiding. Ik zeg helaas vanwege de draairing naast het handvat. Hierdoor moet je 15 mm (ik heb het nagemeten) verder reiken met je duim om de richtingaanwijzer te bedienen. In de praktijk moet ik dan mijn duim overstrekken om richting aan te geven, maar dat kan ook aan mijn duim liggen :P

Bij de vervuiling bedoel ik specifiek de uitsparing in de frontdeksel, vlak onder de radiator. Dat zat vol met zand, net als in de ronde uitsparingen in het frame.


De RS is trouwens afgeleverd met de Metzeler Roadtec Z8 Interact. Ik had al goede ervaring met deze band op de RT, op de RS bevalt deze band mij ook. Levensduur zal net als bij de RT tegen de 10k zitten, als ik nu het profiel meet.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft het afdekken van de spanningsregelaar, dat moet je toch maar eens aan je dealer vragen of dat het kwaad kan. Mijn dealer heeft de eerste defecte al te pakken.

@far: Die achterspatbordverlenger had ik ook in het vizier, past dan de reflector nog?

Bij de vervuiling bedoel ik specifiek de uitsparing in de frontdeksel, vlak onder de radiator. Dat zat vol met zand, net als in de ronde uitsparingen in het frame.

De RS is trouwens afgeleverd met de Metzeler Roadtec Z8 Interact. Ik had al goede ervaring met deze band op de RT, op de RS bevalt deze band mij ook. Levensduur zal net als bij de RT tegen de 10k zitten, als ik nu het profiel meet.

De achterspatbordverlenger heb ik zo gemonteerd, net achter/onder het nummerbord, dat de reflector kan blijven zitten. Die komt dus net onder de verlenger.

Ik heb geen problemen met vervuiling van het motorvoordeksel.

Die van mij staat ook op Z8 en daarmee heb ik ook op de R1200R mee gereden; niets mis mee. En ook bij zal rond de 10K de koek op zijn. Net als op de R1200R

Roelof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan