Ecu gefrituurd of wat anders aan de hand?

paashaas

MF veteraan
28 aug 2003
1.524
1
Vught
Boys,

Het gaat om een gsx-r 750 k6/7.
Onder het rijden alle spanning weg... hoofdzekering gesprongen.
Na meten bleek de spanningsregelaar kapot te zijn.
Na een andere spanningsregelaar gemonteerd te hebben kregen we weer spanning en alles bleek te werken.
Alleen gooit hij hem wel rond maar start niet. Tevens bewegen de kleppen niet bij het inschakelen van het contact (ze staan open) en de brandstofpomp draait niet.
Op het display staat "check".
De standaard en killswitch en koppeling staan in de juiste stand voor het starten...
Is nu de ecu kapot of kan het nog iets anders zijn.
Er is ook het alarm afgehaald waar 3 draden op een loze connector zaten aangesloten, zouden die er ook iets mee te maken kunnen hebben?
full
 
Boys,

Het gaat om een gsx-r 750 k6/7.
Onder het rijden alle spanning weg... hoofdzekering gesprongen.
Na meten bleek de spanningsregelaar kapot te zijn.
Na een andere spanningsregelaar gemonteerd te hebben kregen we weer spanning en alles bleek te werken.
Alleen gooit hij hem wel rond maar start niet. Tevens bewegen de kleppen niet bij het inschakelen van het contact (ze staan open) en de brandstofpomp draait niet.
Op het display staat "check".
De standaard en killswitch en koppeling staan in de juiste stand voor het starten...
Is nu de ecu kapot of kan het nog iets anders zijn.
Er is ook het alarm afgehaald waar 3 draden op een loze connector zaten aangesloten, zouden die er ook iets mee te maken kunnen hebben?
[afbeelding]
Is dat alarm er af gehaald gedurende dit verhaal, of al eerder?

En heb je ook naar de andere zekeringen gekeken?
 
Is dat alarm er af gehaald gedurende dit verhaal, of al eerder?

En heb je ook naar de andere zekeringen gekeken?
Alle zekeringen zijn nog goed in het zekeringskastje en ook de hoofdzekering.
Nadat de spanningsregelaar vervangen is hebben we het contact aangezet en alles werkte weer, maar hebben hem niet gestart. Daarna het alarm er netjes afgehaald en alle draden gesoldeerd en geïsoleerd .
Toen zagen we dus die 3 draden die op die loze stekker aangesloten zaten( zie foto: 3 draden van de stekker waren afgeknipt en op die draden zaten 3 draden van het alarm aan gesoldeerd.
 
Laatst bewerkt:
Nadat de spanningsregelaar vervangen is hebben we het contact aangezet en alles werkte weer, maar hebben hem niet gestart. Daarna het alarm er netjes afgehaald en alle draden gesoldeerd en geïsoleerd .
Toen zagen we dus die 3 draden die op die loze stekker aangesloten zaten( zie foto: 3 draden van de stekker waren afgeknipt en op die draden zaten 3 draden van het alarm aan gesoldeerd.
tja, je had natuurlijk tussendoor moeten controleren, maar dat gaat nu niet meer :)

Waar het om gaat, is dat je bij verwijdering alarm alles wel weer 100% goed terug moet zetten. Daar horen losse stekkers en afgeknipte draadjes niet bij. En op de foto zien we slechts een deel van het totaal, lastig inschatten.
 
Dat klopt hahaha.
Die 3 losse draadjes met isolatie eromheen die je ziet op de foto zaten originele aan de connector die je ziet met de afgeknipte draden. Maar waar dient die stekker dan eigenlijk voor als die niet is aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
Mss zie je hier wat meer op.de bovenste gelige connector daar zijn 3 draadjes doorgeknipt en die zaten vast aan het alarm.( en die 3 draden zie je rechts los liggen (zwart met geel bandje)🙄
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af waarom je drie vd 4 alarmdraden van een stekker knipt, die nergens op is aangesloten.

Maar: alarm volledig uitbouwen, en kabelboom origineel maken.
 
Ik vraag me af waarom je drie vd 4 alarmdraden van een stekker knipt, die nergens op is aangesloten.

Maar: alarm volledig uitbouwen, en kabelboom origineel maken.
Zo trof ik het aan he? Die drie losse draden zaten op het alarm aangesloten, en die horen origineel op die connector te zitten.
Maar die gelige connector is niet van het alarm. Daar zaten de draden van het alarm alleen op aangesloten..😬 Snappen jullie het nog? Hahaha
 
Laatst bewerkt:
Zo trof ik het aan he? Die drie losse draden zaten op het alarm aangesloten, en die horen origineel op die connector te zitten.
Maar die gelige connector is niet van het alarm. Daar zaten de draden van het alarm alleen op aangesloten..😬 Snappen jullie het nog? Hahaha

Ja, en als je die loshaalt en niks op aansluit doet de brandstofpomp het niet. Zie mijn eerdere reacties. Als je nu het contact aanzet hoor je hem ook niet primen.
 
Laatst bewerkt:
Die Losse draden met gele blokjes erop met isolatie eromheen zaten origineel vast aan die gelige stekker bovenin.. (in de gelige stekker zie je nog de afgeknipte kabeltjes zitten)
Maar toen het alarm er nog inzat zaten deze drie draden aan het alarm vast... idd alle draden van het alarm zijn helemaal zwart dus deze losse 3 draadjes zijn niet van het alarm maar van de motor zelf.
 
Niet zo moeilijk toch. Een draad staat kort spanning op bij het aanzetten van het contact, dat is de voeding. dat is draad nr1. Draad nr2 vind je door te meten welke van de twee zwarte draden naar de stekker van de tank gaat.
 
Die Losse draden met gele blokjes erop met isolatie eromheen zaten origineel vast aan die gelige stekker bovenin.. (in de gelige stekker zie je nog de afgeknipte kabeltjes zitten)
Maar toen het alarm er nog inzat zaten deze drie draden aan het alarm vast... idd alle draden van het alarm zijn helemaal zwart dus deze losse 3 draadjes zijn niet van het alarm maar van de motor zelf.

Oke. Ik weet niet wat je wil zeggen.
 
De stekker met de 3 afgeknipte draden is een originele stekker die er af fabriek al aan zat?
En die zat in een alarm geprikt?
En waarom knippen ze 3 draden van een stekker door als die stekker nergens ingestoken zit?
Waarom zit die ene draad nog wel vast?
Hoort deze stekker niet ergens ingestoken te zitten? Zo nee, waarom is die extra kabel dan nog aanwezig? Waar gaat die voor 3 kwart doorgeknipte kabel naar toe?

Vragen, vragen...
 
De stekker met de 3 afgeknipte draden is een originele stekker die er af fabriek al aan zat?
En die zat in een alarm geprikt?
En waarom knippen ze 3 draden van een stekker door als die stekker nergens ingestoken zit?
Waarom zit die ene draad nog wel vast?
Hoort deze stekker niet ergens ingestoken te zitten? Zo nee, waarom is die extra kabel dan nog aanwezig? Waar gaat die voor 3 kwart doorgeknipte kabel naar toe?


Vragen, vragen...

Zo lastig is het niet,

- de 3 zwarte reeds geïsoleerde draden zaten in de OEM stekker.
- op de OEM stekker zat een doorverbind stekker welke uitgenomen word als er een OEM alarm geïnstalleerd word.
- er is een aftermarket alarm geïnstalleerd en daarvoor de draden afgeknipt aangezien deze geen OEM stekker heeft
-nu moeten de 3 draden terug in de stekker en de doorverbind stekker erop, of ze gewoon Doorlussen.
 
De stekker met de 3 afgeknipte draden is een originele stekker die er af fabriek al aan zat?
En die zat in een alarm geprikt?
En waarom knippen ze 3 draden van een stekker door als die stekker nergens ingestoken zit?
Waarom zit die ene draad nog wel vast?
Hoort deze stekker niet ergens ingestoken te zitten? Zo nee, waarom is die extra kabel dan nog aanwezig? Waar gaat die voor 3 kwart doorgeknipte kabel naar toe?

Vragen, vragen...

Origineel zit er gewoon een contra stekker op.
 
Hahah
Naar mijn weten is dat stekkertje originele en zat daar een jumper op aangesloten. Bij het monteren van een alarm halen ze blijkbaar de jumer weg en sluiten ze 3 draden aan op het alarm. Die 3 losse draden die je ziet zaten dus op het alarm aangesloten.
Die ene draad die nog in de connector zat was blijkbaar niet nodig voor het alarm.

Waardig die connector heen gaat is mij niet bekend. Maar het zou kunnen zijn dat die naar de immobiliser gaat.( chipje in sleutel en contactslot voor startbeveiliging).

Ik denk dat al jou vragen nu beantwoord heb.🤔👍
 
Laatst bewerkt:
Kunnen door het ontbreken van die doorverbinding ook de vlinderkleppen zonder spanning komen te staan zodat die ook hun check niet meer doen als het contact aan wordt gezet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan