BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Zie hier KLIK of KLIK
Wel van particulier dus geen garantie etc.....koffers zijn voor dit type waarschijnlijk wel redelijk makkelijk te vinden.
...overigens ook zonder bagagedrager die geschikt is voor een topkoffer, als je dat zou willen....

De eerste klik is een import van 2002 en geimporteerd in 2006 en sinds 2006 in bezit van de verkoper.

Voor een R1150 RS een scherpe prijs en zou - na aankoopkeuring - een aanbeveling zijn.

Roelof.
 
Vandaag een leuk, maar erg kort tochtje gereden😇😁 Heel leuk om iedereen een keer te zien in het echie, en je te vergapen aan die nieuwe RS-en😊
 
Gaaf om de foto van de rit van vandaag te zien! Ziet er uit als een goed gezelschap!

Grappig om te zien; de alternatieven die langs komen op de R1100RS: Die heb ik ook allemaal gezien en ik ben er langs geweest. Het info display van temperatuur, brandstof, klok en versnellingsindicator is aanwezig. De verkoper gaf aan dat de motor eigenlijk alle gangbare accessoires heeft die er toen waren en dat er nu relatief weinig van die fietsen zijn, omdat de RT toen een paar honderd euro meer kosten en de meeste kopers daarvoor kozen.

Ik ga nog een uitgebreide proefrit volgende week zaterdag maken en dan neem ik een definitieve beslissingen. Dank jullie wel voor de feedback en de adviezen de afgelopen dagen. Het totaal plaatje klopt en dat is belangrijk....

Fijne zondag en tot heel snel....

:] grt Peter
 
Was een mooi dagje, bedankt voor de organisatie! :) Het was een abrupt einde voor mij, maar ik wilde op een bepaalde tijd thuis zijn en had verwacht dat we wel wat eerder klaar waren. Toen ik het bordje Arnhem-snelweg zag, zag ik mijn kans schoon.Geen probleem verder, maar heb dus helaas geen officieel afscheid genomen! :o

Ik heb lekker vooraan gereden met Peter, en af en toe lekker samen wat bochtjes gepakt. Op de Posbank bleek dat oefening kunst baart, of niet Peter :+

Ik zie het officiële fotoverslag vast snel verschijnen!

Bedankt en tot snel!

Jeroen
 
Ook ik heb genoten van deze RS rit met maar liefst 6x een RS, 4x een ST (wat eigenlijk gewoon een R1200RS 1.0 is...) best een hoog Sport Toer gehalte en natuurlijk hartstikke gezellig dat er ook andere motoren aanhaakten (zoals ik ook 2x met een RT op een RS rit ben aangehaakt). Maar toch wel leuk dat deze RS rit de Sport Toer motoren in ieder geval ook in de meerderheid waren, dat is een paar edities anders geweest.

Foto verslagje volgt later, groet uit Hamburg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb lekker vooraan gereden met Peter, en af en toe lekker samen wat bochtjes gepakt. Op de Posbank bleek dat oefening kunst baart, of niet Peter :+
Ja hoor, zag er strak uit Jeroen.
Verder iedereen bedankt voor de gezelligheid en het meedoen op deze mooie, maar af en toe frisse dag. Jeroen moest 's avonds zelfs weer aan het werk, dank voor het regelen en plannen Jeroen. Thijs en Noortje, die koffie was heel welkom gister ochtend.
PeterD
Vandaag weer een ritje van Mariaheide naar Limburg en een stukje Duitsland. 260 km, een gemêleerd gezelschap waarvan vijf van onze BMW club (ik kan me dus weer even uitleven Ab!) de start is maar 14 km van huis,bij wijze van uitzondering.
 
Op het laatste moment (met een beetje hulp van de groep) nog weten aan te sluiten :+
Was leuk iedereen weer even te zien!

IMG-20161008-WA0005_zps1xhs9jbz.jpg
 
Ook van deze kant hartelijk bedankt voor het organiseren van de tocht. Het reserveren van de rustpunten is toch wel een heel goed idee!

Volgende tour op de model 2017 R1200RS :) Ik hoop hem 21 oktober op te kunnen halen *O*

Roelof.
 
Middag

Was gisteren een erg leuke dag. We hebben genoten. Vond het leuk op 4 stuks RS'sen bij elkaar te zien. Kon ik tenminste ook eens zien hoe de dagrijverlichting ed er in het eggie uit ziet.

Hierbij, zoals beloofd, het web adres van "mijn lampjes"
LED Dagrijverlichting Mistlampen voor de Motor kopen? I MyXLshop (Tip)
Leuk dat een ieder er gecharmeerd van was en dat ze goed zichtbaar zijn.

Wij waren na 278 km om half 6 weer thuis. Hennie begon toch wel wat last van haar arm te krijgen. Helm op en af en opstappen was toch wel een belasting, maar het was het waard

Bedankt voor het goede gezelschap. Peter heeft buitengewoon netjes en kundig de troepen aangevoerd en onze vliegenier had eea strak op orde. Leuk dat hij die grijze stook ook blauw mag maken


Daaaaaaaaag
 
Aan eenieder die bijdroeg aan de leuke dag gisteren : bedankt ! Het was leuk om nog eens met "gelijkgezinden" te rijden. Het weer zat mee, het gezelschap ook, wat wil een mens nog meer :)

Was gelukkig nog net voor het donker thuis, want tijdens de wissel met de ST van Thijs zag ik dat mijn RS een kapot achterlicht had (gek zicht hoor : je eigenste fiets vóór je zien rijden :] )

Tot de volgende !
 
Ook van deze kant hartelijk bedankt voor het organiseren van de tocht. Het reserveren van de rustpunten is toch wel een heel goed idee!

Volgende tour op de model 2017 R1200RS :) Ik hoop hem 21 oktober op te kunnen halen *O*

Roelof.

In model 2017 zitten de navolgende wijzigingen/updates:

-Emissie: EU4 met OBD lampje in het dashboard; het "motor blok" symbooltje zoals dat al jaren in auto's is bekend
-Toevoeging van reflectoren
-Een trillingsdemper op de uitgaande transmissie-as. (cardan as)
-Een geheel gewijzigde versnellingsbak: gewijzigd zijn de bediening van de schakeltrommel, de transmissie-assen en transmissielagering.
Als je Rijmodi Pro kiest:
-ABS Pro systeem waarbij de motorfiets ook tijdens sterke remmanoeuvres in bochten bestuurbaar blijft.
-Dynamic brake light

Ook zijn er andere, strengere eisen, aan het geluid....wellicht andere demper en/of ander klepje in het uitlaatsysteem

PS: en dit komt uit het GS forum:
"De bak is wel veel beter en schakelt mooi en soepel.
Dit is een echte verbetering tov de oude"

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Was een gezellige en mooie rit gisteren. Leuk ook met iedereen kennis te maken en Jeroen nogmaals bedankt voor de organisatie. :}

Gerwin, ik ga kijken naar de ledlampjes, stonden mooi op de RS. :t
 
Hoi, ben ik weer ;)
Na anderhalf jaar TDM rijden hebbik nu weer een R1100GS, maar de steps zitten me te hoog, heeft iemand 2 R, RS of RT steps liggen (voar wenag)?
 
Middag

Was gisteren een erg leuke dag. We hebben genoten. Vond het leuk op 4 stuks RS'sen bij elkaar te zien. Kon ik tenminste ook eens zien hoe de dagrijverlichting ed er in het eggie uit ziet.

Hierbij, zoals beloofd, het web adres van "mijn lampjes"
LED Dagrijverlichting Mistlampen voor de Motor kopen? I MyXLshop (Tip)
Leuk dat een ieder er gecharmeerd van was en dat ze goed zichtbaar zijn.

Wij waren na 278 km om half 6 weer thuis. Hennie begon toch wel wat last van haar arm te krijgen. Helm op en af en opstappen was toch wel een belasting, maar het was het waard

Bedankt voor het goede gezelschap. Peter heeft buitengewoon netjes en kundig de troepen aangevoerd en onze vliegenier had eea strak op orde. Leuk dat hij die grijze stook ook blauw mag maken


Daaaaaaaaag

Toestemming van Karin is inderdaad binnen. Maar . . . de grijze streep wordt maar een beetje blauw en meteen beschermd tegen krasjes en dergelijke. Dankzij een tip van Michel (dank je wel Michel!). Klik hier om te kijken welke opties ze nog meer hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan