BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Gewoon, omdat het kan..

full


Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden :]

Kreeg onderweg zowaar het RT gevoel ;)
Voor de snelwegkilometers een flinke verbetering, binnendoor kreeg ik wel warm 8-)

@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?

full


Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.
 
Vandaag de RS gewassen en op de foto gezet voor de Marktplaatsadvertentie. Het moet er nu toch langzaamaan toch echt van komen...dus de cameratas van stal gehaald en wat plaatjes geschoten.
mp8.jpg

Gisteren heb ik zijn opvolger gekocht. Een Ford Fiesta 1.6tdci Econetic in Titanium uitvoering. Dat betekent dat de ramen achter getint zijn, de binnenspiegel dimmend, de telefoon verbonden kan worden, parkeersensoren achterop zitten, de voorruit verwarmd is, en het klimaat gecontroleerd. Het is een Belgische ex-leaseauto met volledige historie erbij. Op dit moment maken ze de apk in orde, geven ze 'm nog een beurtje en wordt de distributieriem en alles wat daar bij hoort preventief vervangen. De 17e is het de mijne. Zo ziet dat eruit:
fiesta.jpg


Voor wie benieuwd is naar de advertentie, die mag hier klikken :+: https://link.marktplaats.nl/m1171827708 Over de prijs valt voor forumleden al helemaal te praten! ;)

Jeroen
 
Gewoon, omdat het kan..

[afbeelding]

Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden :]

Kreeg onderweg zowaar het RT gevoel ;)
Voor de snelwegkilometers een flinke verbetering, binnendoor kreeg ik wel warm 8-)

@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?

[afbeelding]

Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.

Ik zit vandaag nog in het buitenland, zal het vanavond eens gaan opmeten. Vermoed wel dat je gelijk hebt, dat het iets soortgelijks zal zijn.
Qua wind bescherming ontloopt het de RT zo inderdaad niet veel meer. Of niks eigenlijk, ik kan met beide motoren met vizier open rijden zonder gehoor beschadiging op te lopen, wel bij allebei de ruit in de hoge stand dan.
 
Knap autootje Jeroen!

Je advertentie van de RS is al 7x bewaard! Lijkt er op dat ie vlotjes de weg naar een nieuwe eigenaar gaat vinden.
 
Gewoon, omdat het kan..

Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden :]

@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?

[afbeelding]

Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.

Bij mijn Wunderlich scherm nr. 43956-111 meet ik 30 cm.
En met 1,72 m en standaard zitje en het scherm in het hoogste gaatje en in de hoogste stand heb ik een redelijk "RT" gevoel.
De muggen komen boven mijn ogen op mijn helm terecht. Als ik maar iets omhoog ga, kan ik merken dat ik direct meer in de wind kom.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon, omdat het kan..

[afbeelding]

Vandaag met het Powerbronze sportschermpje bij malibuutjes op de koffie geweest en met het Givi scherm teruggereden :]

Kreeg onderweg zowaar het RT gevoel ;)
Voor de snelwegkilometers een flinke verbetering, binnendoor kreeg ik wel warm 8-)

@Jeroen1969, is dit vergelijkbaar met de Puig ruit?

[afbeelding]

Tussen de pijlen meet ik 36,5 cm.

Veel plezier ervan Piet :]

Deze nog steeds te koop: Doe een bod en wie weet is ie van jou :Y
full
 
@far: Voor mijn 1.89 en sportzadel is eigenlijk geen fatsoenlijk scherm te plaatsen, het blijft een compromis. Ik denk dat dit scherm in combinatie met het standaard zadel voor mij in de buurt van het maximaal haalbare komt, nu moet ik nog net een beetje wegduiken.

Het is niet eens mijn bedoeling om uit de wind te zitten, met mijn R1200S met standaard scherm kon ik zonder problemen een tank leeg rijden op de snelweg met 130+ op de teller. Dat is voor mijn op de RS met het standaard scherm absoluut niet vol te houden, zelfs met oordoppen in is de kans op gehoorschade reëel. Heeft waarschijnlijk ook met de helm (BMW S 6 Evo) te maken, als ik mijn hoofd vergenoeg naar achteren kantel, gaat het gebulder weg.

Die 44 cm bij de Wunderlich tussen de pijlen kan ik mij bijna niet voorstellen, ik zou eerden 34 verwachten. Loodrecht tussen het midden van de bovenste gaatjes en de bovenkant van het scherm is bij de Givi 35 cm, en dat is 19 cm meer dan origineel.
 
@far: Voor mijn 1.89 en sportzadel is eigenlijk geen fatsoenlijk scherm te plaatsen, het blijft een compromis. Ik denk dat dit scherm in combinatie met het standaard zadel voor mij in de buurt van het maximaal haalbare komt, nu moet ik nog net een beetje wegduiken.

Die 44 cm bij de Wunderlich tussen de pijlen kan ik mij bijna niet voorstellen, ik zou eerden 34 verwachten. Loodrecht tussen het midden van de bovenste gaatjes en de bovenkant van het scherm is bij de Givi 35 cm, en dat is 19 cm meer dan origineel.

Je hebt gelijk; ik heb per ongeluk van het onderste gaatje gemeten; van het bovenste gaatje is het 30 cm. Dat komt meer in de buurt van jouw scherm en je lengte....

Roelof.
 
Afgelopen weekend heerlijk gestuurd in Duitsland, maar (ik denk) nu wil mijn topkoffer (model 28 liter) niet meer fijn open door regen/vuil wat in het mechaniek is gekomen. De handgreep die de palletjes opzij moet schuiven willen nog maar een beetje opzij, eigenlijk niet genoeg om de deksel netjes te lichten.
Nu probeer ik de binnenschaal er uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee.
Weet iemand hoe ik bij het mechaniek kan komen om dat te inspecteren?
 
Afgelopen weekend heerlijk gestuurd in Duitsland, maar (ik denk) nu wil mijn topkoffer (model 28 liter) niet meer fijn open door regen/vuil wat in het mechaniek is gekomen. De handgreep die de palletjes opzij moet schuiven willen nog maar een beetje opzij, eigenlijk niet genoeg om de deksel netjes te lichten.
Nu probeer ik de binnenschaal er uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee.
Weet iemand hoe ik bij het mechaniek kan komen om dat te inspecteren?

Daar ben ik met de topkoffer van Karin ook mee aan het piemelen geweest omdat ik het cilinderslot er uit wilde hebben om dit te kunnen voorzien van een passend lippen setje. Ben eindeloos aan het klooien geweest en kan me er van herinneren dat ik uiteindelijk dat slot op een andere manier er uit heb weten te wurmen, maar dat het los krijgen van die binnenschaal niet bepaald een lekker klusje is en het weer in elkaar zetten al helemaal een crime... Misschien toch ff langs een BMW dealer?
 
Zooo, na lange tijd weer eens op 't forum.
Net terug van een weekje Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

Helaas m'n rechter kofferdeksel aan stukken gereden tegen een uitsteeksel tijdens straatjekeren.

- Heeft iemand nog een deksel voor een rechter koffer van een R1100RS uit '93 over?

Ook zit de koffer minder stevig vast aan de drager. Ik denk dat het uitklappende haakje iets te veel ruimte heeft. Is het mechanisme in de koffer verstelbaar als ik de popnagels zou uitboren?

Verder een fantastische week met heerlijk weer gehad.

groeten van,
Kees
 
Afgelopen weekend heerlijk gestuurd in Duitsland, maar (ik denk) nu wil mijn topkoffer (model 28 liter) niet meer fijn open door regen/vuil wat in het mechaniek is gekomen. De handgreep die de palletjes opzij moet schuiven willen nog maar een beetje opzij, eigenlijk niet genoeg om de deksel netjes te lichten.
Nu probeer ik de binnenschaal er uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee.
Weet iemand hoe ik bij het mechaniek kan komen om dat te inspecteren?
Even gegoogled, en een website gevonden waar beschreven staat hoe de koffer uit elkaar halen. Zo gezegd, zo gedaan! Duurt wel even, maar dan lukt het ook. Helaas kom ik er dan achter dat het niet had gehoeven, het palletje van het handvat was er uit gevallen, en bediende zodoende niet meer het tandwieltje, dat ervoor zorgt dat de banden opzij schuiven waaraan de vergrendelingspalletjes vastzitten.
Uiteraard levert BMW alleen het hele handvat á €52,-, dus er toen maar een M5 bout van 30 mm ingezet. Mocht dat er toch weer snel uitvallen dan kan ik alsnog het onderdeel bestellen bij de dealer.
Wel geleerd hoe de koffer nu in elkaar zit, en dat is best ingenieus in de dubbele bodem 8-)
 
Heb ik volgens mij Pinkstermaandag gereden. Mooie weg, we waagden het erop en....aan het einde Polizei. Uiteindelijk met vier man twee boetes van 20 Euro elk betaald, dus 10 Euro de man. We mochten daarna niet nog een keer op en neer....
Hier een link naar een overzicht van al die tijdelijk voor motoren afgesloten wegen.
Afgesloten voor motoren in de Eifel - Google My Maps
 
Heb ik volgens mij Pinkstermaandag gereden. Mooie weg, we waagden het erop en....aan het einde Polizei. Uiteindelijk met vier man twee boetes van 20 Euro elk betaald, dus 10 Euro de man. We mochten daarna niet nog een keer op en neer....
Hier een link naar een overzicht van al die tijdelijk voor motoren afgesloten wegen.
Afgesloten voor motoren in de Eifel - Google My Maps

Maar begrijp dat de weg op zich weer open is, aangezien wij er op vrijdag langs komen: nix aan het handje.
Een deel van de route Bad Munstereifel - Schuld zit in de route met kleine wegen, dus wilde ik meteen ff naar kijken. Gelukkig geen probleem, die hebben we begin mei nog gereden en heeft geen afsluiting voor motoren (althans in mei geen orden gezien...)
 
Laatst bewerkt:
Even gegoogled, en een website gevonden waar beschreven staat hoe de koffer uit elkaar halen. Zo gezegd, zo gedaan! Duurt wel even, maar dan lukt het ook. Helaas kom ik er dan achter dat het niet had gehoeven, het palletje van het handvat was er uit gevallen, en bediende zodoende niet meer het tandwieltje, dat ervoor zorgt dat de banden opzij schuiven waaraan de vergrendelingspalletjes vastzitten.
Uiteraard levert BMW alleen het hele handvat á €52,-, dus er toen maar een M5 bout van 30 mm ingezet. Mocht dat er toch weer snel uitvallen dan kan ik alsnog het onderdeel bestellen bij de dealer.
Wel geleerd hoe de koffer nu in elkaar zit, en dat is best ingenieus in de dubbele bodem 8-)

Heb je de link nog? Ik kan hem nergens vinden.

gr.
Kees
 
En anders deze. Incl. foto's.
Recentelijk ook 1 koffer gedaan adhv deze handleiding. Ik had wel op A4tje aangegeven waar welke schroeven moeten komen en die dan met plakbandje erop geplakt. Zijn er uiteindelijk best veel n.l. die je los moet halen.

Bungee Buddy Install on R1200RT Cases
 
Laatst bewerkt:
Zo mijn eerste grote trip gedaan met de ST, ritje Duitsland, Oostenrijk Italië en een stuk of 15 passen in Zwitserland. Motor is zeer goed bevallen, ook het originele stuur .
Wat me opviel is het verbruik, tov de mee rijdende tracer 900, diversion 900 en fjr constant, per tankbeurt 1 tot 1,5 liter zuiniger als de tracer en wel 3 liter tov de fjr.
Dit over zo'n 3200 km.
Vooral in Zwitserland vaak terug moeten schakelen naar zijn 1. Dit op de passen.
Voor de rest is hij me nergens tegen gevallen, hoewel zo'n tracer de passen lekker neemt, dan miste ik af en toe de GS wel.
Gr Peter
 
@Bommep: ik meet bij mijn Puig 33 cm...
Dacht ik al, het Givi scherm is zo'n 3 cm hoger. Of dat het mooi staat, is weer een andere vraag :/

Standje laag:

full



Standje hoog:

full


Vandaag gereden met een hoog zadel i.p.v. het sport zadel, en dat maakte voor mij net het verschil.
Opmerkelijk is dat zodra ik in standje laag de ventilatieknop op het kinstuk open deed, dit wederom een hoop windgeruis opleverde. Dus het type helm zal er ook toe doen.

Mijn doorwaaijas kan met zo'n scherm ook niet echt zijn ding doen. Ik denk dat ik het sportschermpje op maat ga maken zodat het in het deksel van de topkoffer past. Eenmaal op de plek van bestemming kan ik dan van scherm wisselen, van hoog-hoog van het Givi scherm naar laag-laag van het Puig scherm scheelt zo'n 42 cm :P

Iemand een idee waarmee ik een scherm kan inkorten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan